Конспект уроку навчання грамоти "Буква ,,те”, звуки [т], [т‘]. Правопис малої букви ,,те”. Читання та правопис складів та слів з нею " .

Про матеріал

У конспекті дібрано різноманітні вправи і завдання згідно чинної програми на ознайомлення з буквою "те". Вони пропонуються для індивідуальної, парної та колективної роботи. Фізкультхвилинку учитель добирає самостійно.

Перегляд файлу

Тема. Буква ,,те, звуки [т], [т‘]. Правопис малої букви ,,те. Читання та               правопис складів та слів з нею.

Загальнопізнавальні цілі:

  • навчити правильно артикулювати звуки [т], [т‘];
  • збагачувати словниковий запас;
  • розвивати навички читання;
  • виховувати працелюбність.

 

Предметні компетентності:

Початковий рівень:

  • визначає звуки [т], [т‘] у словах;
  • знає та називає елементи букви ,,те.

Середній рівень:

  • розрізняє друковану та рукописну букви ,,те;
  • наводить приклади слів з буквою ,,те на позначення твердого або мякого звука;
  • відповідає на запитання за змістом прочитаного тексту.

Достатній рівень:

  • читає склади, слова, речення з вивченими буквами;
  • читає текст цілими словами;
  • списує склади, слова, речення з друкованого тексту;
  • відновлює деформований текст.

Високий рівень:

  • співставляє звукову модель слова та малюнок;
  • розподіляє слова на дві групи за питаннями хто? що?;
  • будує звязне висловлювання за серією малюнків.
  •  

Навчально-методичне забезпечення уроку:

таблиця із зображенням друкованих та рукописних букв, таблиця зі складами, малюнки та звукові моделі слів, малюнки з тваринами, картки з індивідуальними завданнями.

 

                                         План уроку

  1. Перевірка вчителем готовності учнів до уроку. Ранкова зустріч.
  2. Слухання учнями вірша з метою оголошення теми уроку( додаток 1).
  3. Наведення власних прикладів слів з буквою ,,те” на позначення твердого або м’якого звука.
  4. Розрізнення друкованої та рукописної букви ,,те” за таблицею.
  5. Читання  складів, слів, речень з буквою ,,те” (додаток 2, 3).
  6. Співставлення звукових моделей слів та їх малюнкових зображень (додаток 4).
  7. Читання складів і слів за Букварем.
  8. Написання букви «те», складів і слів з нею.
  9. Відновлення та читання деформованого тексту (додаток 5).
  10. Розповідь вчителя з елементами бесіди про тварин.
  11. Розподіл слів на групи за питаннями хто? що? (додаток 6).
  12. Складання розповіді за серією малюнків (додаток 7).
  13.  Підведення підсумків уроку.

 

                            Хід уроку

  1. Перевірка вчителем готовності учнів до уроку. Ранкова зустріч.

( Діти стоять у колі, вітаються один з одним.)

 

Зараз ми візьмемося за руки—

Веселіше стане всім.

Бо у класі усі друзі.

Сяють усмішки у всіх.

 

  • А зараз передайте тепло своїх долоньок один одному і зробіть комплімент.

( Вправа «Комплімент»)

 

  1. Слухання учнями вірша з метою оголошення теми уроку.

 

                                                                                                               Додаток 1

  • Послухайте вірш. Скажіть, який звук зустрічається найчастіше?

                           Тигр смугастий, тигр ікластий—

                            Найстрашніший у тайзі.

                            Чи то вовк, ведмідь чи заєць—

                            Перед ним тремтять усі.

  • Звуки [т], [т‘] позначаються буквою «те».
  • На що схожа ця буква?
  • З яких елементів складається?
  1. Наведення власних прикладів слів з буквою ,,те на позначення твердого або мякого звука.

 

  • Наведіть  приклади слів з буквою ,,те.

 

  1. Розрізнення друкованої та рукописної букви ,,те за таблицею.

 

  • Розглянь таблицю. Покажіть друковану та рукописну букву «те».

 

  1. Читання  складів, слів, речень з буквою ,,те (додаток 2, 3).

 

                                                                                              Додаток 2

  • Прочитай склади за таблицею:

 

     а

        о

     у

     и

    і

        е

     т

    та

       то

   ту

          ти

   ті

      те

 

                                                                                                                                                                                                                                                 Додаток 3

  • Розгляньте піраміду слів.
  • Дивлячись на крапку, прочитайте слова.

 

                              КІ     *      Т

                           КРІ      *        Т

                        МІС        *         ТО

                       ТЮ          *           ЛЕНЬ

  • Яке слово «зайве»? Чому так думаєте?

 

  1. Співставлення звукових моделей слів та їх малюнкових зображень (додаток 4).

 

 

                                                                                                                    Додаток 4

  • Розгляньте малюнки та звукові моделі слів.
  • Встановіть відповідність між малюнками та їх звуковими моделями.

 

А    Б     В                                                                    

 

 

А

 

Б

 

В

 

 

1.   – о – -                2.     = о –                 3.   = о – о =

Хвилинка «У світі цікавого».

 

          У світі існує 20 видів тюленів. Густе хутро і жир тюленів захищає від замерзання. Жирність молока тюленів становить 50%, через це новонароджені тюлені набирають вагу 1-2 кг в день. Тюлень може знаходиться під водою протягом 2 годин, що є рекордом у світі тварин. Під час пірнання тюлені зменшують частоту серцевих скорочень на 50-80%. Тюлені можуть занурюватися до 300-400 метрів у глибину. Тюлені зазвичай харчуються рибами й кальмарами. Ворогами тюленів є касатки, білі ведмеді і акули. Живуть до 30 років.

 

         Тигр — найбільший представник сімейства котячих у світі. Вага дорослої особини досягає трьохсот кілограмів, довжина тіла — 3 метри.

Середня тривалість життя 20 років.  Ікла тигра досягають у довжину 10 см. Очі тигра не пристосовані для нічного полювання, проте вночі тигр бачить в 6 разів краще людини.  Сили щелеп смугастої кішки достатньо, щоб перекушувати кістки будь-якої, навіть найбільшої, тварини.  Тигр — єдина кішка, яка не боїться води. Більше того, вони — відмінні плавці, можуть подолати 5-6 км по воді. А іноді тигри плавають просто для задоволення.

 

    Кроти ненажерливі, через високий обмін речовин  за день з’їдають стільки, скільки важать самі (кроти важать від 9 до 170 г). Ворс кротячого хутра росте прямо .Очі у кротів не розвинені, вони позбавлені кришталика і сітківки, але у кротів гарний нюх і дотик. Зубів у кротів від 33 до 44. Завдяки їм можна визначити, до якого роду вони відносяться. Більшість кротів пересуваються тільки повзком. Кроти можуть бути активні цілодобово. Кроти ведуть підземний спосіб життя. На зиму кріт запасається дощовими черв’яками. Кроти корисні (вони розпушують землю). Кроти знищують шкідників сільського лісового господарства (але деякі шкідливі, вони поїдають коріння овочевих, садових рослин і дощових черв’яків або ж викидають на поверхню малокорисні грунти). У світі існує 40 видів кротів. Кроти прокладають під землею складні житлові тунелі.

 

  1. Читання складів і слів за Букварем ( авт. М.С.Вашуленко, с. 60).

а) Читання слів парами.

- Чим вони відрізняються?

б) Робота над омонімами котики.

- Чому ці предмети названо котиками?

в) Читання слів у колонках «буксиром».

 - Прочитайте двоскладові слова.

- Зачитайте імена дітей.

- Зачитайте слова, які закінчуються голосним звуком.

г) Читання і заучування скоромовки.

 

  1. Написання букви «те», складів і слів з нею.

а) обведення букви у прописах;

б) самостійне написання літери.

- Яка буква вам найбільше сподобалась? Намалюйте над нею корону.

в) написання складів.

- Спишіть склади з Букварика. Постарайтесь, щоб вони не сумували.

г) написання слів.

- Звірятам цікаво, чи знаєте ви?

Що це вранці за дива?

Море землю покрива,

На ліси, поля, на лан

Густий стелиться... (туман).

    -  Щоб усім було весело, запишіть це слово.

г) мовно-логічне завдання.

    - Щоб сонечко яскраво світило, виконайте наступне завдання. З кожного рядка запишіть «зайве» слово.

Око, ніс, рука, літо.

Літак, таксі, стіл, авто.

Кіт, слон, ластівка, корова.

 

  1. Відновлення та читання деформованого тексту .

 

 

 

                                                                                                      Додаток 5

  • Розташуйте розрізані речення у правильній послідовності.
  • Прочитайте відновлений текст.

 

  А Таміла рвала капусту.

 

Тато косив траву.

 

Мама полола квітник.

 

 

 

 

  1.  Розповідь вчителя з елементами бесіди про тварин.
  • Які тварини живуть  у вас дома?
  • Хто за ними доглядає?
  • Яку користь нам приносять?

 

11. Розподіл слів на групи за питаннями хто? що?

  • Прочитайте слова.
  • Розподіліть їх на  групи за питаннями хто? що?

                                                                                                   Додаток 6

Хто?                                                                                    Що?

                          котик

                          таксі

                           вистава

                           кит

                           ластівка

                           літо

                           ворота

                          корова

 

 

 

                                                                                                    Додаток 7

 

12. Складання розповіді за серією малюнків.

        -   Розгляньте малюнки.

        -   Складіть розповідь про працю дітей. Дайте дітям імена.

 

 

 

  1. Підведення підсумків уроку.

 

 

doc
Додано
11 березня 2018
Переглядів
2092
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку