За програмою О.Я.Савченко, О.В. Мартиненко, В.О. Науменко, М.Н. Колеснікова, Л.І. Лаптєва
Вашуленко М.С., Вашуленко О.В. Буквар: підруч. для1кл. загальноосвітніх навчальних закладів — К: Видавничий дім "Освіта", 2012.
За зошитом: Зошит для письма №1, №2: навчальнийпосібник для 1 кл. загальноосвітніх навчальних закладів /О.В.Вашуленко, О.Ю.Прищепа. –К: Видавничий дім "Освіта", 2012).
Вашуленко М. С. Післябуквар: навч.посіб. для 1 кл. /М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2012.
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор _________________
__________________________
__________________________
“ “ 20 _ р.
української мови (навчання грамоти: мова і читання)
1 клас
7 годин на тиждень
За програмою О.Я.Савченко, О.В. Мартиненко,
В.О. Науменко, М.Н. Колеснікова, Л.І. Лаптєва
Вашуленко М.С., Вашуленко О.В. Буквар: підруч. для 1кл. загальноосвітніх навчальних закладів — К: Видавничий дім "Освіта", 2012.
За зошитом: Зошит для письма №1, №2: навчальний посібник для 1 кл. загальноосвітніх навчальних закладів /О.В.Вашуленко, О.Ю.Прищепа. –К: Видавничий дім "Освіта", 2012).
Вашуленко М. С. Післябуквар: навч.посіб. для 1 кл. /М.С.Вашуленко, О.В.Вашуленко.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2012.
№ з/п |
Дата |
Тема |
|
|||
|
|
Добукварний період |
|
|||
1 |
|
"Із буквариком щодня здобуватимем знання". Знайомство з букварем. Опрацювання правил поведінки на уроці, правила сидіння за партою, користування шкільним приладдям Практичне ознайомлення зі словом, реченням. Заучування вірша зі слів учителя. «Батьківщина». |
4-5 |
|||
2 |
|
Ознайомлення з письмовим приладдям, з умовними позначками зошита, правилами сидіння за партою під час письма. Вправляння у правильному триманні олівця, ручки під час письма, в умінні орієнтуватися на стрілку, яка вказує напрям письма. Обведення кисті руки дитини з називанням пальчиків. Розфарбовування малюнків. |
1-2 |
|||
3 |
|
Практичне ознайомлення із словом, реченням. Дитячі спогади про відпочинок улітку. |
6-7 |
|||
4 |
|
Наведення, домальовування, розфарбовування малюнків. Відтворення колових і прямих рухів пальців. Чітке промовляння назв зображених предметів. Бесіда за малюнком. Виділення з мовлення слів, речень. Складання речень. |
3 |
|||
5
|
|
"Ми — школярі". Закріплення знань про речення. Складання речень за малюнком. Складання розповіді за серією малюнків. |
8 |
|||
6 |
|
Проведення ліній у певному напрямку. Формування вміння орієнтуватися на обмеженій площині (сторінці зошита: вгорі, внизу, ліворуч, праворуч). Розміщення малюнків (на вільну тему) посередині, вгорі, внизу, ліворуч, праворуч від малюнка, зображеного посередині. Закріплення правил користування письмовим приладдям. Наведення, домальовування, розфарбовування предметів. |
4-5 |
|||
7
|
|
"У світі казки чарівної". Формування умінь ставити запитання і відповідати на них. Уявлення про діалог (без терміна). Інтонація і міміка, їх значення у спілкуванні. Слухання і розповідь казки |
9 |
|||
8 |
|
Розфарбовування малюнків .Ознайомлення з основним рядком сітки зошита (верхньою, нижньою рядковими лініями). Зображення предметів у рядку. Дати уявлення про поле сторінки. Складання речень за малюнками. |
6-7 |
|||
9 |
|
"Працьовита в нас сім'я". Розширення уявлень дітей про слова та речення. Логічні вправи за питаннями хто це? що це? Розподіл предметів за семантичними групами (люди, тварини, овочі, фрукти, одяг, посуд, меблі тощо). Бесіда «Що росте у саду» |
10 |
|||
10 |
|
Закріплення вміння писати у рядку. Написання прямих і похилих (ламаних) ліній у рядку. Розташування предметів ліво-правого спрямування. Розфарбовування малюнків. Складання речень за малюнками |
8 |
|||
11 |
|
"Працьовита в нас сім'я". Розширення уявлень дітей про слова та речення. Логічні вправи за питаннями хто це? що це? Розподіл предметів за семантичними групами (люди, тварини, овочі, фрукти, одяг, посуд, меблі тощо). Бесіда «Що росте на городі». |
11 |
|||
12 |
|
Закріплення вмінь писати у рядку. Виділення та наведення складових частин предметів, розміщених у рядку та поза ним. Розфарбовування малюнків штрихами відповідної форми (прямими, півовальними, овальними). Складання речень за малюнками. Класифікація предметів за семантичними групами. |
9 |
|||
13 |
|
"У кожного свій талант". Закріплення знань про слова та їх роль у реченні. Ознайомлення зі словами — ознаками предметів та словами, що означають дії. Слова протилежні за значенням. Робота з дитячою книгою |
12-13 |
|||
14 |
|
Ознайомлення з міжрядковою (допоміжною) лінією сітки зошита. Наведення контурів пташок. Поділ слів на склади. Розфарбовування малюнків. Виявлення пташок з однаковим узором на пір'ї. Розвиток зорового сприймання. Розвиток зв’язного мовлення |
10 |
|||
15
|
|
"Домашні тварини". Ознайомлення учнів зі складовою будовою слів. Поділ слів на склади. |
14 |
|||
16 |
|
Похила лінія сітки зошита. Ознайомлення з похилим положення зошита під час письма у рядках. Зображення ліній з-за округленням унизу |
11 |
|||
17
|
|
"Хто живе у лісі". Вправляння учнів у поділі слів на склади. Поняття про наголос як сильніше вимовлюваний склад. |
15 |
|||
18 |
|
Зображення малих і похилих похилих ліній із заокругленням. Поділ слів на склади. Наведення предметів, розфарбовування малюнків. Розташування предметів ліво-правого спрямування. Знаходження однакових предметів. |
12 |
|||
19 |
|
«У світі звуків». Практичне уявлення про немовні звуки та звуки мовлення. Ознайомлення з основними мовленнєвими органами. Поділ слів на склади. Закріплення поняття про наголос. |
16 |
|||
20 |
|
Письмо півовалів і овалів у повній сітці зошита. Послідовність письма елементів. Звуковий аналіз слів. Наведення контурів іграшок |
13 |
|||
21
|
|
"У зоопарку". Уявлення про голосні та приголосні звуки. Звуковий аналіз найпростіших за будовою слів |
17 |
|||
22 |
|
Повторення правил письма. Вправляння у письмі овалів окремо і в поєднанні у повній сітці зошита. Чергування графічних елементів. Розфарбовування малюнків. |
14 |
|||
23 |
|
"3 друзями граємо — себе розважаємо". Розучування лічилок, мирилок, потішок, українських народних ігор. |
18 |
|||
24 |
|
Зображення петель з похилими лініями. Наведення окремих елементів малюнка. Зіставлення предметів з різними лініями. Складання речень за малюнком. |
15 |
|||
25 |
|
"Що вміють твої пальчики?" Повний звуковий аналіз простих слів. |
19 |
|||
26 |
|
Письмо елементів плавним рухом знизу вгору. Знаходження спільного. Розфарбовування малюнка. Знаходження однакових предметів |
16 |
|||
27 |
|
«Слово чемне, кожному приємне». Культура мовлення і культура спілкування. Розповідь складаємо – мову розвиваємо. ». Складання розповіді за серією малюнків. Узагальнювальний урок добукварного періоду. Робота з дитячою книгою |
20 |
|||
28 |
|
Зображення петель за похилими лініями. Наведення окремих елементів малюнка. Зіставлення предметів з різними лініями. Складання речень за малюнком. Розвиток зв’язного мовлення |
17 |
|||
|
|
Букварний період |
|
|||
29 |
|
Звук [а]. Позначення його буквою А а. Вправляння у звуковому аналізі слів. |
22-23 |
|||
30 |
|
Аналіз складових елементів малої букви а. Письмо малої букви а. Звуковий аналіз слів. Розфарбовування малюнків. |
18 |
|||
31 |
|
Звук [у]. Буква У у. Вправляння у звуковому аналізі слів типу дуб, жук, голуб. |
24-25 |
|||
32 |
|
Аналіз складових елементів малої букви у. Письмо малої букви у. Вправляння у звуковому аналізі слів типу дім, жук. Складання речень за малюнком у зошиті. |
19 |
|||
33 |
|
Звук [о]. Буква О о. Вправляння у звуковому аналізі слів. Бесіда на тему «Осінь». Складання речень за малюнком. |
26-27 |
|||
34 |
|
Порівняння малих букв о - а. Письмо малої та великої букви Оо . Розвиток зв’язного мовлення |
20 |
|||
35 |
|
Звук [и]. Буква и. Один предмет – багато предметів (однина і множина). Вправляння у звуковому аналізі слів. |
28-29 |
|||
36 |
|
Аналіз складових елементів малої букви и. Порівняння малих букв и - у. Письмо малої букви и. Закріплення письма малих букв у, и, о.. |
21 |
|||
37 |
|
Звук [м]. Буква М м («ем»). Читання складів, слів і речень з вивченими літерами. Перехід до читання прямих складів типу злиття пригол.-голосний. Вправляння у читанні слів та речень з буквою М. |
30-31 |
|||
38 |
|
Звуковий аналіз слова метелик. Поелементний аналіз малої букви м. Письмо малої букви м. Письмо прямих, обернених складів з малою буквою м, слова мама. Встановлення відповідності між вивченими друкованими і рукописними буквами. |
22-23 |
|||
39 |
|
Звук [і]. Буква І. Звук [і] в ролі окремого слова. |
32-33 |
|||
40 |
|
Звуковий аналіз слова олівці. Складання речень за малюнком у зошиті. Письмо малої і великої букв і І. Письмо прямих, обернених складів з малою буквою і |
24 |
|||
41 |
|
Звуки [н], [н’]. Буква Hн («ен»). Читання складів, слів і речень. Робота з дитячою книгою |
34-35 |
|||
42 |
|
Аналіз складових елементів малої букви н. Письмо малої букви н. Визначення складу зі звуками [н], [н’] у словах слон, поні, носоріг. Звуковий аналіз цих слів. Встановлення відповідності між вивченими друкованими і рукописними буквами. Розвиток зв’язного мовлення |
25 |
|||
43 |
|
Звуки [л], [л’]. Буква Л л («ел»). Читання складів, слів і речень. |
36-37 |
|||
44 |
|
Аналіз складових елементів малої букви л. Письмо малої букви л, складів і слів з буквою л. Списування з друкованих складів. Розгадування ребуса |
28 |
|||
45 |
|
Закріплення вміння читати букварні тексти з буквою Лл. Наголос у словах. Читання слів із орієнтацією на знак наголосу. Інтонаційне читання речень |
38-39 |
|||
46 |
|
Аналіз складових елементів великої букви Л. Письмо великої букви Л, складів і речення з великою та малою буквою Л, л. Встановлення форми друкованих букв, написання їх. Порівняння груп рукописних букв |
29 |
|||
47 |
|
Звуки [в], [в’]. Буква В в («ве»). Читання складів, слів, речень і тексту. Уявлення про особові займенники він, вона, воно, вони (без вживання терміна). Практичне ознайомлення з анаграмами. Закріплення вміння читати букву В в у складах, словах і текстах. |
40-41 |
|||
48 |
|
Аналіз складових елементів малої букви в. Письмо малої букви в. Письмо закритої і відкритої букви в, прямих, обернених складів з малою буквою в. Вилучення зайвої букви з групи букв. |
30 |
|||
49 |
|
Закріплення звукового значення вивчених букв, умінь читати з ними склади, слова і речення. |
42-43 |
|||
50 |
|
Закріплення письма відкритої та закритої букви в у складах та словах. |
31 |
|||
51 |
|
Звуки [с], [с’]. Літера Сс («ес»). Читання складів, слів і речень. Слова однакові за звучанням та написанням, але різні за значенням. Робота з анаграмами |
44-45 |
|||
52 |
|
Письмо малої букви с. Письмо слів, складів з буквою с. Встановлення відповідності між вивченими друкованими і рукописними буквами. |
32 |
|||
53 |
|
Закріплення вміння читати букварні тексти з літерою Сс. Бесіда «Хто живе в лісі?» |
46-47 |
|||
54 |
|
Письмо великої букви С. Написання складів, слів і речень з літерою С. Розгадування кросворда. Аналіз складових елементів великої букви А. Порівняння великої букви А з Л. Письмо великої букви А. Письмо складів і слів з великою буквою А. Складання слів із букв, записування. |
33-34 |
|||
55 |
|
Звук [к], [к’], буква Кк . Читання складів, слів і речень з буквою к. Робота з анаграмами. Робота з дитячою книгою |
48-49 |
|||
56 |
|
Аналіз складових елементів малої букви к. Письмо малої букви к. Верхнє, середнє, нижнє поєднання літери к з іншими буквами у словах. Звуковий аналіз слів. Закріплення написання літери к, складів та слів з нею. Розповідь за питаннями вчителя казки «Колосок». Розвиток зв’язного мовлення |
36-37 |
|||
57 |
|
Закріплення вміння читати букварні тексти з буквою Кк. Закріплення звукового значення вивчених літер. |
50-51 |
|||
58 |
|
Аналіз складових елементів великої букви М. Порівняння великої букви М з Л та А. Письмо великої букви М. Письмо складів, слів і речень з великою буквою М |
38 |
|||
59 |
|
Звуки [р], [р’]. Буква Рр («ер»). Читання складів, слів і речень. Слова однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням. Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів. Робота з анаграмами |
52-53 |
|||
60 |
|
Аналіз складових елементів малої букви р. Письмо малої букви р. Письмо складів, слів і речень з буквою р. Списування друкованих слів. Встановлення відповідності між вивченими великими і малими буквами |
39 |
|||
61 |
|
Закріплення вміння читати букварні тексти з буквою Рр. |
54-55 |
|||
62 |
|
Закріплення уміння писати вивчені букви. Складання слів із складів. Записування цих слів |
40-41 |
|||
63 |
|
Звуки [п] [п’], буква Пп («пе»). Слова однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням. Робота з анаграмами. Бесіда про народне свято Івана Купала |
56-57 |
|||
64 |
|
Аналіз складових елементів малої букви п. Порівняння букв п і р. Письмо малої букви п. Письмо складів і слів з буквою п. Звуковий аналіз слова писанка |
42 |
|||
65 |
|
Закріплення вміння читати букварні тексти з літерою Пп. Інтонування питальних речень. Складання розповіді за малюнком. |
58-59 |
|||
66 |
|
Закріплення письма вивчених літер, складів та слів у зошитах без друкованої основи. Аналіз складових елементів великої букви П. Письмо великої букви П. Письмо слів і речень з буквою П |
43 |
|||
67 |
|
Підсумковий урок. Аналітико-синтетичні вправи з вивченими звуками і буквами. Супутник букваря. |
|
|||
68 |
|
Аналіз складових елементів великої букви Н. Письмо великої букви Н. Письмо складів, слів, речення з великою буквою Н. Закріплення вивчених літер. Диктант коротких слів |
44-45 |
|||
69 |
|
Звуки [т], [т’]. Буква Тт («те»). Слова однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням. Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів. Робота з дитячою книгою |
60-61 |
|||
70 |
|
Аналіз складових елементів малої букви т. Порівняння малих букв т, п і р. Письмо малої букви т. Письмо складів і слів з літерою т. Виділення зайвої букви з групи букв. Розвиток зв’язного мовлення |
46 |
|||
71 |
|
Закріплення вміння читати букварні тексти з літерою Тт. Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів. Читання казки «Котик і півник». Робота над скоромовкою. |
62-63 |
|||
72 |
|
Аналіз складових елементів великої букви Т. Письмо великої букви Т. Ознайомлення з письмом знака оклику. Письмо слів і речень з буквою Т |
47 |
|||
73 |
|
Звук [е]. Буква Е е. Відпрацювання уміння читати слова з буквою е |
64-65 |
|||
74 |
|
Письмо малої букви е. Письмо слів і речення з буквою е. Впізнавання за частиною друкованої букви цілої, переведення її у рукописну, письмо букви |
48 |
|||
75 |
|
Закріплення вивченої букви Е е. Удосконалення навички читання |
66-67 |
|||
76 |
|
Аналіз складових елементів великої букви Е. Письмо великої букви Е. Письмо складів, слів і речення з великою Е. Звуковий аналіз слова лелеки. Виділення зайвої букви із групи букв |
49 |
|||
77 |
|
Звуки [д], [д’). Буква Дд («де»). Робота над літературною вимовою слів із дзвінкими приголосними [д], [д’] у зіставленні з [т], (т’) |
68-71 |
|||
78 |
|
Аналіз складових елементів малої букви д. Письмо малої букви д. Письмо букви в складах і словах. Знаходження вказаної групи букв серед інших груп букв |
50 |
|||
79 |
|
Закріплення знань і вмінь, пов'язаних з вивченими буквами на текстах букваря та Супутника букваря. |
|
|||
80 |
|
Аналіз складових елементів великої букви У. Письмо великої букви У. Письмо букви в складах. Закріплення уміння писати вивчені літери у словах. Розгадування ребусів. |
51 |
|||
81 |
|
Звуки [з], [з’]. Буква З з («зе»). Відпрацювання літературної (дзвінкої) вимови слів з виучуваними звуками. Робота з омографами і фразеологізмами (без уживання терміна). Заучування скоромовки |
72-73 |
|||
82 |
|
Аналіз складових елементів малої букви з. Письмо малої букви з. Письмо складів і слів з буквою з. Складання речення за малюнком у зошиті. |
52 |
|||
83 |
|
Закріплення звуків [з], [з’], літери 3 з. Удосконалення навички читання. Інтонаційне читання речень, різних за метою висловлювання. Робота з дитячою книгою |
74-75 |
|||
84 |
|
Аналіз складових елементів великої букви 3. Порівняння форми великих букв 3 і Е. Письмо великої букви 3. Письмо букви в складах і реченні. Складання слова із букв, запис. Розвиток зв’язного мовлення |
53 |
|||
85 |
|
Буква ь («знак м’якшення»). Позначення цим знаком м’якості приголосних звуків. Читання слів із знаком м’якшення. Читання тексту «Дарунки лісу». Складання розповіді за малюнком. |
76-77 |
|||
86 |
|
Письмо букви ь окремо та у поєднанні з іншими буквами. Письмо слів з буквою ь. Письмо речення зі словами, в яких є ь. Упізнавання букви за її елементами. Вправляння у порівняльному звуко-буквенному аналізі слів з м′якими приголосними в кінці слова і складу. |
54-55 |
|||
87 |
|
Звуки [б] [б'], буква Б б ("бе"). Відпрацювання літературної вимови слів зі звуком [б]. Вправи на зіставлення вимови слів зі звуками [б] [п] |
78-79 |
|||
88 |
|
Аналіз складових елементів малої букви б. Письмо малої букви б. Письмо слів з буквою б. Добір слів для закінчення речення. Записування букв у вказаній послідовності |
56 |
|||
89 |
|
Закріплення букви Б б. Робота над інтонацією питальних речень |
80-81 |
|||
90 |
|
Аналіз складових елементів великої букви Б. Письмо великої букви. Письмо слів, речень з буквою Б |
57 |
|||
91 |
|
Звук [г], позначення його буквами Гг. Логічні вправи «Що де росте?», «Хто де живе?» |
82-83 |
|||
92 |
|
Письмо рядкової букви г. Списування з рукописного і друкованого тексту |
59 |
|||
93 |
|
Вправляння у читанні слів з літерою г. Читання тексту «Гурток умілі руки». Супутник букваря. |
86 |
|||
94 |
|
Письмо великої букви Г, слів та речень з нею. |
60 |
|||
95 |
|
Звук [ґ], позначення його буквами Ґґ. Засвоєння українських слів зі звуком [г], поданих у букварі. Практична робота зі скоромовками та фразеологізмами |
84-85 |
|||
96 |
|
Письмо рядкової букви ґ. Списування з рукописного тексту |
61 |
|||
97 |
|
Закріплення букв г, ґ і звуків, які вони позначають. Побудова усних діалогів за змістом прочитаних букварних текстів. «Восени на городі». Робота з дитячою книгою |
87 |
|||
98 |
|
Письмо великої літери ґ. Розвиток зв’язного мовлення |
62 |
|||
99 |
|
Звук [ч], позначення його буквами Чч. Робота над орфоепічно правильною (твердою) вимовою звука [ч] перед усіма голосними, крім [і]. Заклички |
88-89 |
|||
100 |
|
Письмо рядкової букви ч, складів і слів і реченьз нею |
4-5 |
|||
101 |
|
Закріплення звукового значення букви ч. Бесіда про українські Карпати, життя і працю людей. Вивчення напам'ять вірша «Карпати». Відгадування загадок. Ознайомлення з музичний інструментом трембітою. |
90-91 |
|||
102 |
|
Письмо великої букви Ч. Списування з рукописного і друкованого тексту |
6-7 |
|||
103 |
|
Звук [й], позначення його буквами Ий, читання слів з окремим звуком [й] і у сполученні зі звуком [о]. Читання й переказ тексту «Казковий світ» |
92-93 |
|||
104 |
|
Письмо рядкової букви й. Закріплення написання вивчених букв. Письмо під диктовку. Розвиток зв’язного мовлення |
10 |
|||
105 |
|
Закріплення читання слів з окремою буквою й та у сполученні з буквою о. Читання текстів діалогічної форми. Читання текстів в особах. Правильне інтонування речень. Робота з дитячою книгою |
94-95 |
|||
106 |
|
Письмо великої букви И. Письмо під диктовку |
11 |
|||
107 |
|
Звук [х], позначення його буквами Хх. Інтонування окличних речень. Читання букварних текстів. Відгадування загадок. Вивчення напам'ять колискової пісеньки |
96-97 |
|||
108 |
|
Письмо рядкової букви х, складів і слів з нею. Списування з друкованого тексту |
12 |
|||
109 |
|
Закріплення звукового значення букви х. Логічні вправи. Читання тексту «Казкові хмаринки» |
98-99 |
|||
110 |
|
Письмо великої букви X. Написання слів з великої букви X |
13 |
|||
111 |
|
Закріплення знань і вмінь, пов'язаних з вивченими буквами на текстах букваря та Супутника букваря. Робота з дитячою книгою |
|
|||
112 |
|
Письмо великої букви Р. Написання складів, слів та речень з нею. Розвиток зв’язного мовлення |
14-15 |
|||
113 |
|
Букви Яя. Позначення буквами Яя звуків [йа] і м'якості попереднього приголосного та звука [а]. Інтонування питальних і окличних речень у вірші «Хто кого злякався?» |
100-101 |
|||
114 |
|
Письмо рядкової букви я. Вправи на доповнення незавершених речень. Списування з рукописного тексту |
16 |
|||
115 |
|
Закріплення букви я. Читання і переказ тексту «Ялта» |
102-103 |
|||
116 |
|
Письмо великої букви Я, слів і речень із нею. Письмо під диктовку |
17 |
|||
117 |
|
Закріплення знань і вмінь, пов'язаних з вивченими буквами на текстах букваря та Супутника букваря. |
|
|||
118 |
|
Письмо великої букви В. Встановлення відповідності між малими та великими буквами,добір слів, які різняться однією буквою. |
19-20 |
|||
119 |
|
Звук [ж], позначення його буквами Жж. Вправляння у чіткій вимові звука [ж] у складах і словах. Читання віршів Н. Забіли «На зеленому лужку» і Л. Вознюк «Журиться журавлик жура ...» |
104-105 |
|||
120 |
|
Письмо рядкової букви ж, складів і слів з нею |
21 |
|||
121 |
|
Закріплення звука [ж]. Читання та переказ української народної казки «Лисичка і журавель». |
106-107 |
|||
122 |
|
Письмо великої букви Ж. Списування з друкованого тексту |
22-23 |
|||
123 |
|
Звук [ш], позначення його буквами Шш. Читання слів, речень, тексту «Хороша гра». Робота над виразністю читання речень, різних за метою висловлювання. |
108-109 |
|||
124 |
|
Письмо рядкової букви ш, складів і слів з нею.
|
26 |
|||
125 |
|
Закріплення звукового значення букви ш. Бесіда на тему «Допомога пташкам узимку». Читання оповідання «Поспішай, синичко!» за Г. Демченко. Вивчення вірша напам'ять П. Воронька «Кожушок». Робота з дитячою книгою |
110-111 |
|||
126 |
|
Письмо великої букви Ш. Закріплення вміння писати вивчені букви. Письмо слів, речень під диктовку. Розвиток зв’язного мовлення |
27 |
|||
127 |
|
Звуки [ц], [ц'], позначення їх буквами Цц. Читання слів з поступовим ускладненням їх звуко-складової структури. Читання тексту «Циркова залізниця» |
112-113 |
|||
128 |
|
Письмо рядкової букви ц, складів і слів з нею |
28 |
|||
129 |
|
Закріплення звукового значення букви ц. Читання тексту «Родичі». Читання вірша В. Лучука «Уставати рано треба». |
114-115 |
|||
130 |
|
Письмо великої букви Ц |
29 |
|||
131 |
|
Буква ї, позначення нею звуків [йі]. Бесіда «Київ — столиця України». Читання тексту «На екскурсії». |
116-117 |
|||
132 |
|
Письмо рядкової та великої букви ї |
31-32 |
|||
133 |
|
Закріплення звукового значення букви ї. Читання текстів «Гроші України» та «Міста України». |
118-119 |
|||
134 |
|
Письмо великої букви К. Закріплення написання слів з буквою ї. «Міста України». |
33-34 |
|||
135 |
|
Букви Юю. Позначення буквами Юю звуків [йу] і м'якості попереднього приголосного та звука [у]. Читання і заучування напам'ять вірша Лесі Українки «Пісенька весняної води» |
120-121 |
|||
136 |
|
Письмо рядкової букви ю, слів з нею |
35 |
|||
137 |
|
Закріплення знань про букву Ю. Бесіда на тему «Роботящі руки». Читання букварних текстів на цю тему. |
122-123 |
|||
138 |
|
Письмо великої букви Ю, слів з нею. |
36 |
|||
139 |
|
Букви Єє. Позначення буквами Єє звуків [йе] і м'якості попереднього приголосного та звука [е]. Читання і переказ тексту В. Сухомлинського «Барвисте коромисло». Робота з дитячою книгою |
124-125 |
|||
140 |
|
Письмо рядкової букви с, складів і слів з нею. Розвиток зв’язного мовлення |
37 |
|||
141 |
|
Закріплення знань про букву є. Бесіда «Метро в українських містах». Читання вірша-загадки Б. Вовка «Під землею, подивіться...» і тексту «Київське метро» |
126-127 |
|||
142 |
|
Письмо великої букви Є, слів і речень із нею. Письмо під диктовку |
38 |
|||
143 |
|
Буква щ, позначення нею звуків [шч]. Бесіда на тему «Наша Батьківщина — Україна». Читання й опрацювання тексту «Наша Батьківщина» |
128-129 |
|||
144 |
|
Письмо рядкової букви щ, складів і слів з нею |
39 |
|||
145 |
|
Закріплення знань про букву щ, її звукове значення. Читання вірша Г. Малик «Що для чого треба?». Читання тексту І. Прокопенко «Про що шепотіли берізки». Робота над виразністю читання речень, різних за метою висловлювання. Відповіді на запитання до тексту. |
130-131 |
|||
146 |
|
Письмо великої букви Щ |
40-41 |
|||
147 |
|
Закріплення знань і вмінь, пов'язаних з вивченими буквами на текстах букваря та Супутника букваря. |
|
|||
148 |
|
Аналіз елементів великої букви Д, вправляння у написанні великої букви Д, складів, слів та речень з нею. |
42-43 |
|||
149 |
|
Звук [ф], позначення його буквами Фф. Робота над правильним артикулюванням і вимовою звука [ф]. Бесіда за темою «Правила розмови по телефону». Ознайомлення з відмінностями формул мовленнєвого етикету, які використовуються у спілкуванні з людьми різного віку і статусу. Читання тексту «Телефон» |
132-133 |
|||
150 |
|
Письмо рядкової букви ф, складів і слів з нею |
44 |
|||
151 |
|
Закріплення звукового значення букви ф. Бесіда на тему «Цікаве про тварин». Опрацювання текстів «Жирафи» і «Жарт» |
134-135 |
|||
152 |
|
Письмо великої букви Ф, слів і речень з нею. Письмо під диктовку. |
45 |
|||
153 |
|
Звуки [дз], [дз'], буквосполучення дз. Відпрацювання правильної вимови звуків [дз]. [дз']. Читання вірша А. Загрудного «Дзвіночки». Читання тексту Ю.Старостенка «Лісовий майстер». Робота з дитячою книгою |
136-137 |
|||
154 |
|
Письмо буквосполучення дз, слів з ним. Звуко-буквене зіставлення слів. Списування з друкованого тексту . Розвиток зв’язного мовлення |
46-47 |
|||
155 |
|
Звук [дж], позначення його буквосполученням дж. Робота над орфоепічно правильною вимовою звука [дж]. Читання вірша Н. Забіли «Джміль». Читання оповідання В. Дуб «Бджілка», вірша Л. Костенко «Піднімає джміль фіранку». |
138-139 |
|||
156 |
|
Письмо буквосполучення дж, слів і речень з ними. Списування. |
48-49 |
|||
157 |
|
Апостроф. Спостереження за звуками, позначуваними буквами, між якими ставиться апостроф. Вимова слів з апострофом. Читання слів і складів з апострофом. Читання тексту «Комп'ютерна мишка». |
140-141 |
|||
158 |
|
Письмо слів з апострофом |
50-51 |
|||
159 |
|
Формування умінь правильно називати твір: спочатку прізвище письменника, а потім назву. Тарас Шевченко — великий український поет. Вивчення напам'ять вірша Т. Шевченка «Тече вода з-під явора». |
142-143 |
|||
160 |
|
Закріплення написання великої букви Ш. Розвивати навички написання прізвищ, імен та по-батькові людей. |
54-55 |
|||
161 |
|
І Формування умінь правильно називати твір: спочатку прізвище письменника, а потім назву. Іван Франко - великий український письменник. Читання казки «Лисичка і рак» за І. Франком. Переказ казки |
144-145 |
|||
162 |
|
Списування з друкованого тексту. Закріплення написання вивчених букв |
56-57 |
|||
163 |
|
Формування умінь правильно називати твір: спочатку прізвище письменника, а потім назву. Леся Українка — велика українська поетеса. Читання вірша Лесі Українки «Вишеньки» в особах |
146-147 |
|||
164 |
|
Закріплення написання вивчених рядкових і великих букв. Письмо під диктовку слів, речень. Робота у звичайному зошиті із сіткою № 1 (без друкованої основи). |
58 |
|||
165 |
|
Читання казки М. Коцюбинського «Про двох цапків». Переказ казки. |
148 |
|||
166 |
|
Утворення та запис нових слів. Побудова речень з протиставленнями. |
59-60 |
|||
167 |
|
Бесіда за темою «Мовленнєвий етикет». Читання тексту «Хороші звичаї». Розповідь учнів про народні звичаї рідного окраю. Ознайомлення школярів з основними правилами збереження книжки, правилами поведінки в бібліотеці. Робота з дитячою книгою |
149 |
|||
168 |
|
Встановлення відповідності між друкованими і рукописними буквами, повторення написання де-яких літер. Утворення пестливих імен. Робота у звичайному зошиті із сіткою № 1 (без друкованої основи). Розвиток зв’язного мовлення |
61 |
|||
169 |
|
Читання тексту «Мрія збулася». Бесіда за темою «Про що мрієш ти?» |
150 |
|||
170 |
|
Закріплення навичок письма. Робота з загадкою. Списування з рукописного та друкованого тексту. |
62 |
|||
171 |
|
Ознайомлення школярів з періодичними виданнями — дитячими газетами і журналами. Урок-свято «Прощання з букварем». |
|
|||
172 |
|
Написання імен, по батькові та прізвищ власних, друзів, батьків. Закріплення навичок письма. Словниковий диктант. |
63-64 |
|||
Післябукварний період |
|
Читання вірша А. Костецького «Буде день веселий». Підготовка до підсумкового уроку, присвяченого букварю Робота з дитячою книгою |
151 |
|||
173 |
|
Щоб розумниками стати, треба більше книг читати. Знайомство з «Післябукварем». Л. Кир’яненко «Розмова на книжковій полиці». |
4-6 |
|||
174 |
|
Читай і світ пізнавай. Пояснення змісту приказок і прислів’їв. Списування з друкованого тексту. Речення. |
|
|||
175 |
|
Сміх і гам дзвенить довкола, відчиняє двері школа. «Отак у нас щодня». Л. Компанієць |
7-9 |
|||
176 |
|
Вчимося відповідати на запитання. |
|
|||
177 |
|
Рідна мова – барвінкова. Ю. Косинська «Рідна мова». |
10- 12 |
|||
178 |
|
Складаємо речення. Творча робота над реченням. |
|
|||
179 |
|
Україна – край мій рідний. Л. Полтава «Наша Батьківщина» |
13- 15 |
|||
180 |
|
Складаємо розповідь. Складання розповіді за опорними словами. Монолог. |
|
|||
181 |
|
Усміхнися всім навколо. Л. Савчук «Здрастуйте». Б. Бірюков «Добрі слова». Слова ввічливості. (бібліотечний урок). Робота з дитячою книгою |
16- 18 |
|||
182 |
|
Урок чемності. Запис речень із словами ввічливості. Складання і запис речень за сюжетними малюнками. Слова, протилежні за значенням. Розвиток зв’язного мовлення _ |
|
|||
183 |
|
За добро добром платять. П. Володек «Як гукнеш, так і відгукнеться». Л. Савчук «Квочка». |
19- 21 |
|||
184 |
|
Звуки мовлення. Букви. |
|
|||
185 |
|
Надійшла весна прекрасна. Л. Савчук «Принесли весну лелеки». А. Костецький «Починається весна» |
22- 24 |
|||
186 |
|
Голосні звуки. |
|
|||
187 |
|
Великдень. Л. Полтава «Великодні писанки». Я. Яковенко «Про писанки». |
25- 27 |
|||
188 |
|
Склад. Наголос. |
|
|||
189 |
|
Кольорові віршики. А. Костецький «Квіткові сни». Є. Горева «Кольоровий віршик». Сонечко. А. Мястківський «Кому світить сонечко?», Л. Новикова «Котики». |
28- 30 |
|||
190 |
|
Приголосні звуки. |
|
|||
191 |
|
Моя родина. Д. Чередниченко «Родовідне дерево». «Татко і матуся» Л.Вознюк, «Вірш-кмітливчик» М.Чумарна, «Хто я для світу» М.Чумарна. |
31-34 |
|||
192 |
|
Звуковий аналіз слів. |
|
|||
193 |
|
Бабусенько ріднесенька. «Радість» за В. Чухлібом. Н.Поклад «Гість». |
35-37 |
|||
194 |
|
Буква «Я». Вибіркове списування. Звуковий аналіз слів. |
|
|||
195 |
|
Дідусева мудрість С. Матвійчук «Де кому жити». М. Підгірянка «Мій дідусь». |
38-41 |
|||
196 |
|
Буква «ю», буква «є» |
|
|||
197 |
|
Небилиці. Н.Поклад «Небелиці», Н.Кир′ян «Нісенітниця». Складання фантастичних розповідей за малюнками. |
42-44 |
|||
198 |
|
Переносимо слова. |
|
|||
199 |
|
Сором бути неохайним і брудним. «Як чепурили їжачка». Л. Мовчун . |
45-47 |
|||
200 |
|
Буква «ї». Слова - близнюки |
|
|||
201 |
|
Квітами барвистими луг цвіте. А. Григорук «Чарівний ліхтарик». А. Камінчук «Бабусині квіти». |
48-50 |
|||
202 |
|
Переносимо слова. |
|
|||
203 |
|
Руки малі, до роботи вдалі. «Для чого потрібні руки» за Є. Пермяком. П. Ребро «Немає ледарів у нас» |
51-54 |
|||
204 |
|
Буква «знак м’якшення». Перенос слів з буквою «ь». |
|
|||
205 |
|
Веселі пригоди пернатих. П. Ребро «Гусакові панчішки». І. січовик «Ґава» |
55-58 |
|||
206 |
|
Букви «г», «ґ». |
|
|||
207 |
|
Іди, іди, дощику. В. Чухліб «Голубий дощик». Г. Бойко «Дощик, дощик». К.Ушинський «Лисичка – сестричка» |
59-61 |
|||
208 |
|
Буква «Щ» |
|
|||
209 |
|
Добре вірних друзів мати. С. Жупанин «Бджола і світлячок». «До першого дощу» за В. Осєєвою. Робота з дитячою книжкою. |
62-64 |
|||
210 |
|
Вимова і позначення звуків (дж), (дз), (дз’). Розвиток зв’язного мовлення |
|
|||
211 |
|
Твори без кінця. М. Василенко «Не вірите?» Л. Вознюк «Лічилка – безконечна». Г. Бойко «Хто кого вів?» |
65-67 |
|||
212 |
|
Апостроф. |
|
|||
213 |
|
Бережи рідну природу. С. Шаповалов «Коли скриплять стрибунці». Л.Дяченко «Коникова пісенька», В.Струтинський «Хвороба річки» |
68-70 |
|||
214 |
|
Слова – назви предметів. Хто? Що? Розподіл предметів за групами. Списування |
|
|||
215 |
|
Де живе хмара. О. Кротюк «Наша хмара», В.Федоренко «Жаліслива хмара». |
71-73 |
|||
216 |
|
Слова – ознаки предметів. Який? Яка? Яке? |
|
|||
217 |
|
Що на городі росте? «Сперечались овочі». В. Паронова «Не сваріться…» |
74-76 |
|||
218 |
|
Слова, що означають дію. Що робить? |
|
|||
219 |
|
Для малят про звірят. П. Ребро «Кладочка – загадочка». Г. Мазур «Вигадливе слоненя». Канікули! Канікули! Байдикувати ніколи! |
77-79 |
|||
220 |
|
Робота у звичайному зошиті із сіткою № 1 (без друкованої основи). Складання і записування речень за ілюстраціями. |
|
|||
|
|
|
|
|||
Навчальні вимоги
Контроль навичок читання (ІІ семестр) 20-30 слів за хвилину.
Розробила Бондар С.М.,
вчитель початкових класів
ЗОШ №32 м.Черкас
РОЗКЛАД УРОКІВ ЧИТАННЯ
|
1 тиждень |
2 тиждень |
3 тиждень |
4 тиждень |
5 тиждень |
Понеділок |
|
ч+п |
п |
ч+п |
п |
Вівторок |
|
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
Середа |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
Четвер |
- |
- |
- |
- |
- |
П’ятниця |
ч+п |
ч |
ч+п |
ч |
вихідний |
|
2/2 |
4/3 |
3/4 |
4/3 |
2/3 |
|
6 тиждень |
7 тиждень |
8 тиждень |
9 тиждень |
10 тиждень |
Понеділок |
ч+п |
п |
ч+п |
п |
ч+п |
Вівторок |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
Середа |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
Четвер |
- |
- |
- |
- |
- |
П’ятниця |
ч |
ч+п |
ч |
ч+п |
ч |
|
4/3 |
3/4 |
4/3 |
3/4 |
4/3 |
|
11 тиждень |
12 тиждень |
13 тиждень |
14 тиждень |
15 тиждень |
Понеділок |
п |
ч+п |
п |
ч+п |
п |
Вівторок |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
Середа |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
Четвер |
- |
- |
- |
- |
- |
П’ятниця |
ч+п |
ч |
ч+п |
ч |
ч+п |
|
3/4 |
4/3 |
3/4 |
4/3 |
3/4 |
|
16 тиждень |
17 тиждень |
18 тиждень |
19 тиждень |
20 тиждень |
Понеділок |
ч+п |
п |
ч+п |
п |
ч+п |
Вівторок |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
Середа |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
Четвер |
- |
- |
- |
- |
- |
П’ятниця |
ч |
ч+п |
ч |
ч+п |
ч |
|
4/3 |
3/4 |
4/3 |
3/4 |
4/3 |
|
21 тиждень |
22 тиждень |
23 тиждень |
24 тиждень |
25 тиждень |
Понеділок |
п |
ч+п |
п |
ч+п |
п |
Вівторок |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
Середа |
ч+п |
ч+п |
вихідний |
ч+п |
ч+п |
Четвер |
- |
- |
- |
- |
- |
П’ятниця |
ч+п |
ч |
ч+п |
ч |
ч+п |
|
3/4 |
4/3 |
2/3 |
4/3 |
3/4 |
|
26 тиждень |
27 тиждень |
28 тиждень |
29 тиждень |
30 тиждень |
Понеділок |
ч+п |
п |
вихідний |
п |
ч+п |
Вівторок |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
Середа |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
ч+п |
Четвер |
- |
- |
- |
- |
- |
П’ятниця |
ч |
ч+п |
ч |
ч+п |
ч |
|
4/3 |
3/4 |
3/2 |
3/4 |
4/3 |
|
31 тиждень |
32 тиждень |
33 тиждень |
34 тиждень |
35 тиждень |
Понеділок |
п |
ч+п |
|
|
|
Вівторок |
вихідний |
ч+п |
|
|
|
Середа |
ч+п |
ч+п |
|
|
|
Четвер |
- |
- |
|
|
|
П’ятниця |
ч+п |
ч |
|
|
|
|
2/3 |
4/3 |
|
|
|