Урок навчання грамоти (Читання) 1 клас

Про матеріал
Урок навчання грамоти (Читання) 1 клас . Тема "Дитячі мрії. Звуки [м], [м’], буква М, м."
Перегляд файлу

Урок навчання грамоти (Читання) 1 клас

Тема: Дитячі мрії. Звуки [м], [м’], буква М, м.

Мета: знайомити з артикуляцією звука [м], буквами Мм, формувати в учнів уміння читати склади та слова з вивченими буквами; закріплювати знання учнів про вивчені букви, їх звукове значення; розвивати мовлення дітей,  фонематичний слух; виховувати доброту, чуйне ставлення до мами.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: таблиця «Буква Мм», презентація, звукові фішки, картки, предметні малюнки, малюнки дітей, лего.

Хід уроку

1.Організація класу:

Вже закінчилась перерва

І лунає вже дзвінок.

Всі зібралися у класі? (так)

Починаємо урок!

Вправа «Криголам»

У – уважним

Р – розумним

О – організованим

К- кмітливим

IIАктуалізація опорних знань:

1) Повторення скоромовки

Лили, лили, лили,           Моркву, перець і гарбуз

Пили, пили, пили, посадив старий дідусь.

Лили, лили діти. Пестив їх і поливав -

Пили, пили квіти. Гарний урожай зібрав.

Виростали квіти

Виростали й діти.

2) «Мікрофон» (Вправа «Незакінчене речення»)

- Звуки поділяються на …

- В українській мові голосних …?

- Це…

- А всі інші це -…

- Приголосні в свою чергу поділяються на…

- На тому уроці ми вивчали букву …

3)Вправа «Кола Ейлера-Венна»

- Давайте згадаємо, чи є різниця між буквами і звуками? Спробуємо їх порівняти.

 

4) Читання складів з літерою Р (Слайд)

5) Танцювальна руханка (Відео)

III Повідомлення теми і мети уроку:

1)Бесіда:

- У кожного з нас є мрія. Одні хочуть стати гарними майстрами, інші – інженерами, лікарями, космонавтами, артистами. Розгляньте малюнки. Ким мріють стати ваші однокласники? Звідки це видно?

- Чия мрія вам сподобалася найбільше? Яка мрія викликала здивування?

- Погляньте на виставку ще раз. Якого кольору ваші дитячі мрії?

2) Словникова робота

- Як ви розумієте слово мрія?

- Як можна сказати інакше?

Учитель пояснює, що словом мрія можна називати різні, хоч і схожі  поняття. У першу чергу цим словом називають те, що створене уявою, фантазією, тобто сам витвір уяви. Крім того, мрія – це думка про щось бажане, приємне. Рідше це слово використовують, щоб сказати про щось нереальне, нездійсненне, недосяжне, тобто про фантазію.

IV Вивчення нового матеріалу:

  •                   Мрія. Який перший звук в цьому слові?
  •                   Вимовте звук м, а тепер м. Звук [м] — твердий, а звук [м’] — м’який.

М  - губи міцно стулені, а потім різко розкриваються, повітря проходить через  ніс і рот. (Учитель повідомляє, що два приголосні звуки, твердий [м] і м’який [м’] позначаються однією буквою М.)

1)Гра «Який звук?» (Упізнавання звуків [м], [м’] у словах.)
— Послухайте слова, які я буду вимовляти. Якщо слово починається з приголосного твердого звука [м], то показуйте фішку з однією рискою; якщо з м’якого приголосного [м’], то фішку з двома рисками.

МІЗИНЕЦЬ, МАВПА, МИШКА, МІКРОСКОП, МОЛОТОК, МІКСЕР, МАЛИНА, МІЛИНА, МІМОЗА, МОРОЗИВО, МУХА, МІНУС, МІРАЖ, МЕТЕЛИК, МІСТ, МІКРОФОН, МОРОЗ, МІХ.

2) Об’єднання в групи

- Діти, який зараз тематичний тиждень? (Ігри)

- Пропоную вам вибрати малюнок будь-якої іграшки , яка вам подобається.

- Тепер об’єднайтесь відповідно іграшки, яку ви обрали.

3) Робота в групах(на картках)

4) Ознайомлення з буквою Мм.

— Розгляньте малу і велику букви М. Порівняйте їхню форму і розмір. Чим ці літери відрізняються?
— Напишіть букви М мокрим пензлем на дошці.

— Покажіть літеру за допомогою пальців обох рук.

  •  Побудуйте букву М з лего. Складіть букву М із паличок(в групах)

5) Робота з підручником

Учні розглядають сюжетний малюнок у букварі (с. 54).  Його зміст обговорюється за запитаннями:

- Кого ви бачите на малюнку?

- Куди прийшли мама і діти?

- Чим займається хлопчик? Який у нього настрій?

- Що роблять мама і дівчинка?

Діти аналізують схему речення під малюнком, визначають кількість слів, звертають увагу на слово-помічник і крапку в кінці.

Учитель вимовляє речення, а діти  встановлюють відповідність або невідповідність схемі.

Сім’я гуляє в парку.               Хлопчик грається на кораблі.

Мама стоїть на містку.        Дівчинка радісно махає руками.

Приголосний твердий звук [м] можна виділити на початку слів мама, маленька, Марина; море, моряк, матроска, а м’який приголосний звук [м’] – на початку слів місток, міцно.

6)Робота зі звуковими моделями (Робота в парах)

Діти викладають на парті звукову модель відгаданого слова

  •                   Яка квітка є народним символом України і починається на звук м? (мак) Викладіть на партах звукову модель слова мак.
  •                   Найрідніше в світі слово? (мама).
  •                   Математичний знак. Позначає дію віднімання (мінус).

7)Читання і письмо

- Знайдіть на малюнку і наведіть букву м.

 

D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\2. БУКВИ СОНОРНИХ. УРОКИ № 27-37\НАЙДИ БУКВУ\Буква М.png

  • Надрукуйте літеру м за зразком.

    Учитель роздає дітям сердечка, вирізані з червоного паперу, просить надрукувати на них слово МАМА і подарувати своїй матусі.

8) Гра «Метелик і квіти».

Описание: D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\2. БУКВИ СОНОРНИХ. УРОКИ № 27-37\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\img7.jpg           Описание: D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\2. БУКВИ СОНОРНИХ. УРОКИ № 27-37\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\img7 - копия - копия (2).jpg     Описание: D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\2. БУКВИ СОНОРНИХ. УРОКИ № 27-37\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\img7 - копия - копия (3).jpg     Описание: D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\2. БУКВИ СОНОРНИХ. УРОКИ № 27-37\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\img7 - копия - копия.jpg     Описание: D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\2. БУКВИ СОНОРНИХ. УРОКИ № 27-37\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\img7 - копия.jpg

- Подивіться, які незвичайні квіти ростуть на галявині. Назвіть букви, що розташовані на їхніх серединках. Зараз метелик із літерою м буде підлітати до квіток, а ви хором читати склади: ма, мо, му, ми; ам, ом, ум, им.

- Який звук позначає буква м в усіх прочитаних складах? (Приголосний твердий [м].)

9) Читання «ланцюжка» складів.

Читання «ланцюжка» складів у букварі (с. 54)

 

V Підсумок уроку:
— Із якою буквою ми познайомилися сьогодні на уроці?

Які звуки вона позначає?
Рефлексійна вправа «Яблунька»

 

 

1

 

docx
Додано
27 листопада 2019
Переглядів
2772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку