Конспект уроку образотворчого мистецтва на тему:Хроматичні та ахроматичні кольори. Збагачення палітри відтінків. Виконання композиції « Котик мій сіренький».

Про матеріал

Урок формування навичок та вмінь учнів, мета якого закріпити знання про живопис і графіку як види мистецтва, їхні виражальні засоби; дати поняття про хроматичні та ахроматичні кольори; удосконалювати вміння працювати з кольором згідно з основами кольорознавства, створювати художній образ графічними матеріалами; розвивати естетичне сприймання дійсності; виховувати любов до свійських тварин.

Перегляд файлу

Урок 8

Тема. Хроматичні та ахроматичні кольори. Збагачення палітри відтінків. Виконання композиції « Котик мій сіренький», використовуючи ахроматичні кольори.

 

Мета. Закріпити знання про живопис і графіку як види мистецтва, їхні виражальні засоби; дати поняття про хроматичні та ахроматичні кольори; удосконалювати вміння працювати з кольором   згідно з основами кольорознавства, створювати  художній образ графічними матеріалами; розвивати естетичне сприймання дійсності; виховувати любов до свійських тварин.

 

 Обладнання. Малюнки, ілюстрації із зображенням кішок; таблиця «Хроматичні та ахроматичні кольори».

 

Хід уроку

 

 

I. Організаційна частин

Станьте, діти, посміхніться

Схаменіться, не крутіться!

Любі, я вас всіх вітаю,

Творчості від вас чекаю.

 

II. Актуалізація опорних знань учнів.

 

Загадка.

Гострі кігті, тонкий слух,

Хто на мишок моє нюх?

В нього у сметані ротик.

Відгадали? Хто це?...( Котик)

  • У кого з вас дома є котик?
  • Що ви знаєте про котів?

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми малюватимемо котика за допомогою ахроматичних кольорів.

 

 

ІV. Робота над темою уроку.

 

1. Пояснення вчителя.

 

- Щойно прозвучало нове для вас слово «ахроматичні». Що це?

Є ціла наука про кольори – кольорознавство. В образотворчому мистецтві всі кольори поділяються на дві великі групи:  хроматичні та ахроматичні. Усі кольори та їх відтінки у кольорознавстві називають хроматичними (від грецького хромос – «колір»). А білий і чорний кольори та їх відтінки називають ахроматичними, тобто позбавленими кольору, безбарвними.

- У природі надзвичайно багато відтінків кольорів.  Щоб їх отримати, художники змішують між собою не тільки  хроматичні або ахроматичні кольори. Можна до хроматичного кольору додати й  ахроматичний – білий, сірий або чорний Скажімо, для отримання світлих відтінків у роботі із гуашшю до основного кольору додають білої фарби (білил), працюючи аквареллю, фарбу розводять водою. Темніші, приглушені тони отримують, додаючи до основного кольору, невелику кількість чорної фарби.

 

2. Тренувальні вправи.

 

- Нанести на аркуш паперу дві краплі фарби червоного кольору. До першої краплі додати білу фарбу, а до другої – чорну. Які кольори вийшли у кожному випадку?

- То які кольори відносяться до ахроматичних?

- Саме вони допоможуть намалювати нам сіренького котика.

 

3. Розповідь вчителя.

 

 - У  світі  існує  багато різноманітних   кішок.  Про  деяких із них  послухайте  розповідь.                  

Сіамські  коти – це  порода  короткошерстних  домашніх  котів.  Назву  отримали  завдяки   старій  назві  Таїланду.  Мають  різний  колір  шерсті.  Очі  сапфірові. Легко  піддаються  дресируванню.

    Персидській  кіт. Батьківщина  цих  котів - Туречина.  Існує  90  різновидів  цієї  породи. Вони  масивні,  міцні,  з  великими  круглими  очима..  Вони  не  полюбляють  ловити  мишей,  пацюків  і  не можуть  жити  поза  домом.  Дуже  спокійні.

 

   

 

  Російський  голубий  кіт.  Порода  короткошерстних  домашніх котів. У  цих  котів  витончена  будова,  вузький    череп,  очі   зелені,  мигдалеподібні.  Вуха  великі,  загострені. Шия  пряма,   кінцівки   стрункі  та  довгі.  Хвіст  довгий,  з  гострим  кінцем.  Забарвлення  чисто  голубе,  рівномірне.  Вони – гарні  мисливці,  дуже  ласкаві.

Норвезький лісовий кіт .Це одна з найстаріших порід. Зовні нагадує рись. На зиму навколо шиї виростає густий комір, який навесні щезає. Тіло дуже гнучке, кінці вух загострені. Невибагливі, часом дикуваті.

 

 

 

   Художників  з давніх – давен  захоплювали  форма,  рухи, колір  тварин.  Їхню  красу  вони  прагнули  передати в малюнках,  скульптурі,  зразках  декоративно – прикладного  мистецтва.

 

 

4. Споглядання творів мистецтва.

Підручник с. 35 – А. Мортімер « Котики»; с.36 – І. Ільїчов «Велосипедисти».

 

Фізкультхвилинка

 

Сірий котик сів і жде,

Спритно вушками пряде.

Чи не вийде сіра мишка

З ним погратись хоча б трішки.

 

5. Послідовне виконання композиції вчителем.

 

         

6.Самостійна практична діяльність учнів.

- Спочатку визнач загальну форму та положення тіла тварини на аркуші паперу. Потім детально промалюй голову, тулуб, лапи і хвіст котика. Штрихами різної довжини намалюй пухнастику шерсть.

 

V.   Підсумок уроку.

 

1.  Перегляд і  виправлення помилок у дитячих малюнках.

2.  Демонстрування дитячих робіт.

 

VІ.   Прибирання  робочого місця.

 

 

 

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 2 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
21 липня 2018
Переглядів
5034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку