Конспект уроку на тему: "Україна - єдина країна"

Про матеріал
Мета: - поглиблювати знання учнів про нашу державу – Україну як єдину країну українського народу; - розширювати поняття про єдність, незалежність і суверенність нашої держави та роль у цьому українського козацтва, знання про рідний край, його звичаї і традиції; - формувати національну свідомість школярів, активну громадську по- зицію щодо єдиної, цілісної держави та захисту її кордонів; - розвивати пізнавальні інтереси учнів, бажання брати посильну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави; наполегливо вчитись, щоб принести якомога більше користі рідній Україні; - виховувати майбутнього захисника своєї Вітчизни любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави, почуття людяності, доброти.
Перегляд файлу

Тема: «Україна – єдина країна»

Мета: - поглиблювати знання учнів про нашу державу – Україну як єдину

             країну українського народу;

             - розширювати поняття про єдність, незалежність і суверенність нашої

             держави та роль у цьому українського козацтва, знання про рідний

             край, його звичаї і традиції;

- формувати національну свідомість школярів, активну громадську по-

зицію щодо єдиної, цілісної держави та захисту її кордонів;

- розвивати пізнавальні інтереси учнів, бажання брати посильну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави; наполегливо вчитись, щоб принести якомога більше користі рідній Україні;

- виховувати майбутнього захисника своєї Вітчизни любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави, почуття людяності, доброти.

Обладнання:   плакати із зображенням Державного Прапора України, Державного Герба України, запис Державного Гімну України; карта України; записи висловів про Україну; портрети поетів Тараса Шевченка, Івана Франка, Лесі Українки  букет із гілок червоної  калини та пшеничних колосків, плакат «Україна –єдина країна», великі кольорові букви слова «Україна».

Епіграф уроку (запис на дошці):

C:\Users\Тома\Desktop\Україна\6086.jpg             Живи, Україно! Живи для краси,

             для сили, для правди, для волі!

             (В. Сосюра)

 

 

Хід уроку

I. Організація класу до уроку. Привітання з Днем знань                     

           - Дорогі діти, ви стали на цілий рік старші і сьогодні знову прийшли у

           свій клас, зустрілися з друзями, то ж помандруємо у світлу і чарівну кра-

           їну, де здобувають нові знання, вчаться вчитися, жити і дружити.    

           Доброго дня вам, діти!       Здоров’я, радості,

           Рада всіх я вас вітати!        добра та успіхів

           У році новому                     усім я хочу побажати!

II. Актуалізація опорних знань учнів

          1. Вступне слово вчителя                                                              

                   (Звучить пісня Н. Май «Квітуча Україна»)

                             У всіх людей одна святиня,               (Діти читають акровірш зі

                             Куди не глянь, де не спитай,             слайда (плаката).

                             Рідніша їм своя пустиня,                - Про яку країну цей вірш?)

                             Аніж земний в чужині рай.                 

                             Їм красить все їх рідний край.

                             Нема без кореня рослини,

                             А нас, людей, без Батьківщини. (М. Чернявський)

          2. Вправа «Мікрофон». Ланцюг асоціацій                                   

                  - Що для вас значить слово Україна?

                  - Яка виникає асоціація з цим словом?

                           

 

 

                           

 

III. Повідомлення теми і мети уроку                                                   

    - Наш урок присвячений рідній Батьківщині. Він незвичайний, бо перед-

бачає, що ми здійснимо цікаву подорож.

 IV. Організація навчальної діяльності

  1. Маршрут «Рідний край, Україна, Батьківщина, Вітчизна»

 а/  Декламація віршів про Україну                                                           

 Моя найкраща в світі сторона!   Для мене в цілім світі ти одна,

 Чарівна, неповторна Україна!     І рідна, й мила, дорога, єдина.

 

 б/ Слово вчителя                                                                               

 - Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і   живе. Кожен пишається своєю рідною країною. Наша держава – Україна, суверенна і незалежна, демократична і правова.

  - Погляньте на карту України — це карта нашої Батьківщини.

 Для всіх нас вона є спільним домом, єдиною країною.                    

  в/ Гра «Добавлянка»

- Яка Україна?  Про це ми дізнаємося, йдучи стежинами ві-рша. Доберіть слово, щоб продовжити вірш.

                                           Ось небо блакитне i сонце в зенiтi!              

                                           Моя Україна - найкраща у ... (світі)!

                                           Моя Україна – це ліс та озерця.                     

                                           Безмежні степи і чарівні ... (джерельця).

                                           Красиві пейзажі і гори високі,                      

                                           Маленькі струмоски і ріки ... (глибокі).

 г/ Гра «Відгадай найбільші ріки та озера України»                             

                                 СВТЗЬ          ІЯ              (Світязь)

СНВР           ИЕИ           (Синевир)

ДНСТР         ІЕ               (Дністер)

ДНПР           ІО               (Дніпро)

                                 ДНЙ              УА             (Дунай)

                                 СВРСКЙ ДНЦЬ          ІЕИ ОЕ      (Сіверський Донець)

 д/ Гра «Відгадай назву міста»                                                            

                                  ЇИКВ (Київ)

                                  ВЬЛВІ (Львів)

                                  ВАРХІК (Харків)

                                  - Які іще міста України ви знаєте?                         

 е/ Гра «Добавлянка»                                                               

                                  Сади чарiвнi, мальовничиї села.                         

                                  Моя Україна - це пісня ... (весела).

                                  Це щира, багата, як світ, її мова,                           

                                  крилата, така мелодійна, ... (чудова).

 є/ Розповідь вчителя

- Ми живемо з цілим світом у дружбі та злагоді. І якої б на-ціональності ти не був: білорус, росіянин, поляк ... Ми всі є народом України, бо живемо в спільному домі. У кожного рівні права. Живи, трудись, навчайся, твори, займайся улюб-леною справою – ти живеш у вільній і незалежній державі, в чарівному куточку планети – Україні. Люди різних націона-льностей мають право між собою розмовляти, читати кники на своїй мові. Але державною є українська мова. Всі грома- дяни повинні добре знати свою державну мову, бо для ук-раїнців ця мова рідна, близька і дорога серцю, тому треба підносити її до вершин, гордитися нею, бо вона не тільки державна, а ще дуже красива, мелодійна, чарівна, як і душа українського народу.

 ж/ Гра «Добавлянка»                                                               

                                 Її обереги - верба i калина.                                        

                                 Найкраща у свiтi - моя … (Україна).

 

                                 Бо нам найрiднiша Вітчизна i мати.                        

                                 То як же нам, дітям, її не ... (кохати)!

                                 Моя Україна - козацькая слава!                                

                                 Така волелюбна i мирна … (держава).

- Людина щаслива і радісна тоді, коли все добре, коли є мир  на Землі, в Україні, в родині, в душі і серці кожного з нас.

                                 Вона дорога нам, i рідна, i мила.                             

                                 Бо світ перед нами великий ... (відкрила).

                                 Вітчизно свята, дорога Україно,                                

                                 Для кожного з нас  ти у свiтi ... (єдина).

 2. Маршрут «Державні символи України»

  а/ Вступне слово вчителя                                                                      

- 1991 рік в житті українського народу - знаменний: 24 серпня був прийнятий Акт про незалежність України.

 - Наступним рішенням українського парламенту відновлені історичні символи нашої держави.

б/ Гра «Серед букв знайти слова»                                                          

 

 В

У

 Л

 Г

 І

М

Н

 С

 А

Ч

 

- Гімн – це урочиста пісня, яка є символом державності.                         

Пісню «Ще не  вмерла України»… понад сто років тому  написали поет Павло Чубинський та композитор Михайло Вербицький.

     * Повторенняй правил поводження під час виконання Гімну дітьми.                                   

 

П

Е

К

О

П

Р

А

П

О

Р

                                                                                                           

                                                      

- Що ви знаєте про кольори Прапора?                                       

                                     Прапор наш, як літо, в сонці мерехтить.

                                     По долині – жито, по горі – блакить.                   

А

Г

Е

Р

Б

Р

О

С

У

М

 

 

                                                                                                                               

                                Наш Герб – Тризуб,                 Наш Герб – Тризуб,                      

                                Це воля, слава, й сила.            Недоля нас косила.                       

Ж

У

К

Р

А

Ї

Н

А

З

И

                                                                                  

 

                               У всьому світі кожен знає –  І в нас вона одна – єдина –

                               Є Батьківщина лиш одна.    Це наша славна Україна.           

3. Маршрут «Народні символи держави»                                 

 

Діти називають народні символи, пояснюють їх значення.

4. Маршрут «Мій край - моя історія жива»                           

а/ Розповідь вчителя                                                            

б/ Мозковий штурм. Вікторина «Моя Україна»                 

- А як ви знаєте минуле нашої країни, її традиції та звичаї?

1. Столиця України. (Київ)                                  

2. Що означає слово «козак»? (Вершник, вільна людина.)

3. Козацький човен. (Чайка)

4. Найвідоміша козацька страва. (Куліш.)

5. Розписані великодні яйця. (Писанки)

6. Народний співець, оспівувач подвигів козаків. (Кобзар)                                                          

7. Хто з українських письменників узяв собі псевдонім – назву своєї національності. (Леся Українка).                       

8. Грошова одиниця України. (Гривня)

                              

5. Маршрут «Славетні українці»                                    

- Кого із славетних українців впізнали? Що про них знаєте?

Володимир Великий Великий князь Київський, охрестив Київську Русь, першим почав чеканити монети.

Ярослав Мудрий – син Володимира, уклав збірник законів, при Софійському соборі заснував школу і бібліотеку, почав переклад книг з інших мов, Київська Русь досягла найвищого розвитку.

Григорій Сковорода відомий український поет, педагог, мудрець. 30 років мандрував по Україні, допомагав бідним, навчав простих людей, його називали «речник великої правди».           

Тарас Шевченко – великий український поет і художник.

Леся Українка - українська письменниця, перекладач, культурний  діяч.

Леонід Каденюк – перший космонавт  незалежної України, Герой                            України.

6. Маршрут «Народна скарбничка»

а/  Гра «Заверши прислів’я

 1. За рідний край ... (життя віддай).                                          

 2. Козацькому роду ... (нема переводу).                     

 3. Терпи, козаче, ... (отаманом будеш).                   

 б/ Пояснення прислів’я

 Без верби та калини нема України.                  

             7. Маршрут «Почесне звання - громадянин України»

 а/ Гра «Мікрофон»

- А що треба дитині для того, щоб відчути себе справжнім  патріотом України, її громадянином?

                             Можна все на світі вибирати, сину,

                             Вибрати не можна тільки Батьківщину...

V. Підсумок уроку

  - Тільки людина з добрим і чуйним серцем, роботяща і вольова може бути справжнім патріотом і громадянином своєї держави, по-справжньому любити і захищати, відстоювати її інтереси і приносити велику користь.

- Єднаємось і ми з вами! (Діти беруться за руки або кладуть руки один одному на плечі, стають колом. Учитель роздає учням плакати назвами областей, в тому числі і АР Крим, пояснюючи, що поки Крим знаходиться під владою Росії, але офіційно – це територія України.

 - Ви - майбутнє України, єдиної країни. Земля для всіх нас, наче матір – єдина! Хай Бог усім допомагає і рідний край оберігає!

 Всі учні виходять до дошки з жовтими та голубими кульками, піднімають

 вгору руки з аркушами паперу: верхній ряд – сині, пижній ряд – жовті з написом «Україна єдина!»

Завантаження...
doc
Додано
25 серпня 2020
Переглядів
1079
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку