Конспект уроку навчання грамоти для 1 класу на тему :" Закріплення вивчення букви Р. Розвиток мовлення за текстом П.Костюченка « Лісова скринька».

Про матеріал

Мета даного уроку: закріпити набуті знання, вчити читати склади, слова з буквою р; розвивати мовлення, мислення, увагу, пам'ять, уміння правильно і швидко промовляти скоромовки; виховувати почуття любові до тварин.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспект уроку на тему:

«Закріплення вивчення

букви Р»

(1 клас)

 

 

 

 

 

Підготувала

учитель початкових класів

Шиян І.Л.

 

 

 

 

 

Тема: Закріплення вивчення букви Р. Розвиток мовлення за текстом П.Костюченка « Лісова скринька». Звуко – буквений аналіз слів. Мовні ігри, анаграми.

Мета: закріпити набуті знання, вчити читати склади, слова з буквою р; розвивати мовлення, мислення, увагу, пам’ять, уміння правильно і швидко промовляти скоромовки; виховувати почуття любові до тварин.

Обладнання: фішки для звукового аналізу, інформація на маячках та сенсорних хрестах, картки з буквами.

Тип уроку: комбінований

             Хід уроку

Організаційний момент.

Зараз всі сідайте, діти,

Домовляймось – не шуміти.

Руку гарно піднімати,

Чітко в лад відповідати.

На уроці не дрімати,

Добре всі слова читати.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Сіли рівно всі за парти,

Це, звичайно, вам не жарти.

Ручки, ніжки порівняли .

Щоб всі гарно працювали.

Тож, гаразд, часу не гаймо

Наш урок розпочинаймо.

Повідомлення теми та мети уроку

-    Сьогодні ми повторимо вивчені звуки та букви,закріпимо вимову звука [р], будемо вправлятися в читанні слів і речень. Допомагатимуть нам найкращі учениці тітоньки Сови – бджілки, які приготували для вас цікаві завдання.

Звучить пісня Аліни Гроссу «Бджілка». Стукіт у двері.

 Діти, нам принесли лист від Бджілок. Послухайте: «Дорогі друзі, вибачте, що ми не можемо прийти до вас. Винна у цьому лисиця. Вона викрала наш вулик і заховала його у високому дубі. Визволити нас зможуть лісові звірята, але тільки тоді коли ви виконаєте їхні завдання. Допоможіть . Нам тут дуже холодно.»

Тож до справи беремось –

І з усіма завданнями

Швидко впораємось.

Актуалізація опорних знань

Завдання від Соловейка:

Уважно за тваринками спостерігайте

Голосно літери з абетки заспівайте

Учні співають пісеньку з «Музичної абетки»

Завдання від Сороки:

Швидко ви слова згадайте,

Скоромовки вимовляйте

На узліссі довелося

наполохать Лесі лося.

Лось – у ліс, а з Лісу – лис.

  Марина варила

  А Лариса солила.

Завдання від Білочки:

Букви з торбинки виймайте

На голосні та приголосні розподіляйте.

Діти виймають з торбинки букви і розподіляють їх у два стовпчики: у перший – букви, що позначають голосні, у другий - букви, що позначають приголосні звуки,

Знаходять до цих літер відповідні малюнки – пазли.

Завдання від Ведмедика:

Швидко думайте, часу не гайте

З букв нові слова складайте.

Гра «Живі букви»

Діти працюють у групах і складають з даних букв слова , потім знаходять їх на маячках

(Сум, нова, ніс, сон, кора, ріка)

Закріплення вивченого матеріалу

 Порівняння звуків   р ,  р за вимовою і звучанням.

  • Як вимовляється звук   р у словах кора і ріка?
  • Які це звуки?

( Приголосні.)

  • В якому слові чути твердий приголосний   р ?

( кора)

          -   А в якому чути пом’якшена вимова   р ?

( Ріка.)

Отже, приголосний   р може бути твердим і м'яким.

Робота у парах

Завдання від Рибки:

В парах дружно попрацюйте

Звуковий аналіз слів намалюйте

Учні виконують звуковий аналіз слів на картках, звіряють його з відповідями, розташованими на екологічному панно

Завдання від Їжачка:

На малюнки , дітки, уважно дивіться

У словах склади порахувати не лініться

За малюнками учні визначають кількість складів у словах, називають слова з буквою р.

Фізкультхвилинка з допомогою офтальмологічного тренажера

Хто вже так рано стомився і наліво нахилився?

Діти, треба дружно встати,

Фізкультхвилинку розпочати

 

Завдання від Сови:

Пам'ять свою потренуйте,

вивчити вірш не забудьте

Учні вчать вірш з допомогою підказок , зображених на малюнку.

З неба дощ осінній ллється

Від зорі і до зорі

А струмок біжить, сміється

І пускає пузирі

Завдання від Бджілок:

Букварик відкривайте

Склади та слова прочитайте

Вправи з читання

  • Читання складів по складовій таблиці.
  • У гру «Змійку» пограєм.

                  Слова в мікрофон прочитаєм.

                  Читання слів у стовпчиках(с.88)

  • Читання – інсценізація

Одні учні читають текст , а інші , у масках казкових героїв, його показують  .

Обговорення прочитаного тексту

Бесіда:

1.Хто заховав скриньку в дупло?

2.Хто витягнув її з дупла?

3.Хто випустив бджіл?

Хвилинка-цікавинка

Мед – густа солодка маса,яку бджоли виробляють із нектару квітів.

В Україні поширені сорти меду з гречки, липи, соняшника, конюшини.

Кожен має своєрідний смак та колір.

Бджоли виготовляють багато продуктів:мед,прополіс,віск,пилок

Існує близько 20000 видів бджіл.

Для отримання 1 кг меду бджілкам потрібно відвідати близько 10 млн. квітів.

Підсумок уроку.

Гра «Додай літеру»

«..ибка», «..ак», «ко..ова», «со..ока», «..ись», «ку..ка»,«..ічка», «бо..ода»,«ма..ка».

        Молодці, мої малята,

Любі хлопчики й дівчата.

Усі завдання розв’язали,

Багато перешкод ви подолали.

Бджілки дуже вдячні вам,

Добрим, дружним школярам.    

Та, друзі, пам'ятайте!

Що з бджолами дружити

Можна лише в казці,

А в реальному житті

Ти їх краще не дражни.

Перегляд уривку з мультфільму « Бджілка – трудівниця»

doc
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
1943
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку