Конспект уроку на тему "Завершення формування Версальсько - Вашингтонської системи договорів". Для проведення уроку використовується метд "Спільний проект".
Всесвітня історія 10 клас.
Тема уроку: «Завершення формування Версальсько – Вашингтонської системи договорів».
Очікувані результати. Після уроку учні зможуть:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Форма уроку: спільний проект.
Обладнання: підручник, карта «Територіальні зміни після Першої світової війни», атлас, документи.
Хід уроку.
І. Підготовчий етап.
1. Активізація пізнавальної діяльності учнів.
Для актуалізації наявних знань учнів про Першу світову війну доцільно провести вправу – асоціативний кущ. Запропонувати записати термін «Перша світова війна». Протягом однієї хвилини записати слова, які спадуть на думку, позначивши зв’язок між ними прямими лініями.
Перша світова війна
Антанта Троїстий союз
Велика Британія Франція Росія Німеччина Австро – Угорщина
Італія Османська імперія Болгарія
Верден Сараєво позиційна війна Іпр США
ІІ. Основний етап.
Оголошення теми уроку та визначення навчальних цілей. Мотивація навчальної діяльності.
Опрацювання нового матеріалу.
Засвоєння нового матеріалу відбувається у формі створення «Спільного проекту», використовується метод роботи в малих групах. Клас об’єднується у 5 груп. Кожна група отримує завдання. Після завершення роботи кожна група представляє результати. Зробити загальний висновок.
Група 1. «Оптимісти». Група має назвати усі позитивні моменти Версальсько – Вашингтонської системи. Необхідно перерахувати питання міжнародної політики, які були розв’язані на конференціях. Показати успіхи країн у вирішенні власних проблем.
Група 2. «Песимісти». Група виділяє усі питання та проблеми, які не були розв’язані на конференціях. Визначити невдачі окремих країн. Показати несправедливий характер Версальсько – Вашингтонської системи.
Група 3. «Об’єктивісти». Група лише констатує факти проведення конференцій: дати, учасники, рішення. Жодної оцінки чи коментаря не повинно бути.
Група 4. «Емоційні». Група оцінює події, що відбулися, з емоційного боку. Вказати на емоції та почуття громадськості, учасників конференцій. З’ясувати, хто залишився задоволений результатами, а хто – ні.
Група 5. «Філософи». Група висловлює роздуми з приводу проблем: наскільки міцною була Версальсько – Вашингтонська система, чи можливо взагалі утворити справедливу систему міжнародних відносин, чи винесли якісь уроки країни з Першої світової війни.
ІІІ. Завершальний етап.
Загальний висновок. Як варіант можна використати прийом «Ромашка Блума». Учні дають відповіді на запитання.
2. Підведення підсумків уроку.
Запропонувати учням написати есе на тему «Міцна система міжнародних відносин: реальність чи утопія».