Урок.Вітер волелюбний, добрий, а може бути і лютим. Який: добрий чи злий?1 клас

Про матеріал

Мета цього уроку:ознайомити учнів із твором А.Григорука, допомогти осягнути відомості про основного персонажа – вітра;

навчати читати вдумливо, відкривати в прочитаному нове для себе;

викликати інтерес до пізнання навколишнього світу;

формувати в дітей уміння давати характеристику персонажу твору за його діями й розповіддю про себе;

розвивати правильність, виразність читання, уміння читати в особах, вести діалог;

стимулювати творчу активність, уяву, мислення учнів;

виховувати бажання бути добрим, трудолюбивим.

Перегляд файлу

Тема уроку. Вітер волелюбний, добрий, а може бути і лютим.

                    Який: добрий чи злий?

Мета. Ознайомити учнів із твором А.Григорука, допомогти осягнути відомості про основного персонажа – вітра;

навчати читати вдумливо, відкривати в прочитаному нове для себе;

викликати інтерес до пізнання навколишнього світу;

формувати в дітей уміння давати характеристику персонажу твору за його діями й розповіддю про себе;

 розвивати правильність, виразність читання, уміння читати в особах, вести діалог;

стимулювати творчу активність, уяву, мислення учнів;

виховувати бажання бути добрим, трудолюбивим.

Матеріал для уроку: оповідання А.Григорука «Волелюбний вітер»

Обладнання: мультимедійний проектор, картки для словникової роботи, «світлофори», картки для групової роботи.

 

 

 

І. Організаційний момент.

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Підготовчі вправи.

а) Вивчення скоромовки (слайд 2)
Валя весело сміється, 
По вітру волосся в’ється.

 б) Вправи на розвиток швидко читання 
Читання складової таблиці (слайд 3)

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення завдань уроку.

1.Загадка (слайд 4)
Груш і яблук натрусив, 
Скуштувати попросив. 
Знявсь угору: « Шу-шу-шу!- 
Як з’їсте – ще потрушу!» 
2. Вправа «Криголам»

В –

І –

Т -

Е –

Р -

Фізкультхвилинка 
Гра-медитація «Я - вітер»( під звук вітру) 
Учитель. Я – вітер. Я легкий, ніжний, приємний. Я ніжно торкаюся пелюсток квітів, я ховаюсь у гілках дерев і бавлюся їхніми листочками. Я вдихаю свіже повітря лісів і ланів, я стаю сильнішим… мої крила великі і невгамовні. Я лечу над морем, я здіймаю хвилі. Я піднімаюся високо в гори і співаю: « Я – вітер! Я – найпрудкіший! Я – найдужчий! » 

2. Вправа «Припущення»

- Зробіть припущення – яка ж тема нашого уроку?

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку.(слайд 5)
-Сьогодні ми прочитаємо оповідання « Волелюбний вітер » . Уявімо,  що ми можемо розмовляти  з вітром. А вітер буде відповідати на наші запитання, буде показувати про себе і свої справи фотографії. Будемо читати, дивитися малюнки, слухати голос вітру, запамятовувати те, що він розповідає про себе.

 

 

V.Вивчення нового матеріалу.

1.Робота над заголовком та питанням до уроку. 
-Як ви розумієте визначення « волелюбний » вітер?

- Що таке воля?

Вправа «Обери позицію».(слайд 6)

- Прочитайте запитання до теми уроку та оберіть позицію: який вітер на вашу думку – добрий чи злий? 
2.Читання оповідання вчителем .(слайд 7)
- Між ким ведеться розмова? 

3. Словникова робота.(слайд 8,9,10)

Ущ_лина                         мучадрі (дрімуча)                                  запилюю

П_ст_ля                         вищанай( найвища)                                 обдмухую

Т_йга                             глибшанай (найглибша)                          переганяю

П_щана                          раго     (гора)                                            життєдайний

  • Налетів маленький вітерець порозкидав букви та попереставляв склади. Давайте прочитаємо слова.
  • Яке слово зайве в першому стовпчику? Другому? Чому?
  • Знайдіть слова, в яких букв менше ніж звуків.
  • Підберіть слово протилежне за значенням до слова найвища.
  • Поясніть слово життєдайний.

4. Повторне мовчазне читання оповідання учнями.

5. Аналіз, під час якого діти одержують уявлення про вітри, їх назви, силу; навчаються наділяти рисами персонажа залежно від його дій.

- Прочитайте перші два речення мовчки. Уявіть, що ви запитуєте вітра. Прочитайте вголос своє запитання.

- Прочитайте відповідь вітру.

- Як представився вітер? Чому назвав себе сином повітряного океану?

- Прочитайте наступне запитання та відповідь. Які ще імена має вітер?

- Спробуйте за фотографіями визначити який вітер зображено.
6.Дидактична гра «Дослідники» ( в парах )(слайд 11,12,13,14)

- Узгодьте назву вітру з поясненням та фотографією на екрані.
БУРЕВІЙ           легкий береговий вітер, який дме вдень із моря, а вночі – із суші. 
СМЕРЧ             сухий гарячий вітер у пустелях. 
САМУМ           повітряний вихор великої руйнівної сили, який захоплює пісок, воду. 
БРИЗ                 дуже сильний вітер, ураган. 
           

Фронтальна перевірка.(слайд 15)
7.Читання першої частини в особах.

8.Читання продовження твору «дощиком».

9. Вибіркове читання.

- Прочитайте, так яким буває вітер?

- Яку роботу виконує вітер?

10. Аналіз оповідання. Вправа «Запитання для однокласника»(ключові евристичні запитання)(слайд 16)

11.Емпатія .

- Уявіть себе вітром. Як би ви відповіли на це питання?

Фізкультхвилинка 
 

 

 

 


12. Вправа «Пошуки аналогій»( робота в групах)(слайд 17)

Вітер                                           користь                                             шкода

Для людини

Для тварин

Для рослин
13. Гра «Так чи ні» (істинні та хибні судження)

  • Лагідний вітер ламає дерева.
  • Добрий вітер розносить життєдайний дощ.
  • Руйнівний вітер запилює квіти.
  • Лютий вітер руйнує людські оселі.


VІ.Підсумок уроку.

  1. Підсумок вправи «Обери позицію». (слайд 18)
  • Так зробіть висновок: який вітер?
  • Чи змінили ви свою думку?
  1. Працювали плідно, гарно.

І урок пройшов не марно.

Впорались з завданням всі.

Ви сьогодні  молодці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лаптєва Наталія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
6152
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку