Конспект уроку навчання грамоти для 1 класу на тему: «Звуки [ д ],[ д´], позначення їх буквою «д» (де). Практичне засвоєння дзвінкої вимови звуків у кінці складів і слів. Зістав»).

Про матеріал
Урок проводиться у вигляді мандрівки. Враховуючи вікові особливості дітей, на протязі уроку присутній казковий герой, використовуються ігри та руханки. Багато уваги приділяється на уроці розвитку фонематичного слуху, збагаченню словникового запасу учнів, вдосконаленню навичок читання. Цей урок можуть використовувати студенти навчальних закладів, вчителі початкових класів, батьки - тьютери.
Перегляд файлу

Урок -  мандрівка « Країна Весела Абетка»

Тема : Звуки [ д ],[ д´], позначення їх буквою «д» (де). Практичне засвоєння дзвінкої вимови звуків у кінці складів і слів. Зіставлення  звуків [д] – [т]. Опрацювання тексту.

Мета: ознайомити учнів із звуками [ д ],[ д´],артикуляцією звуків, із буквою, яка позначає ці звуки; розвивати фонематичний слух; вдосконалювати техніку читання, навички аналізу слів, їх звуковий, складовий склад;  збагачувати активний, пасивний словник учнів; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість, любов до рідного слова; виховувати любов до природи.

Обладнання: мапа країни «Весела Абетка», друкована буква Дд, склади букв для читання, квитки з літерами, індивідуальні картки літер, предметні малюнки, руханки, м’які меблі.

                                                Хід уроку

І. Організаційний момент.

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Повідомлення завдань уроку.
  • Діти, наша знайома Дюймовочка запросила нас до країни Весела Абетка, в казкове місто Читайликів.
  1. Складання слів із заданим злиттям.
  • Шлях до країни Весела Абетка пролягатиме через море Складів, гори капризних Звуків, ліси Друкованих літер. 
  • Сьогодні в місті Читайликів свято – день народження однієї з букв. А якої букви, згодом дізнаєтесь.
  • Чи згодні ви поїхати на це свято? А на чому ми можемо туди поїхати?
  • Тож відгадайте загадку і дізнаєтеся на чому ми вирушимо туди.

 

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах

                                                                                (Поїзд)

  • Отже, ми їдемо на свято поїздом.
  • А без чого не можна їздити в поїзді? (Без квитків)
  • Щоб купити квиток та зайняти своє місце в потязі, вам треба підійти, вибрати куб, зняти квіточку та прочитати на ній букви.

( Діти будують потяг і займають свої місця. Перший почитав і віддав квіточку вчителю. Другий читає свій склад, віддає квіточку і сідає за ним і т.д.).

  • Я зібрала ваші квитки. І ось що в мене вийшло. На що це схоже? (віночок)
  • Цей віночок і буде нашим подарунком букві на день народження з міста Читайликів.
  • Рушаймо до країни Весела Абетка.(Звучить мелодія руханки)
  • Ми їхали і дісталися до гір капризних Звуків. Щоб подолати ці гори, нам треба уважно виконати завдання. Тож прошу сісти за свої парти і уважно подивитися, що за літери лежать на ваших столах.
  • Я зараз буду показувати вивчені букви, а ви називатимете відповідний звук.

А О У Е И І

  • Ще раз назвемо звуки, які позначають ці букви.
  • Як їх називають? Чому ці звуки голосні?
  • Наступні звуки.( гра повторюється).

М Н Л Р В Т С К П

  • Які звуки вони позначають? Приголосні. Правильно, бо при їх вимові завжди в ротику бувають перешкоди: від неслухняного язичка, сторожких зубів, дбайливих губ.
  • Ми  потоваришували з літерами. А зараз знову в дорогу.

ІІІ Вивчення нового матеріалу.

  1. Артикуляція звуків [ д ],[ д´].
  • Поїзд починає рухатися. Малята зручно вмостилися на свої місця. До міста Читайликів ще далеко, а тому треба трохи відпочити і послухати казку про новий звук, який утворив наш друг Язичок.
  • Повернувся якось Язичок додому з далекої мандрівки і зрозумів, що загубив ключа. Стукав, стукав у верхні дверцята. І сам здивувався: вийшла дзвінка пісенька – дддддддд.
  • О, ця пісенька схожа на пісеньку мого друга дятла.

Давайте і ми заспіваємо цю пісеньку.

  • От, веселий концерт у нас вийшов.
  • Який звук утворив Язичок? Звук голосний чи приголосний? Дзвінкий чи глухий?
  • Язичок наш має дім. Це наш -……(ротик). В слові дім теж є звук [д], але він не такий як в нашій пісеньці. Він м’який [д´].
  1. Розвиток фонематичного сприймання.
  • Гра «Світлофор»
  • Язичок вирішив з вами пограти. Перевірити , чи вмієте ви визначати його улюблені звуки [д], [д´].

На парті лежать картки з синім та зеленим кружечком. Якщо вчитель називає слово, в якому є твердий звук [д],то вони піднімають картку з синім кружечком. Якщо ж в слові чується м’який звук [д´], то картку з зеленим кружечком.

Дерево, садівник, Дмитрик, дуб, дім, диво, дятел, доміно, дим.

  • Добір учнями слів зі звуками [ д ],[ д´].

3.Робота з малюнками

  • Зверніть увагу на  дошку. Там знаходяться малюнки предметів в назві яких сховався новий звук [д]. (Диван, відро, велосипед).

(Діти називають предмет і визначають місце вивченого звука: на початку слова,  посередині слова, в кінці слова.)

  • Ці предмети є в будиночку нашої  букви –іменинниці.
  • Ось так граючись ми з вами опинилися в місті Читайликів.

4.Руханка ( відео)

5.Ознайомлення з буквою Дд (де).

  • В місті Читайликів живе наша буква – іменинниця. Яка вона?

Подивись - маленький дім.

Буква Д – як дах над нім.

(показ букви)

  • ЇЇ ім’я Де. Давайте зробимо приємно нашій іменинниці, розфарбуємо її і подаруємо наш подарунок.
  • В слові подарунок теж є наш вивчений звук. (Визначення його місця в слові)

6.Утворення та читання складів з літерою «де».

  • На нашому шляху з’явилося  море Складів. Щоб його подолати, нам треба побудувати  місток зі складів до місця, де мешкає наша буква «Де». (Вчитель прикріплює склади , а діти їх читають)

Робота в парах

  • На цій вулиці всі будинки однакові. Щоб впізнати будинок нашої літери, треба відгадати загадки і виконати її завдання.

Відгадайте, діти,

Хто має носик - долото?

Ним комах з кори виймає

Про здоров’я лісу дбає. (дятел)

 

Іде від села до села, від міста до міста,

А з місця не зрушить. (дорога)

 

 Хто входить і виходить,
Нам перший руку подає.
Ми стоїмо завжди при вході,
Нас у хаті кілька є.( двері)

  • А тепер у ваших загадках знайдіть і підкресліть знизу рисочкою літеру Де. (Діти піднімають руки, коли зробили, а вчитель перевіряє і хвалить)

ІV.Закріплення вивченого матеріалу.

- Ось перед нами чарівна іменинниця Де. Вона рада , що ми завітали до неї в гості. Дякує за гарні подарунки.  Просить розважити її, бо вона дуже любить коли їй читають.

- Тож відкрили Букварики на ст. 90 і проспіваємо їй веселу пісеньку.

(внизу  склади ст.90)

 Читання стовпчиків слів  ст.91 (вгорі)

  • Прочитали з вчителем.

1.Опрацювання тексту ст. 91

  • Дюймовочка теж пропонує  нашій букві прослухати текст, який вона написала.
  • Читає вчитель.

2.Питання на розуміння прочитаного.

  •  Що робили дорослі і діти?
  • Для чого садили дерева у дворі?

3.Висновок: Рослини прикрашають наші двори. Дерева очищають повітря і стають домівками для птахів. Тож бережіть рослини.

V.  Підсумок уроку.

  • Наша іменинниця отримала від вашої роботи на уроці задоволення, у неї гарний настрій. А у вас який настрій? Покажіть мені смайликом.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ващук Наталія Анатоліївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 жовтня
Переглядів
95
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку