Тема: Розрізняю частини мови за запитаннями.
Мета: розширити ,поглибити і закріпити знання учнів про слова – назви предметів, назви ознак , назви дій , назви чисел ;вчити розпізнавати ці слова за питаннями; розвивати вміння групувати слова, класифікувати предмети;виховувати уважність, старанність.
Обладнання: підручник,зошити , картки з завданнями в групі, картинки для гри, презентація Хід уроку:
І. Організаційний момент
1. Привітання.
Працюватимем старанно ,
Щоб почути у кінці
Що у нашім третім класі
Діти просто молодці !
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні на уроці ми будемо подорожувати .Але на якому транспорті ? Давайте закриємо очі, і порахумо до трьох.(Раз – два – три ).Відкривайте очі – транспорт перед нами –і це велосипед.
І так перша зупинка «Загадкова», щоб дізнатись , яка сьогодні тема уроку , пропоную відгадати загадки .
1.Загадки
1 гість:
Всі на світі добре знають,
Що предмет я називаю.
І про мене ви дізнайтесь.
Я істота й неістота:
Парта, зайчик, дошка, котик.
Хто я? знайте достеменно
Називаюсь я …..( іменник)
2 гість :
Я ознаки називаю :
Гарний , впевнена , швидкі…
Та завжди відповідаю:
Який ? Яка ? Яке? Які?
Ти назви предмет швиденько ,
ну наприклад , слово кіт ,
враз і я з’явлюсь близенько .
Лиш спитай- но : «Кіт який?»
Чорно- білий і пухнастий …
Завжди там я , де іменник .
Зв’язуюсь із ним я часто,
А зовуть мене…(прикметник)
3 гість :
Дуже я люблю всі дії
І що хочеш я умію.
Вмію діяти чудово
Отже звусь я …. (дієслово)
Ось бачите ми вже знаєм три частини мови. І всі наші знання нам сьогодні стануть у пригоді. Адже ми здійснимо подорож ось по таких зупинках… А в подорожі нам потрібні знання, дисципліна, активність, старанність та спритність.
III.Повідомлення теми і мети уроку
Отож , тема нашого уроку :«Розрізняю частини мови за запитаннями».
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
Рухаємось з вами до наступної зупинки .А ось і пішохідний перехід , світлофор показує червоне світло . А переходити дорогу на який колір можна ? (на зелений ).Поки засвітиться зелений , ми пограємо у гру .
1.Гра «Світлофор »
- На парті у вас лежать цеглинки . Візьміть дві цеглинки в руки червону і зелену. Я буду зачитувати вам твердження . Якщо правильно – зелена цеглинка , якщо ні – червона . Зрозуміли ?
2.Розподілити картинки на дві групи Хто ? Що ?
(У кожного учня на парті лежить конверт з картинками .)
У вас на парті лежать конверти . Вам цікаво що там ? Тоді давайте подивимось …. Що там ? (картинки )
Увага на дошку ! А тепер давайте перевіримо …
(один учень виходить до дошки і виконує це завдання на дошці)
Вирушаємо далі і зупиняємся на каліграфічній зупинці .
2.Каліграфічна хвилинка
У Ч че во червоний
Гра «Червоний »
(На екрані зображена вежа зі словами )
Вам потрібно записати ті слова , якщо предмет може бути червоного кольору.
VІ. Закріплення і узагальнення знань.
Наступна наша зупинка – «Я – художник ». Тут ви попрацюєте на картках.
Я можу порівняти прикметник з художником, який весь час щось малює, розфарбовує.
Тільки-но іменник перетвориться на якийсь предмет – прикметник
його одразу розмалює,
Тоді відразу стає зрозуміло, який це предмет.
1.Робота на картках
Час вирушати далі – а наступна зупинка «Спортивна », де зможете трішки розім’ятись .
3. Фізкультхвилинка
«Пальчик - пальчик»
Трішки відпочили , можна працювати далі….Наступна зупинка «Легоманія»
4.Робота над презентацією
1.Гра «Доберіть ознаки»
На екрані зображено два предмети . Вам потрібно дібрати ознаки до них.
2. Гра «Добери ознаку»
На кожній цеглинці Лего є перший склад слова . Вам потрібно утворити слово – ознаку предмета .
ВЕ СУ ЩА ХО ГА РА
Наприклад : ВЕ …..веселий , великий , весняний.
3.Знайди зайвий прикметник
Знову ж зображена вежа . На кожній цеглинці є прикметник . Необхідно знайти зайвий прикметник до слова «сонечко».
4.Знайди прикметник протилежний за значенням.
- Давайте пригадаємо , що таке антоніми . (слова – протилежні за значенням)
- Наведіть приклад (білий – чорний , добро – зло, чистий – брудний ….)
5.Гра «Побудуй вежу з LEGO»
Бесіда:
- Давайте прочитаємо слова , які зображені на цеглинках .
- Діти , а що це за слова? (Числівники)
- Нам потрібно вставити числівники у слова замість крапок .
6.Доповни речення
- Читаємо слова на цеглинках Що це за частина мови? (числівник)
- Нам необхідно доповнити речення числівниками . І побудувати вежу.
VІІ. Закріплення систематизація та узагальнення
1.Робота в зошитах
Чим більше ми працюємо , тим ближче ми наближаємось до фінішу виконаємо вправу «Визбирувачі»
Картка № 2.
Знайди та випиши прикметники.
Із – за дерев видніються біленькі хати. Вони такі чудові. Вкриті соломою, розмальовані яскравими півниками. А ось прислухайтесь край села чутна чудова, мелодійна українська пісня.
І остання наша зупинка «Розважально - ігрова»
1.Робота в групах
Завдання :
Добери ознаку.
Лимон (Який?)…..
Яблуко ( яке?)……
День (який?)……..
Огірок (який?)……
Квітка (яка?)……...
2.Гра «Оживи предмет »
На гранях цього куба я буду показувати вам картинку , а вам потрібно її оживити, тобто назвати дію , яку вона може виконувати .
3.Гра «М’ячик»(вчитель кидає м’ячик називаючи слово , а учень відповідає яка це частина мови .)
VІІІ. Підсумок уроку