Конспект уроку на тему:"Вживання дієслів у прямому та переносному значенні"

Про матеріал
Дуже цікавий, яскравий, багатий на завдання урок. Цікаво буде не лише дітям, а й Вам та адміністрації, яка завітає на урок.
Перегляд файлу

Тема:  вживання дієслів у прямому та переносному значенні. Утворення словосполучень дієслів з іменниками.

Мета: поглиблювати знання учнів про вживання дієслів у прямому і переносному значенні; вчити учнів пояснювати орфограми у написанні слів, використовувати дієслова в навчальних вправах, добирати з-поміж поданих дієслів те, що найбільш відповідає мовленнєвій ситуації; розвивати мовлення та мислення учнів, пізнавальну самостійність, збагачувати їх словниковий запас;виховувати бажання працювати самостійно, вдумливо, наполегливо, виховувати культуру мовлення.

Обладнання: зошит, підручник, малюнки, картки, схема, ІКТ.

Хід уроку

І. Організаційний момент .

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Перевірка домашнього завдання (вправа 304).
  2. Вправа «Знайди відповідну частину мови»

(на будинках – грибах назви частин мови + картки із словами. Завдання учнів обрати одну із карток і назвати, до якої частини мови належить зображений на картці предмет, і до цього ж дати визначення тій чи іншій частині мови).

  1. Каліграфічна хвилинка.

 (запис слів у зошит і пояснення їх написання).

Сім’я, коріння, Дніпро, м’ясо, Катруся.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

 

  1. Розгадування ребусу.

http://zagadki.org.ua/pictures/rebuses/word/ua/053_book.png

  • Навіщо нам потрібна книга?
  • Так, для того, щоб вчитися. І сьогодні ми продовжимо вчитися із однією з них. 
  • Сьогодні ми будемо вчитися  розрізняти дієслова в прямому та переносному значеннях.
  • Як ви розумієте ці  словосполучення?

http://images.myshared.ru/17/1175972/slide_11.jpg

  • Наприклад, такі словосполучення:

Вітерець заснув (вжито у переносному значенні), хлопчик заснув (пряме значення); дівчинка зашепотіла (пряме значення), очерет зашепотів (переносне значення); фіалка прокинулась (переносне значення), дівчина прокинулась (пряме значення).

  • Яким членом речення виступає дієслово? (присудок).
  • Які визнаєте члени речення? (головні і другорядні).

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  • IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
  1. Робота за підручником (вправи 309,312 с. 137–138).

(добрати до запропонованих іменників дієслова у прямому і переносному значенні).

  1. Робота з картками.

(Картка №1: знайти у реченні дієслова вжиті у переносному значенні; Картка №2: знайти у реченні дієслова вжиті у прямому значенні )

V. Підсумок уроку.

VI. Оцінювання.

VIІ. Д/з.

 

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку