Актуалізація опорних знань. Визначте закінчення. Чим зумовлений вибір голосного в закінченнях дієслів?Від поданих дієслів утворіть і запишіть форму 3-ої особи однини теперішнього часу: мати, говорити, везти, ходити. Від поданих дієслів утворіть і запишіть форму 3-ої особи множини теперішнього часу: важити, чекати, годувати, спати.
Що означають дієслова на –ся?Виконай завдання: Прочитай вірш Галини Кирпи. Дерево трудиться назеленітися. Квіточка трудиться начервонітися. Бджілка трудиться налітатися. Метеличок трудиться нагойдатися. Травичка — водички напитися,росинка — на білий світ надивитися!Ознайомлення з темою уроку
1. Каліграфічна хвилинка: Ккквві іт те еннь. Яке слово отримаємо із записаних літер? (Квітень)Зробіть звуко-буквений аналіз цього слова.2. Словникова робота. Спишіть слова, вставляючи пропущені букви: дят..л, жайв..р..нок, за..ць, с..л..вей, з..зуля, г..р..бець, голу.., п..р..пілка, с..рока, с..ниця.- Чи можна об`єднати ці слова? (Птахи)- Яке слово є зайвим у цьому переліку? (За..ць)Робота над вивченням нового матеріалу
3. Виконай завдання:прочитай дієслова: Умиваю (кого?)…, умиваюся (як?)..., збираю (що?)…, збираюся (з ким?)…, одягаю (що?)…, одягаюся (як?)…, вітаю (кого?)…, вітаюся (з ким?)…, , узуваю (що?)…, взуваюся (як?)…, купаю (кого?)…, купаюся (з ким?)… . Утворіть словосполучення. Спишіть ті, у яких дієслова означають дію, що її виконавець спрямовує на самого себе. Поставте дієслово вітатися у формі 3-ої особи однини й множини теперішнього часу. Поставте дієслова на –ся у формі 2-ої особи однини та 3-ої особи однини й множини. Запишіть у дві колонки: