Урок має на меті закріпити знання про букви; удосконалювати вміння учнів писати вивчені букви, склади та слова під диктовку; розвивати логічне мислення та мовлення учнів; виховувати уважність, охайність, бережливе ставлення до природи.
Тема: Повторення вивчених букв. Написання букв, складів і слів з вивченими буквами. Списування з друкованого тексту.
Мета: закріпити знання про букви; удосконалювати вміння учнів писати вивчені букви, склади та слова під диктовку; розвивати логічне мислення та мовлення учнів; виховувати уважність, охайність, бережливе ставлення до природи.
Тип уроку: урок закріплення вмінь і навичок учнів.
Обладнання: плакат «Сиди рівно при письмі», таблиці, картки для групової роботи.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку
Пролунав і стих дзвінок,
Починаємо урок.
І щоб він пройшов не марно,
Сядьте всі рівненько й гарно.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Ходить буква рядами,
Дружить хоче з вами.
Кого за руку візьме,
Нехай той слово назве.
А а, В в, Д д, З з, И и, І і, Е е, К к, Л л, М м, Н н, О о, П п, Р р, С с, Т т, У у.
- Погляньте на дошку чи всі букви записані правильно?
- Діти, скажіть, скільки в нашій мові є букв, які позначають голосні звуки? Назвіть їх.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні у нас незвичайний урок
В світ казки й фантазії зробимо крок,
Із казкою ми зустрічались не раз,
Та знову вона завітала у клас.
(На дошці ілюстрації до казки «Колобок»)
(Ірина, Олександр, Андрій, Арсен, Аліна, Оксана )
Гімнастика для очей ( вправа маятник)
IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
- Діти, на сьогоднішньому уроці ми пригадаємо написання вивчених букв, будемо писати слова, речення, списувати з друкованого тексту.
1. Підготовка дитини до письма
- Сьогодні до нас на урок завітав лікар Айболить. Він хоче перевірити чи правильно ви сидите за партами, чи тримаєте рівненько спинку, як поклали зошит і чи вмієте правильно тримати ручку.
-Тож сядьте всі рівненько, а лікар Айболить наглядатиме за вашою поставою протягом уроку.
V. Контроль, корекція та закріплення знань
1. Каліграфічна хвилинка
- Прочитайте слова: ставок, вікно, слива.
- Яка буква є спільною для всіх цих слів? ( буква «ве»)
- Давайте пригадаємо, як її правильно писати.
2. Робота з таблицями складів
Скласти склади із буквою «ве»
а о у и і е
в
в
и
а
о
у
і
Запис складів під диктовку.
Во, ли, сі, но, ра, но
3. Робота в групах. Відновлення слів із пропущеними буквами.
Прийшов Дід-буквоїд і деякі букви у них з'їв. Давайте їх відновимо.
В...с...лка во...н
Віт...р лі...
В...сло ...вері
М...тро ві...ро
Т...пло ...аринка
4. Фізкультхвилинка
Встаньмо дружно ми з-за парт,
Вирівняймо спинки,
Будем радо ми вітати
Працьовиту дівчинку!
Два прихлопи, два притопи,
На носок, на каблучок.
Руки вліво, руки вправо,
Ми танцюєм «Козачок».
Раз – присіли, два – присіли,
І за парти дружно сіли.
5. Робота в парах
- Снігова королева дмухнула на землю сніжинки, на яких зашифровані слова. Спробуйте їх розшифрувати.
Л Т І О С Т К І А
К С Р О А Р П О О С
Р Н К А О К А Л О Ш
Р С А О Р А Т А П
- Запишіть своє слово на дошці.
6. Робота з таблицею
- Погляньте на дошку і складіть речення із слів за стрілками.
- Спишіть речення з дошки.
7. Гра «Слова в слові»
ДУБОК - дуб, куб, код, бук, кубок.
ПІДНОС – дно, сон, під, сіно, підніс.
VI. Підсумок уроку