Конспект уроку образотворчого мистецтва на тему: Колір – головний засіб виразності живопису. Виконання композиції « Щедрий урожай» ( гуаш).

Про матеріал

Урок формування навичок та вмінь учнів, мета якого дати учням поняття про колір – як головний засіб виразності живопису; вчити дітей малювати з натури, передаючи правильне розміщення, розмір, форму, пропорції і колір предметів; розвивати спостережливість, уяву, фантазію, вміння передавати характерні особливості будови різних овочів і фруктів; формувати навички гармонійного заповнення площини паперу зображенням; виховувати бережне ставлення до природи.


Перегляд файлу

Урок 6

Тема. Колір – головний засіб виразності живопису. Передача багатства кольорів та відтінків у роботі з натури. Виконання композиції « Щедрий урожай» ( гуаш).

 

Мета. Дати учням поняття про колір – як головний засіб виразності живопису; вчити  дітей малювати з натури, передаючи правильне розміщення, розмір, форму,  пропорції і колір предметів; розвивати спостережливість, уяву, фантазію, вміння  передавати характерні особливості будови різних овочів і фруктів; формувати навички гармонійного заповнення площини паперу зображенням; виховувати бережне ставлення до природи.

 

Обладнання. Таблиці,  дитячі малюнки, репродукції творів художників, овочі та фрукти ( муляжі).

 

Хід уроку

 

  1. Організаційна частина.

 

Лунає дзвіночок, до праці мерщій.

Ти всі перешкоди здолати зумій!

Працюй наполегливо, швидко, старанно,

Щоб кожна хвилинка не втратилась марно!

 

IІ.  Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

1. Вступна бесіда.

Осінь, наша осінь, золота година.

Неба ясна просінь, пісня журавлина.

Бабиного літа довгі білі коси,

І дорослі й діти люблять тебе, осінь.

Та не тільки славна за свою ти вроду,

Урожаї щедрі ти несеш народу.

Щира і дорідна, пахнеш ти медами

Славиш край наш рідний зерном і плодами.

 

 

 - За народним переказом Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім  і стала четвертою порою року. Вона отримала наказ бути щедрою,щоб люди любили її. От і для вас Осінь передала кошик із гостинцями. А отримаєте ви їх тоді, коли гарно  будете виконувати завдання.

 

 

IІІ. Робота над темою уроку.

 

1.Відгадування загадок .

 

Народжується з квітки,

 Його всі люблять дітки,

 Заліза в нім багато,

 Рум'яне і хрустке.

 А ну, скажіть, малята,

 То що ж воно таке? (Яблуко)

* * *

 

 Лампочка вгорі висіла,

 Стала смачна, пожовтіла.

 Діти лампочку зірвали,

 З апетитом скуштували.  (Груша)

***

 

В теплий дощик народився,

Парасолькою накрився… ( Гриб)

***

 

У зеленім кожушку, в костяній сорочечці,

Я росту собі в ліску, всім зірвати хочеться. ( Горіх)

***

 

У землі вона зростає і брунатний колір має.

Її смажать і печуть, її варять і товчуть.

Овоч цей всі люблять дуже,

як же він зоветься, друже? (Картопля)

***

Борщ із нього варить ненька,

В нього шкурочка тоненька,

Солодкуватий він на смак,

Фіолетовий…( Буряк)

***

 

З мене листя обдирають,

Мене квасять, в борщ кидають,

Пироги зі мною печуть

І в салат мене січуть. ( Капуста)

***

Помаранчева і гарна, у землі сиджу не марно.

Соковита, солоденька, вже я стала чималенька.

Собою пригощу дитину. Хай корисну з’їсть…( Морквину)

 

 IV. Повідомлення теми і мети уроку.

 

- Сьогодні на уроці ми продовжуємо знайомитись з живописом і поговоримо про колір як головний засіб виразності живопису. А за допомогою загадок та гри ви вже здогадалися, що малювати ми будемо овочі та фрукти .Тема нашої композиції « Щедрий урожай»

 

2.  Робота з підручником ( с. 28 – 29).

 

3. Споглядання творів мистецтва

 

 - А тепер подивіться на репродукції картин художників. Слово "репродукція" — латинського похо­дження і означає відтворе ння творів образотворчого мистецтва. Це картини О.Шумакової « Натюрморт з качаном капусти»,    О. Новаківського «Натюрморт»

 

     

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

Щоб нам яблучко зірвати,

то потрібно пострибати.

А вони на землю впали,

в  руки щось нам не попали.

Тепер треба присідати

і ті яблучка збирати.

 

 

 

4. Послідовне виконання композиції вчителем.

  

 

5.Самостійна практична діяльність учнів.

 

- Спочатку визначте розташування предметів , потім намітьте

їхню загальну форму. Порівняйте малюнок з натурою і, уточнивши його, переходьте до деталізації (плями, корінці, стебла, листя та ін.).

   Тепер починаємо малювати фарбами. Спочатку на палітрі треба підібрати найсвітліший колір натури, а вже потім вкрити ним усю поверхню малюнка, крім відблиску. Фарба при цьому повинна вільно стікати вниз. Коли потрібно підсилити той чи інший колір малюнка, вкрийте його тією самою фарбою ще раз. Проте пам'ятайте, що зловживати перекриванням не слід, бо акварель втрачає свіжість, прозорість, яскравість.

 

V.   Підсумок уроку.

 

1. Перегляд і  виправлення помилок у дитячих малюнках.

2.  Демонстрування дитячих робіт.

 

VІ.   Прибирання  робочого місця.

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 2 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
21 липня 2018
Переглядів
2003
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку