Урок-казка з навчання грамоти в 1 класі "Письмо рядкової букви ф" допоможе вчителеві в цікавій та захоплюючій формі провести заняття. Казкові Олівець-Малювець та Фея пропонують завдання.
Урок навчання грамоти в 1 класі
Тема. Письмо рядкової букви ф.
Мета: вчити дітей писати малу букву ф, поєднувати її з іншими буквами у словах; закріплювати вміння проводити звуко-буквений аналіз; удосконалювати вимову, розширювати знання учнів про значення кольорів; розвивати увагу, мислення, мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до навколишнього середовища, бажання допомагати іншому.
Обладнання: мультимедійна презентація, малюнки, таблиця зі складами, зразок рукописної букви ф, будинок букви ф.
ХІД УРОКУ
I. Організаційна частина
II. Повторення вивченого матеріалу
— Сьогодні до нас на урок завітав Олівець-Малювець. Він дуже засмучений. Олівець вирішив намалювати перший сніг, але коли взяв фарби, то був вражений, тому що всі фарби зникли. Що ж йому робити? Аж тут з'явилася Добра Фея. Вона розповіла Олівцеві, що фарби забрав Злий Чаклун, який хоче бачити нашу Землю лише чорною, а не різнобарвною. Фарби можуть повернутися лише тоді, коли учні першого класу зможуть виконати всі завдання. Ось і вирішив Олівець звернутися за допомогою до учнів нашого класу.
— Який перший звук ми чуємо в словах фарба, Фея!
1. Артикуляційно-службові спостереження.
2. Визначення місцезнаходження звуку в словах.
III. Оголошення теми і мети уроку
1. Написання малої букви ф.
(Учитель виставляє на дошці писану та друковану рядкову букву ф. Діти промовляють назву букви («еф») і звук [ф].)
Перегляд відео «Письмо букви ф».
— Буква ф складається з двох овалів і прямої лінії. Писати її починаємо з овалу, як малі букви а, д, б; ведемо вгору до верхньої рядкової лінії. Не відриваючи ручки, проводимо вниз пряму похилу подовжену лшію до міжрядкової лшії; потім вище середини рядка починаємо писати другий овал, закруглюємо його праворуч вгору до верхньої рядкової лінії і вниз, поступово заокруглюючи, торкнувшись нижньої рядкової лінії, ведемо ліїторуч угору до другого елемента.
(Вправляння в написанні двох рядків малої букви ф.)
— З'являється жовтий колір!
Жовтий — символ Сонця. Легкий, сяючий, зігріваючий. Люди, які полюбляють цей колір, живуть із надією на краще, вони — честолюбці. 2. Фізкультхвилинка «Катя» (під музичний супровід)
Дівчинка Катруся розумниця була:
Ввечері роботу звірям всім знайшла.
Чашечки їй песик миє язичком,
Мишка підбирає крихти під столом.
Кігтиками кішка мисочку шкребе,
Курочка чубата пил крилом мете.
Катя варить кашу для звірят своїх,
За роботу хвалить та годує їх. |
Пальці правої руки стиснуті в кулак, великий палець прямий, піднятий вгору. Згинаємо-розгинаємо великий палець. Кінчиком великого пальця по черзі доторкаємось до подушечок решти пальців, поступово розтискуючи кулачок. Ліва рука – «чашечка», шкребемо пальцями правої руки по її долоні, рух «від себе» тильною стороною пальців Щипають пальцями правої руки долоню лівої
Шкребти зігнутими пальцями («кігтиками») долоню лівої руки Рухи ребром долоні однієї руки по іншій Великим пальцем правої руки обертальні рухи в лівій долоні – «чашечці» Погладжуємо правою рукою ліву руку Простягуємо праву руку вперед («пропонуємо кашку»). |
Зелений колір — символ природи, краси і молодості. Це найспокійні-ший колір. Коли ми дивимось на нього, то спочиваємо. Люди, яким він до вподоби, впевнені, бажають досягти успіху.
3. Написання складів із буквою ф.
Утворення слів із даними складами.
Вправа «Сторітеллінг»
Слайд із зображенням казкового будинку.
Фіолетовий — це символ мудрості. Люди, які полюбляють цей колір, імпульсивні, часто схвильовані, у них відсутня цілеспрямованість.
4. Творча робота.
На дошці виставити склади. Запропонувати учням до складів, поданих у зошиті, додати один склад так, щоб утворилося слово. Записати склади і слово.
— З'являється блакитна фарба!
Блакитний — символ неба, що дає силу. Це колір спокою. Людина, якій подобається блакитний колір, врівноважена, вона — вірний товариш.
5. Написання речень.
(Перед тим, як писати речення, учні визначають кількість слів, звертають увагу на слова, визначають кількість складів у словах.)
— З'являється синій колір!
Синій колір — це колір води, він дає здоров'я. Він так само, як і блакитний, є кольором спокою і холоду. Люди, які його обирають, мають плавний почерк, полюбляють солодке.
IV. Підсумок уроку
У такому порядку вони і розміщені. А всі разом вони становлять білий колір. Білий колір — це початок всього, чистота, свобода, символ пам'яті.
Урок навчання грамоти в 1 класі
Тема. Письмо рядкової букви ф.
Мета: вчити дітей писати малу букву ф, поєднувати її з іншими буквами у словах; закріплювати вміння проводити звуко-буквений аналіз; удосконалювати вимову, розширювати знання учнів про значення кольорів; розвивати увагу, мислення, мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до навколишнього середовища, бажання допомагати іншому.
Обладнання: мультимедійна презентація, малюнки, таблиця зі складами, зразок рукописної букви ф, будинок букви ф.
ХІД УРОКУ
I. Організаційна частина
II. Повторення вивченого матеріалу
— Сьогодні до нас на урок завітав Олівець-Малювець. Він дуже засмучений. Олівець вирішив намалювати перший сніг, але коли взяв фарби, то був вражений, тому що всі фарби зникли. Що ж йому робити? Аж тут з'явилася Добра Фея. Вона розповіла Олівцеві, що фарби забрав Злий Чаклун, який хоче бачити нашу Землю лише чорною, а не різнобарвною. Фарби можуть повернутися лише тоді, коли учні першого класу зможуть виконати всі завдання. Ось і вирішив Олівець звернутися за допомогою до учнів нашого класу.
— Який перший звук ми чуємо в словах фарба, Фея!
1. Артикуляційно-службові спостереження.
2. Визначення місцезнаходження звуку в словах.
III. Оголошення теми і мети уроку
1. Написання малої букви ф.
(Учитель виставляє на дошці писану та друковану рядкову букву ф. Діти промовляють назву букви («еф») і звук [ф].)
Перегляд відео «Письмо букви ф».
— Буква ф складається з двох овалів і прямої лінії. Писати її починаємо з овалу, як малі букви а, д, б; ведемо вгору до верхньої рядкової лінії. Не відриваючи ручки, проводимо вниз пряму похилу подовжену лшію до міжрядкової лшії; потім вище середини рядка починаємо писати другий овал, закруглюємо його праворуч вгору до верхньої рядкової лінії і вниз, поступово заокруглюючи, торкнувшись нижньої рядкової лінії, ведемо ліїторуч угору до другого елемента.
(Вправляння в написанні двох рядків малої букви ф.)
— З'являється жовтий колір!
Жовтий — символ Сонця. Легкий, сяючий, зігріваючий. Люди, які полюбляють цей колір, живуть із надією на краще, вони — честолюбці. 2. Фізкультхвилинка «Катя» (під музичний супровід)
Дівчинка Катруся розумниця була:
Ввечері роботу звірям всім знайшла.
Чашечки їй песик миє язичком,
Мишка підбирає крихти під столом.
Кігтиками кішка мисочку шкребе,
Курочка чубата пил крилом мете.
Катя варить кашу для звірят своїх,
За роботу хвалить та годує їх. |
Пальці правої руки стиснуті в кулак, великий палець прямий, піднятий вгору. Згинаємо-розгинаємо великий палець. Кінчиком великого пальця по черзі доторкаємось до подушечок решти пальців, поступово розтискуючи кулачок. Ліва рука – «чашечка», шкребемо пальцями правої руки по її долоні, рух «від себе» тильною стороною пальців Щипають пальцями правої руки долоню лівої
Шкребти зігнутими пальцями («кігтиками») долоню лівої руки Рухи ребром долоні однієї руки по іншій Великим пальцем правої руки обертальні рухи в лівій долоні – «чашечці» Погладжуємо правою рукою ліву руку Простягуємо праву руку вперед («пропонуємо кашку»). |
Зелений колір — символ природи, краси і молодості. Це найспокійні-ший колір. Коли ми дивимось на нього, то спочиваємо. Люди, яким він до вподоби, впевнені, бажають досягти успіху.
3. Написання складів із буквою ф.
Утворення слів із даними складами.
(Вивісити будинок букви ф.)
Фіолетовий — це символ мудрості. Люди, які полюбляють цей колір, імпульсивні, часто схвильовані, у них відсутня цілеспрямованість.
4. Творча робота.
На дошці виставити склади. Запропонувати учням до складів, поданих у зошиті, додати один склад так, щоб утворилося слово. Записати склади і слово.
— З'являється блакитна фарба!
Блакитний — символ неба, що дає силу. Це колір спокою. Людина, якій подобається блакитний колір, врівноважена, вона — вірний товариш.
5. Написання речень.
(Перед тим, як писати речення, учні визначають кількість слів, звертають увагу на слова, визначають кількість складів у словах.)
— З'являється синій колір!
Синій колір — це колір води, він дає здоров'я. Він так само, як і блакитний, є кольором спокою і холоду. Люди, які його обирають, мають плавний почерк, полюбляють солодке.
IV. Підсумок уроку
У такому порядку вони і розміщені. А всі разом вони становлять білий колір. Білий колір — це початок всього, чистота, свобода, символ пам'яті.