Конспект уроку на тему «Вступ до розділу «У міста і села прийшла зима весела». Грудень – кінець року, початок зими . В .Зорик «Зимовий ранок» та Марійка Підгірянка «Сипле сніг».

Про матеріал
Конспект уроку за програмою О.Я Савченко, за підручником " Літературне читання", 3 клас, Оксана Вашуленко, 2020 рік
Перегляд файлу

Літературне читання , 3 клас , Оксана Вашуленко . За типовою програмою О.Я.Савченко.

 

Тема .  «Вступ до розділу «У міста і села прийшла зима весела». Грудень – кінець року, початок зими .  В .Зорик «Зимовий ранок» та Марійка Підгірянка «Сипле сніг».

Мета . Ознайомити з особливостями погоди взимку, вчити бачити й розуміти прекрасне в природі, в поезії, в мистецтві; за допомогою художніх засобів поглибити уявлення про найхарактерніші ознаки зими; розвивати навички виразного читання віршованих творів, мовлення, спостережливість; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, почуття прекрасного, естетичні смаки.

Очікувані результати навчання:

Розширювати читацький світогляд учнів.

Формувати морально-етичні якості учнів.

Розвивати вміння читати поетичні рядки, уявляти прочитане.

Сприяти творчому мисленню.

Виховувати любов до природи.

Хід урок

І. Організація класу

Сядьте тихесенько, діти , будь ласка!

Сьогодні ми підемо в засніжену казку .

Сонце яскраве і віхолу люту

Треба вміти побачити , треба вміти почути!

2.Настрій на початку уроку.

Я всміхаюсь сонечку:

Здрастуй, золоте.

Я всміхаюсь квіточці:

Хай вона росте.

Я всміхаюсь дощику:

Лийся, мов з відра.

Друзям усміхаюся:

Зичу їм добра

3. Правила роботи на уроці:

- Які правилами будемо користуватися на уроці читання?

4.  Дихальні вправи

- уявіть, що у вас на долоні горить свічка, потрібно її загасити ;

- подув вітерець у лісі;

- пролетів жук;

- зашелестіло листя.

ІІ. Підготовка до вивчення нового розділу.

  1. Завдання з розвитку слухового сприймання.
  • Загадка – добавлянка

Кружляє ніжно – білий пух,

Міняє зайчик свій кожух,

Вдягає лиска рукавички,

Співають весело синички,

Ведмідь в барлозі вже дріма ,

Яка пора скажіть? … Зима.

    -  Стратегія «Передбачення»:

- Що зображено на цій картині?

- Як ви вважаєте , про що буде йтися мова сьогодні на уроці?

Картинки на тему Зима для детского сада и школы (170 шт.)

  1. Оголошення теми та мети уроку.

- Так, ми сьогодні починаємо вчити нову тему про зиму. А зараз спробуємо прочитати як вона звучить. Для цього ми пограємо у гру.

    3. Гра  «Шифрувальник». Подивіться на слайд із зашифрованою темою, потрібно поділити набір літер на слова.

УМІСТАІСЕЛАПРИЙШЛАЗИМАВЕСЕЛА

(У міста і села прийшла зима весела)

      Отже, у цьому розділі ми будемо з вами спостерігати за тим, як різні письменники та поети змальовують красу зими, якими словами її змальовують. Отож, вирушаймо у зимову мандрівку.

- Діти, а хто знає назви зимових місяців?

    4. Бесіда  про назви  місяців.

      Розповідь  про місяці

Грудень – це місяць-двері зими.

  Всі річки тепер в обнові

  Біле скло над бережком

  Ходить грудень по діброві

  Застеляє світ сніжком.

Грудень дарує мало сонячних днів, частіше стоїть похмура й холодна погода. Тож і звуть в народі цей місяць – хмурень, студень, ворота зими. 

Перший місяць року — січень.

Січень року перший син,

Носить одяг він з перлин,

Всіх морозами страхає,

Путь дорожки замітає.

      Як тільки його не називають: і «сніжень», і «сніговик», і «льодовик», і «просинець», і       «щипун», і «тріскун», і «січко». А ще його величають царем морозів, володарем і серцем зими, бо він найхолодніший місяць. У січні не тільки сніг січе, а ще й мороз вогнем пече. Товщає лід на річках, ростуть сніжні кучугури.

Лютий — це також пора великих сніжних заметів, а тому він — місяць «кривих доріг».

 Лютий місяць дуже лютий:

 Запитає:в чому взутий?

 Виє сильна завірюха,

 Не пускає без кожуха

    -   А ще лютий величають «бокогрієм», бо в цьому місяці сонечко хоч і стоїть на небі набагато вище, ніж у січні, гріє усе одно лиш один бік, другий при цьому мерзне. Саме тому й з'явилася приказка: «Лютий корові вдень бік нагріє, а вночі — ріг зіб'є».

      5. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ». Завдання для розвитку образного мислення.

  • Які  асоціації у вас викликає зима?           

                                                  синичка           бурулька

                                   холод

                                       ЗИМА                           сніговик

 

                                 радість                         ігри        метелиця

                                                                  лижі

        6 . Діти , а давайте назвемо ознаки зими.

        7. Гра « Юні поети».  Вправа виконується за допомогою цеглинок ЛЕГО.

           - Я пропоную вам підібрати останні слова в рядках і дізнатися яка буває зима.

От випав сніг . Яка обнова!

 Зима тоді така   … (чудова).

Мороз  у лід озера  кута -

Зима тоді , всі кажуть …( люта).

Вона буває і серйозна :

Суха і вітряна , й … ( морозна).

А як насуне хмара сива,

Зима по-своєму …( красива).

Гілок під інієм не видно

Тоді, вона звичайно, … ( срібна).

Синичка змерзла і голодна ,

Бо видалась зима … ( холодна).

Зима ! Зима! Усякий знає,

Вона суворою буває.

Фізкультхвилинка.

  • Вправи для очей.

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.

  1. Робота з ілюстрацією до вірша В. Зорик « Зимовий ранок».
  • Що ви бачите на малюнку?
  • Яку частину доби зображено на малюнку?
  1. Перегляд картин « Зима на полотні» художників  Василя Гнатовича Непийпиво та Пашковського  Миколи  Васильовича.

-Діти, погляньте   яка красива зима у виконанні художників.

Зима очима художника" - художній опис картини «Зимова хата» Василя  Непийпива (мистецтвознавець Елла Бєлкіна) - Мала Сторінка   

Картина Софіївський собор Київ. Ст. Непийпиво 1992 рік: продаж, ціна у  Києві. Живопис та графіка від "Галерея АтрибутЪ" - 1147468384   C:\Users\Polina\Desktop\Без названия (1).jfif

  1. П.І. Чайковський « Зимовий ранок».  (прослухати )
  • Діти прослухайте як звучить « Зимовий ранок».
  1. Робота над віршем Валентини Зорик «Зимовий ранок».

-Послухайте  аудіозапис вірша « Зимовий ранок»;

- Самостійне напівголосне читання учнями:

- Читання ланцюжком по 4 рядки;

- Що стелиться зранку по білій землі? (який він, як це заморожений?)

- Що загляда у віконечко? (яке сонечко?)

- Які слова у вірші описані в переносному значенні ?

- Словникова робота: хурделиця, доберіть синоніми до цього слова.

- Можливо комусь ще які слова незрозумілі?

- Які живі дії ви б придумали для снігу? (весело літає, кружляє у танці, порхає пташкою, витанцьовує), морозу? віхоли?

- Виразне читання індивідуально.

  1. Творче завдання.  « Сенкан»  зима.

Зима.

Білосніжна, холодна.

Сніжить, морозе, сипле.

Діти дуже люблять зиму.

Холодійка.

Фізкультхвилинка

  • Танок « Зимонька – зима».
  1. Завдання з розвитку уяви.
  • Коли ви читали вірш , то мабуть щось уявляли . Яку б картину ви намалювали до вірша, опишіть її.
  1. Робота із картиною Олександра  Ямполь « Зимовий день»

Художник Александр Ямполь. Зима, снегири прилетели.. Обсуждение на  LiveInternet - Российский Сервис Онлайн-Дневников

  • Погляньте уважно на картину. Чи доводилось вам бачити такий краєвид?          Розкажіть про це.
  • Якими фарбами на картині зображено сніг, небо , дерева?
  • Якими кольорами змальовано снігові замети в затінку?
  • Як зображено сніг осяяний сонцем?
  1. Робота з загадкою
  • Хто на місці не сидить ,

А несеться і летить,

Жваво у танку кружляє,

Наших діток звеселяє?

Звісно, це такі пушинки –

Білі зимові … сніжинки.

  1. Перегляд вальсу сніжинок із балету « Лускунчик».
  • Який танець виконували сніжинки – ніжний , загадковий чи урочистий , енергійний? Опишіть рухи танцівниць.
  1.  Робота з віршем Марійки Підгірянки « Сипле сніг».

- Читання вчителем;

- Самостійне напівголосне читання учнями:

- Читання ланцюжком по 4 рядки;

- Який  настрій створю вірш?

- Знайдіть у вірші порівняння?

- На що схожі сніжинки?  Назвіть слова , які допомагають їх описати.

- Знайдіть у вірші ласкаво – пестливі слова.

-  Знайдіть  найдовше слово – стеляться, спроквола.

 - Пояснити спроквола (повагом, не поспішаючи.).

- Як ви розумієте слово довкола?

- Доберіть синоніми до слова сніг.

      11 .  Творче завдання.  Гра « Сніжки».

         -  Кидаючи один одному  сніжок діти добирають ознаки до слова сніжинка.

          Сніжинка легенька, білесенька, пухкенька, срібляста…

     12 . Уявіть , якою була б ваша зустріч зі сніжинками , якби вони вміли говорити ?        Щоб ви їм сказали?

IV. Рефлексія

Всі ви діти молодці,

гарно працювали.

А тепер пора малята,

Підсумок уроку підбивати.

  1. Підведення підсумку уроку.

Протягом уроку учні за гарну роботу при виконанні різних завдань отримували зірочки . Потрібно порахувати у кого скільки зірочок і визначити самого активного учня уроку.

     2. Вправа «Продовж речення»

Мені на уроці найбільше сподобалося …

Дуже цікавим було …

Найскладніше було …

V. Домашнє завдання

Творче завдання. Складіть казку про те , як сніжинка народилася на хмаринці , як вона потрапила на землю, які пригоди чекали на неї тут.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 грудня 2022
Переглядів
1969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку