Конспект уроку "Нумерація трицифрових чисел""

Про матеріал
Конспект уроку розроблено із застосуванням інтерактивних технологій, цеглинок LEGO
Перегляд файлу

Тема уроку: Нумерація трицифрових чисел

Конспект уроку розроблено із застосуванням інтерактивних технологій навчання в НУШ.

Мета: узагальнити поняття «сотня»; навчити утворювати числа другої сотні; ознайомити учнів з нумераційною таблицею; вчити читати круглі числа другої сотні, називати попереднє та наступне число; удосконалювати вміння розв'язувати задачі з буквеними даними; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, пам'ять, увагу, зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; формувати соціальну, здоров’язберігаючу, комунікативну компетентності; виховувати інтерес до вивчення математики та створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.

Очікувані результати: учні зможуть : лічити в межах другої сотні , порівнювати числа , робити записи в нумераційній таблиці розрядів, самостійно опрацювати новий матеріал, працювати в парах , логічно міркувати.

Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал, мультимедійна презентація , кубики LEGO ,  таблиці , підручник ( автор Листопад Н. ).

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

  1. Перевірка готовності учнів до уроку

  2.Створення позитивного психологічного клімату класу.

Слово вчителя: - У кого гарний настрій — помахайте рукою своїм однокласникам . Хто чує мене — кивніть головою. Хто бачить мене — моргніть очима кілька разів. Хто веселий — усміхніться. Хто ввічливий — злегка вклоніться сусідові праворуч і ліворуч, привітайтеся з гостями уроку. Хто вміє бути гарним другом — покажіть великий палець вгору. Хто хоче вберегтися від застуди і бути здоровим— поплещіть у долоні .

От і добре. Починаємо урок, а працюватимемо ми під девізом, який  записано у презентації: « Міркуємо – швидко, відповідаємо - правильно, лічимо – точно, пишемо – гарно.»

ІІ. Мотивація навчально - пізнавальної  діяльності учнів

1. Перевірка домашнього завдання з LEGO .

(використання Презентації)
  Зелена цеглинка   -  ТАК       червона цеглинка    - НІ
Рівності 500 .
На  малюнку зображено числа 118 , 142  ? ( Ні )
Задача 501 має такий розв‘язок :30 + 25 = 55 ( п.)  ? ( Так)

  2. Слово вчителя

Ще до школи для багатьох із вас вивчення математики повʼязувалось із вивченням чисел. Ви чули назви великих чисел – сотні, тисячі, мільйону, і прагнули їх застосувати у лічбі. В першому класі ви спочатку вивчили числа в межах 10, а потім – у межах 100 і дуже чекали, коли будете оперувати більшими числами.  Ось і настав цей час, ви нарешті вийшли за межі однієї сотні, і впевнено рухатесь до тисяч .

3. Оголошення теми і мети уроку 

Сьогодні починаємо вивчати теми розділу «Трицифрові числа», дізнаємося, як утворюються числа другої сотні, та ознайомимося з нумераційною таблицею «Сотні. Десятки. Одиниці».

4. Математичний диктант

— Запишіть тільки відповіді.

· У кінотеатрі у першому ряду сиділо 14 дівчаток і 7 хлопців. У скільки разів менше у першому ряду хлопчиків, ніж дівчаток?

· До свята приготували 7 гірлянд по 10 ліхтариків у кожній. Скільки ліхтариків в усіх гірляндах?

· У лісі знайшли 28 маслюків, а білих грибів — у 4 рази менше. Скільки білих грибів знайшли?

· Надійка має в колекції 12 листівок. Дівчинка наклеїла листівки в альбом, по 3 на кожну сторінку. На скількох сторінках розмістилася колекція?

· У тролейбусі їде 8 дітей. Це становить 1/5 усіх пасажирів. Скільки пасажирів у тролейбусі?

· Число 24 зменшили в 6 разів. На скільки одиниць зменшили число?

Відповіді: 2, 70, 7, 4, 40, 20.

5. Хвилинка відпочинку

Ігри для розвитку міжпівкульної взаємодії

1. «Ліхтарики» Покласти кисті на стіл. Одна – стиснута в кулак, інша лежить на столі долонею. Одночасно змінювати положення рук (якщо права в кулаці, а ліва – долоня, то змінити на: права – долоня, ліва – кулак і так далі)

2. «Вухо — ніс» Учні лівою рукою беруться за кінчик носа, а правою рукою – за протилежне вухо. Одночасно відпускають вухо і ніс, плескають в долоні, змінюють положення рук «з точністю до навпаки».

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Узагальнення поняття «сотня»

Бесіда за малюнками підручника (с. 84, № 475)

— Скільки кубиків зображено на першому малюнку? (10 кубиків.)

— На другому малюнку? (14 кубиків.)

— Як розташування кубиків на другому малюнку допомогло швидко назвати число? (Один десяток кубиків у нижньому ряду окремо, чотири кубики на другому ряду.)

— У вигляді якого прикладу це можна записати? (Як суму розрядних доданків: 10 + 4 = 14.)

— Скільки кубиків зображено на третьому малюнку? (5 десятків, або 50 кубиків.)

— Скільки десятків кубиків зображено на четвертому малюнку? (10 десятків.)

— Пригадайте, яке число має 10 десятків? (1 сотня.)

2. Ознайомлення з утворенням чисел другої сотні

1) Виконання завдання № 476 (с. 85).

— Розгляньте малюнок. Скільки кубиків ліворуч? (1 сотня.)

— Скільки кубиків приєднали праворуч? Яке число утворилося?

— Прочитайте ці числа. (101, 102, 103, .., 110.)

2) Вправа «Мікрофон» (№ 477).

— Скільки кубиків зображено на кожному малюнку? (23, 40, 123, 140.)

3) Хвилинка «Цікавинка».

— Дізнаймося цікаві факти про число 100 і 200 .

· Число 100 символізує завершеність, як 100 %. Одиниця часу «сторіччя» триває 100 років.

· Римське число 100 пишеться як латинська буква «С».

Народна мудрість шанує число сто у прислів'ях: «У розумної голови сто рук», «Розумна голова сто голів годує», «Вірний друг краще сотні слуг», «Краще один раз побачити, ніж сто разів почути».

Чи знаш ти що…

  • 200 (дві́сті) — натуральне число між 199 та 201.
  • 200 день в році — 19 липня (у високосний рік 18 липня).
  • Пластикові пляшки — термін розкладання 180-200 років
  • За останні 200 років тривалість життя людини зросла більш ніж удвічі. Значна заслуга в цьому медицини
  • Більш ніж 200 кісток   в скелеті людини .

3. Ознайомлення з нумераційною таблицею «Сотні. Десятки. Одиниці»

1) Первинне ознайомлення (с. 85, № 478).

— Скільки кубиків на малюнку? (131 кубик.)

— Поясніть, як трицифрове число записане в нумераційній таблиці. (У числі 131 — 1 сотня, 2 десятки, 3 одиниці. У таблиці кількість сотень позначена у стовпчику «С.», кількість десятків у стовпчику «Д.», кількість одиниць — у стовпчику «Од.».)

— Як зображене це число на моделі за допомогою кілець? (Одна сотня — це одне кільце на стрижні «Сотні», три десятки — це три кільця на стрижні «Десятки», одна одиниця — це одне кільце на стрижні «Одиниці».)

2) Закріплення. Вправа «Мікрофон» (№ 479).

— Скільки десятків у числі 45? (4 десятки.)

— Скільки сотень у числі 145? (1 сотня.)

— Скільки десятків? (4 десятки.)

— Скільки одиниць? (5 одиниць.)

— Як утворене число 173? (1 сотня, 7 десятків, 3 одиниці.)

— Як утворене число 189? (1 сотня, 8 десятків, 9 одиниць.)

4. Формування вмінь читати круглі числа другої сотні (с. 86, № 480)

— Що ви можете сказати про числа, розміщені на першій прямій? (Це круглі числа першої сотні.) Прочитайте їх.

— Що спільного і чим відрізняються числа на другій прямій? (Це числа другої сотні. Всі числа на другій прямій — круглі, кількість сотень у кожному числі — одна.)

— Прочитайте круглі числа, що розміщені на другій прямій.

5. Формування вмінь утворювати попереднє і наступне число

1) Робота за схемами (№ 481).

— За схемами запишіть, як утворилося попереднє і наступне числа щодо числа 135, числа 140.

135 - 1 = 134 140 - 1 = 139

135 + 1 = 136 140 + 1 = 141

2) Листок самоконтролю

1. З'єднай вираз з правильною відповіддю

100+20+3=                                                 216                                

200+10+6=                                                 241

200+40+1=                                                 123

2. Обчисли

2· 4 + 30 = 42                    54+ 12 : 3 = 58

9· 0 +0 = 0                         16 : 8 – 2 = 0

 

Фізкультхвилинка

Нахились уперед, нахились назад.
І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Один, два, три, чотири – набираємося сили,

Нахились, повернись

І до друга посміхнись.

Руки вгору піднесіть.
Пальці швидко полічіть:
Ліворуч – 5, праворуч – 5,
Скільки разом? Як сказать?

Руки вгору піднесіть
І почнемо всі лічить.
Скільки пальців на руці
Хором скажемо усі.

6. Удосконалення обчислювальних навичок. Колективне розв'язування прикладів на дві/три дії (с. 86, № 484)

7. Удосконалення вмінь розв'язувати задачі з буквеними даними

— Скільки вареників зліпила бабуся? (с вареників.)

— Скільки вареників зліпила внучка? (х вареників.)

— Про що запитують у задачі? (Скільки всього вареників зліпили бабуся і внучка?)

— Якою дією дізнатися? Які буквені дані додаємо?

— Запишіть вираз для розв'язання задачі. (с + х.)

— Обчисліть значення виразу, якщо с = 40, х = 25. (65 вареників.)

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Пояснення домашнього завдання

2. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Незакінчене речення»

· Сьогодні я дізнався(лася) про...

· Було цікаво...

· Я повторив(ла)...

· Мені було складно...

· Тепер я зможу...

Самооцінювання

За допомогою цеглинок лего оцінити свою роботу на уроці (зелена – все зрозумів, впорався із завданнями, жовта – дещо зрозумів, а дещо ні; червона – мені важко дався матеріал, я не зрозумів).
 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Вовканич Тетяна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лисогор Валентина Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 січня 2022
Переглядів
3241
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку