Конспект уроку "Народні обряди та звичаї"

Про матеріал
Мета та завдання: Ознайомити учнів з великодньою обрядовістю, з веснянками і гаївками. Навчити водити хороводи (Великодні), вивчити на уроці 3-4 гаївки, виховувати у дітей любов до свого краю, своїх обрядових традицій, виховувати естетичні смаки у дітей, кращі моральні якості (любов, дружбу, повагу) почуття гумору.
Перегляд файлу

Тема: Народні обряди та звичаї

Мета та завдання: Ознайомити учнів з великодньою обрядовістю, з веснянками і гаївками. Навчити водити хороводи (Великодні), вивчити на уроці 3-4 гаївки, виховувати у дітей любов до свого краю, своїх обрядових традицій, виховувати естетичні смаки  у дітей, кращі моральні якості (любов, дружбу, повагу) почуття гумору.

Музичний матеріал і наочний матеріал: Пісенник «Струни серця», Упорядник Островський В.М. народ у народних святах Гарафіна Маковій. Пісні з Львівщини – К.Муз. Укр. 1988

Етнографічні фотографії на Великдень в різних місцевостях України.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку:

  1. Організаційний момент
  2. Мотивація навчальної діяльності
  3. Повідомлення теми і мети уроку

(Діти виходять на шкільну площадку, сідають на лавочки і вчитель розказує про весняну обрядованість, веснянки, гаївки, гагілки, ягілки, ринд зівки)

Веснянки — назва старовинних слов'янських обрядових пісень пов'язаних з початком весни і наближення весняних польових робіт за допомогою веснянок люди передавали свою енергію природи, щоб усе живе навколо прокинувся і знову ожило

Веснянки співається майже завжди одночасно з танцями та іграми, які мають закликати весняну та добрий урожай. кожна місцевість, Окрім особливої назви мала ще й свої традиційні слова веснянок та веселих забав.

Різновидом веснянок є гаївки — пісні, що виконували скільки учас Великодніх свят. Гаївок було багато і різних для молодших дітей, для старших для хлопців і дівчат, були й гаївки, у яких парубки то дівчата обирали собі пару.

На відміну від гаївок, веснянки обіймаю цілий цикл веселих пісень, які співається від Благовіщення цілу весну. Так і не кожна веснянка є гаївкою, хоч кожна гаївка є веснянкою

Але попри все, найголовніше залишається те, що усі веснянки, як бо їх називали — це ті пісні, що звеселяє людей, несуть їхні душі красу та оптимізму та є дорогоцінним скарбом обрання культури наших прапрадідів.

 

  1. Розучування гаївок

(Діти разом повторюють слова, стають в коло)

Гаївки» Голубка» (2р.)

  1. Вчаться водити хоровод, гаївки (Голубка (2р.))

 

Ми голубку із ловили

Всі довкола обступили

Ти голубко чого тужиш

Вибирай си кого любиш.

 

Летить голуб попід хмари

Шукають собі пари

Ти голубе не жартуй же

Кого любиш поцілуй же

 

Цвіток до цвіточка

Листок до листочка

Мусить від нас вийти

Одна паняночка, хай іде.

Цвіток до цвіточка

Листок до листочка

Мусить від нас вийти

Один парубочок, хай іде

 

Дівчина або хлопець (кого вибрали в колі) дають відповідь на якесь питання з музичного мистецтва (бажано про композиції) і в кінці уроку отримують оцінку.

 

5хв до закінчення уроку хороводом «Вію вінець» заходять в клас.

Вчитель повідомляє підсумок уроку.

Підсумок: На сьогоднішньому уроці ми дізналися про обрядовість нашого народу та його звичаї. Навчилися водити гаївок, і зможемо самостійно їх виводити біля церкви з друзями на Великдень. Також повторили вибірково пройдений теоретичний матеріал з музичного мистецтва.

Повідомити про оцінки за урок, за активну участь.

docx
Додано
14 лютого 2019
Переглядів
1871
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку