Конспект уроку на тему: "Розпізнаю частини мови за запитаннями"

Про матеріал
Конспект уроку розроблений до уроку закріплення та узагальнення знань. Містить ігри, вправи та роботу з лего. Відповідає віковим особливостям учнів.
Перегляд файлу

Тема: Розрізняю частини мови за запитаннями.

Мета: розширити ,поглибити і закріпити  знання учнів про слова – назви предметів, назви ознак , назви дій , назви чисел ;вчити розпізнавати ці слова за питаннями; розвивати вміння групувати слова, класифікувати предмети;виховувати уважність, старанність.

Обладнання: підручник,зошити , картки з завданнями в групі,  картинки для гри, презентація Хід уроку:

І. Організаційний момент

1. Привітання.

Працюватимем старанно ,

Щоб почути у кінці

Що у нашім третім  класі

Діти просто молодці !

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці  ми будемо подорожувати .Але на якому транспорті ? Давайте закриємо  очі, і порахумо до трьох.(Раз – два – три ).Відкривайте очі – транспорт перед нами –і це велосипед.

І так перша зупинка «Загадкова», щоб дізнатись , яка сьогодні тема уроку  , пропоную  відгадати загадки .

1.Загадки

1 гість:

           Всі на світі добре знають,

           Що предмет я називаю.

  •                   Хто чи що? – ви запитайте

І про мене  ви дізнайтесь.

Я істота й неістота:

Парта, зайчик, дошка, котик.

Хто я? знайте достеменно

Називаюсь я …..( іменник)

                2 гість :

Я ознаки називаю :

Гарний , впевнена , швидкі…

Та завжди відповідаю:

Який ? Яка ? Яке? Які?

Ти назви предмет швиденько ,

ну наприклад , слово кіт ,

враз і я з’явлюсь близенько .

Лиш спитай- но : «Кіт який?»

Чорно- білий і пухнастий …

Завжди там я , де іменник .

Зв’язуюсь із ним я часто,

А зовуть мене…(прикметник)

 3 гість :

Дуже  я  люблю  всі дії

І  що хочеш я умію.

Вмію діяти чудово

Отже  звусь  я …. (дієслово)

Ось бачите ми вже знаєм три частини мови. І всі наші знання нам сьогодні стануть у пригоді. Адже ми здійснимо  подорож ось по таких зупинках… А в подорожі нам потрібні знання, дисципліна, активність, старанність та спритність.

III.Повідомлення теми і мети уроку

Отож , тема нашого уроку :«Розрізняю частини мови за запитаннями».

  •                   Сьогодні на уроці ми повторимо всі частини мови , які вивчили і виконаємо завдання,  які принесе  наша подорож.

ІV. Актуалізація опорних знань учнів

Рухаємось з вами до наступної зупинки .А ось і пішохідний перехід , світлофор показує червоне світло . А переходити дорогу на який колір можна ? (на зелений ).Поки засвітиться зелений , ми пограємо у гру .

1.Гра «Світлофор »

- На парті у вас лежать цеглинки . Візьміть дві цеглинки в руки червону і зелену. Я буду зачитувати вам твердження . Якщо правильно – зелена цеглинка , якщо ні – червона . Зрозуміли ?

  •                   Іменники називають дії предметів.
  •                   Іменники відповідають на запитання який? яка? яке? які?.
  •                   Прикметники називають дії предметів .
  •                   Прикметники відповідають на питання що робив? Що зробив? Що робить? Що буде робити?
  •                   Дієслово називає ознаки  предметів?
  •                   Дієслово відповідає на запитання хто ? Що ?
  •                   Числівник  вказує на кількість предметів?
  •                   Наш світлофор нарешті  показує зелене світло, можна рушати далі….Наступна зупинка – «країна Іменника»

2.Розподілити картинки на дві групи Хто ? Що ?

(У кожного учня на парті лежить конверт  з картинками .)

У вас на парті лежать конверти . Вам цікаво що там ? Тоді давайте подивимось …. Що там ? (картинки )

  •                   Вам потрібно ці картинки розподілити у дві колонки . Ті , які відповідають на питання Хто ? І ті , які відповідають на питання Що ?

Увага на дошку ! А тепер давайте перевіримо …

(один учень виходить до дошки і виконує це  завдання на дошці)

  •                   В усіх так вийшло?
  •                   Молодці !!!!

Вирушаємо далі і зупиняємся на каліграфічній зупинці .

2.Каліграфічна хвилинка

У Ч че во червоний

Гра «Червоний »

(На екрані зображена вежа зі словами )

Вам потрібно записати ті слова  , якщо предмет може бути червоного кольору.

  •                   Зараз складемо речення зі словом  червоний .

VІ. Закріплення і узагальнення знань.

Наступна наша зупинка – «Я – художник ». Тут ви попрацюєте на картках.

Я можу порівняти прикметник з художником, який весь час щось малює,  розфарбовує.

Тільки-но іменник перетвориться на якийсь предмет – прикметник

його одразу розмалює,

Тоді відразу стає зрозуміло, який це предмет.

  •                 Спробуємо побувати у ролі художника
  •                 У вас на картках є ознаки предметів , а вам потрібно по цих ознаках здогадатись що це? Тобто вписати іменники .

1.Робота на картках

Час вирушати далі – а наступна зупинка «Спортивна », де зможете трішки розім’ятись .

3.  Фізкультхвилинка

«Пальчик - пальчик»

  •                   Зараз ми трошки відпочинемо . Покладіть ближче до себе цеглинку будь якого кольору . Виконаємо фізкультхвилинку «Пальчик - пальчик».

Трішки відпочили , можна працювати далі….Наступна зупинка «Легоманія»

 4.Робота над  презентацією

1.Гра «Доберіть ознаки»

  •                   Предмет
  •                   Колір
  •                   Форма
  •                   Смак
  •                   Матеріал , з якого виготовлений


На екрані зображено два предмети . Вам потрібно дібрати ознаки  до них.

2. Гра «Добери ознаку»

На кожній цеглинці Лего є перший склад слова . Вам потрібно утворити  слово – ознаку предмета .

ВЕ СУ ЩА ХО ГА РА

Наприклад : ВЕ …..веселий , великий , весняний.

3.Знайди зайвий прикметник

Знову ж зображена вежа . На кожній цеглинці є прикметник . Необхідно знайти зайвий прикметник до слова «сонечко».

4.Знайди прикметник протилежний за значенням.

- Давайте пригадаємо , що таке антоніми . (слова – протилежні за значенням)

- Наведіть приклад (білий – чорний , добро – зло, чистий – брудний ….)

 

 

5.Гра «Побудуй вежу з LEGO»

Бесіда:

- Давайте прочитаємо слова , які зображені на цеглинках .

- Діти , а що це за слова? (Числівники)

- Нам потрібно вставити числівники у слова замість крапок .

6.Доповни речення

- Читаємо слова на цеглинках Що це за частина мови? (числівник)

- Нам необхідно доповнити речення числівниками . І побудувати вежу.

 

VІІ. Закріплення систематизація та узагальнення

1.Робота в зошитах

Чим більше ми працюємо , тим ближче ми наближаємось до фінішу виконаємо вправу «Визбирувачі»

Картка № 2.

Знайди та випиши прикметники.

Із – за дерев видніються біленькі хати. Вони такі чудові. Вкриті соломою, розмальовані яскравими півниками. А ось прислухайтесь край села чутна чудова, мелодійна українська пісня.

І остання наша зупинка «Розважально - ігрова»

1.Робота в групах

Завдання :

Добери ознаку.

Лимон (Який?)…..

Яблуко ( яке?)……

День (який?)……..

Огірок (який?)……

Квітка (яка?)……...

2.Гра «Оживи предмет »

На гранях цього куба я буду показувати вам картинку ,  а вам потрібно її оживити, тобто назвати дію , яку вона може виконувати .

3.Гра «М’ячик»(вчитель кидає м’ячик  називаючи слово , а учень відповідає яка це частина мови .)

VІІІ. Підсумок уроку

  •                   Чи все вам вдалося на уроці?
  •                   На якій зупинці було найцікавіше? Що найбільше сподобалося?

 

 

docx
Додано
15 березня 2021
Переглядів
2436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку