Тема: вживання дієслів у прямому та переносному значенні. Утворення словосполучень дієслів з іменниками.
Мета: поглиблювати знання учнів про вживання дієслів у прямому і переносному значенні; вчити учнів пояснювати орфограми у написанні слів, використовувати дієслова в навчальних вправах, добирати з-поміж поданих дієслів те, що найбільш відповідає мовленнєвій ситуації; розвивати мовлення та мислення учнів, пізнавальну самостійність, збагачувати їх словниковий запас;виховувати бажання працювати самостійно, вдумливо, наполегливо, виховувати культуру мовлення.
Обладнання: зошит, підручник, малюнки, картки, схема, ІКТ.
Хід уроку
І. Організаційний момент .
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
(на будинках – грибах назви частин мови + картки із словами. Завдання учнів обрати одну із карток і назвати, до якої частини мови належить зображений на картці предмет, і до цього ж дати визначення тій чи іншій частині мови).
(запис слів у зошит і пояснення їх написання).
Сім’я, коріння, Дніпро, м’ясо, Катруся.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Вітерець заснув (вжито у переносному значенні), хлопчик заснув (пряме значення); дівчинка зашепотіла (пряме значення), очерет зашепотів (переносне значення); фіалка прокинулась (переносне значення), дівчина прокинулась (пряме значення).
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
(добрати до запропонованих іменників дієслова у прямому і переносному значенні).
(Картка №1: знайти у реченні дієслова вжиті у переносному значенні; Картка №2: знайти у реченні дієслова вжиті у прямому значенні )
V. Підсумок уроку.
VI. Оцінювання.
VIІ. Д/з.