Конспект уроку образотворчого мистецтва на тему: Живопис як вид образотворчого мистецтва. Художні матеріали та інструменти художника-живописця. Виконання композиції " Золота осінь

Про матеріал

Урок формування навичок та вмінь учнів, мета якого дати загальне уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва, познайомити з матеріалами та інструментами художника-живописця, ознайомити з технікою «монотипія», розширити знання учнів про теплу гаму кольорів; розвивати спостережливість, увагу; виховувати почуття любові до природи.

Перегляд файлу

Урок 5

Тема. Живопис як вид образотворчого мистецтва. Художні матеріали та інструменти художника-живописця. Техніка «монотипія». Виконання композиції «Золота осінь».

 

Мета. Дати загальне уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва, познайомити з матеріалами та інструментами художника-живописця, ознайомити з технікою  «монотипія»,  розширити знання учнів про теплу гаму кольорів; розвивати спостережливість, увагу; виховувати почуття любові до природи.

 

Обладнання. Репродукції картин, осіннє листя, таблиці, дитячі малюнки, грамзапис, малюнок сонечка, фарби, пензлі, папір.

 

Хід уроку

 

I. Організаційна частина.

 

Сьогодні у нас незвичайний урок.

У світ природи ми зробимо крок.

 Це - творчості час, фантазії час.

Цікаві завдання чекають на вас.

- Сьогодні до нас на урок завітало сонечко, яке буде спостерігати за вашою роботою.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда.

       Які види образотворчого мистецтва ви вже знаєте?

       Яке     основне     призначення        творів    архітектури,      графіки  й скульптури?

 

IIІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

1. Слово вчителя.

   -  Сьогодні ми вирушимо в музей образотворчого мистецтва. Хто  з вас був у такому музеї?  У   музеях   зберігаються  картини   видатних   художників,   ці  шедеври бачить величезна кількість людей.

     Дуже  часто  в  таких  музеях  відбуваються  виставки  дитячих  робіт.  Сьогодні  ми  створимо  колекцію  малюнків.  Для  того  щоб  їх  бачили учні інших класів, батьки, педагоги, ми організуємо виставку  робіт,  а  тему  наших  малюнків  підкаже  загадка та вірш  М.  Хоросницької

 

 

 

 2. Відгадування загадки.

      Хто золотом дерева вкриває,

      А потім його зриває?  ( осінь).

 

3. Слухання вірша « Нарядилась осінь».

 

                        Нарядилась осінь 

                        В дороге намисто,  

                        Золоте волосся  

                        Розплела над містом.

                        Кольорові фарби  

                        Вийняла з кишені  

                        І малює осінь  

                        Жовтим по зеленім.

                        Здогадатись можна  

                        В парку по деревах: 

                        Є червона фарба  

                        В неї і рожева... 

                        Ще й відтінків різних  

                        Безліч осінь має,  

                        А стрункі ялини 

                        Боком обминає...

                        Їй не шкода фарби 

                        Й часу ні хвилини — 

                        Колються нікчемні 

                        Сосни та ялини.

                        Ти скажи нам, сонечко, 

                        Чом тепер не грієш, 

                        А на жовтім листячку 

                        Золотом яснієш

                        Посміхнулось сонечко: 

                          Що на це сказати?! 

                        Попросило літечко 

                        Осінь привітати!

 

  • Про яку пору року йде мова у вірші?
  • А вам подобається осінь? Чим?

 

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

 

– На  сьогоднішньому  уроці  ми  ознайомимося  з  живописом  як  видом мистецтва.

 

 

 

V. Робота над темою уроку.

 

1. Слово вчителя.

   -  На попередньому уроці ми довідалися про графіку як вид мистецтва, і, якщо в  графіці колір — один із  другорядних елементів, то в живописі колір має вирішальне значення.

     Слово «живопис» походить від слів «живо» і «писати». Художник  створює  фарбами  на  площині  «живе  життя».  Ну  а  чому писати,  а  не  малювати?  Слово  «малювати»  ми  вживаємо,  коли  працюємо  твердими  сухими  матеріалами:  олівцями,  крейдою,  вугіллям, а пишемо матеріалами рідкими, наприклад чорнилом.  Оскільки  всі  наші  фарби  рідкі,  тому  й  прийнято  говорити,  що  картини пишуть.

  -   Верстат   художника  називається  мольбертом, фарби змішує на палітрі.  Художник  може  працювати  й  у  майстерні, і на природі.

     Живопис відтворює історичні події, людей, природу, предмети, тварин.

 

2. Словникова робота.

 

Живопис - вид образотворчого мистецтва, що зображує фарбами предмети і явища навколишнього світу.

 

3. Робота з підручником ( с. 25)

 

- Розгляньте матеріали та інструменти художника - живописця.

Які з цих фарб вам знайомі? Якими вже доводилось малювати?

 

 

4. Продовження пояснення вчителя.

 

  - Ми  говоримо  про  живопис  як  мистецтво  кольору,  а  колір 

створюють  фарби.  Одні  фарби  розводяться  водою:  гуаш,  акварель, темпера, інші — олією, і лише пастель — єдина суха фарба  у вигляді крейди, що теж належить до живопису. Приготування  фарб і манера роботи художника з фарбою називається технікою.

     Подивіться,     які  різноманітні     фарбовані    поверхні    картин,  їх відрізняє техніка виконання.

     Коли  наносимо  мазок  аквареллю,  папір  просвічується,  під 

шаром гуаші не видно нічого, пастель надає бархатистості, а олія  дозволяє  працювати  над  картиною  довго,  допомагає  наблизитися  за кольором до натури.

 

 

 

 

 

5. Споглядання творів мистецтва

 

І. Левітан « Золота осінь»                            В. Васнецов «Богатирі»

 

Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться.

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте.

І за парти тихо сядьте.

 

 

 

 6. Перегляд демонстраційного матеріалу.

 

 

7. Послідовне виконання композиції вчителем.

- Чарівність золотої осені можна передати за допомогою художньої техніки « монотипії».

 

8. Словникова робота

 

Монотипія- створення малюнка на основі відбитка.

 

9.Самостійна практична діяльність учнів.

Етапи виконання роботи.

 1)  Намітьте  олівцем  лінію горизонту та  основні  елементи пейзажу.

  2) Малюнок пишіть фарбами, використовуючи теплу гаму кольорів.

3)  Подумайте над назвою своєї картини.

 

V.   Підсумок уроку.

1. Бесіда.

- Сонечко спостерігало за вашою роботою та вирішило залишити вам на згадку за вашу творчість маленькі сонечка.

2. Перегляд і  виправлення помилок у дитячих малюнках.

3.  Демонстрування дитячих робіт.

 

VІ.   Прибирання  робочого місця.

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 2 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
21 липня 2018
Переглядів
2047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку