Урок формування навичок та вмінь учнів, мета якого закріплювати знання учнів про основні й похідні кольори, розширювати поняття про теплі та холодні кольори; учити дітей користуватися колірним кругом для знаходження колірного рішення своєї композиції; розвивати навички одержувати нові відтінки певного кольору, уміння композиційно заповнювати площину аркуша зображенням; виховувати вміння виражати своє ставлення до прекрасного.
Урок 7
Тема. Основні й похідні, теплі та холодні кольори. Виконання композиції « Схід сонця в пустелі» ( гуаш).
Мета. Закріплювати знання учнів про основні й похідні кольори, розширювати поняття про теплі та холодні кольори; учити дітей користуватися колірним кругом для знаходження колірного рішення своєї композиції; розвивати навички одержувати нові відтінки певного кольору, уміння композиційно заповнювати площину аркуша зображенням; виховувати вміння виражати своє ставлення до прекрасного.
Обладнання Демонстраційний матеріал ( таблиці, дитячі малюнки, репродукції творів художників), колірний круг, фарби, пензлі
Хід уроку
I. Організаційна частина.
Давайте усмішки усім дарувати:
Друзям, сестричці, мамі і тату.
Хай радість злітає у небо, як птах,
І добрі слова у нас всіх на устах.
II. Актуалізація опорних знань.
- Які види образотворчого мистецтва ви вже знаєте?
- Якими матеріалами працюють художники-живописці?
- Що є головним засобом виразності в живописі?
- А які кольори ви знаєте?
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
– Сьогодні ми пригадаємо все, що ви знаєте з 1 класу про основні й похідні, теплі та холодні кольори, а також створимо композицію з використанням теплих кольорів « Схід сонця в пустелі».
ІV. Робота над темою уроку.
1. Слово вчителя
- В 1 класі ми з вами познайомилися з основними та похідними кольорами. Пригадайте кольори веселки. Які з них основні, а які – похідні? Чому їх так називають?
Кольори поділяються на теплі та холодні. Теплі кольори нагадують сонце і вогонь, а холодні – холод і зиму.
- Давайте подивимося на колірний круг. Назвіть теплі кольори, а тепер холодні. Контрастні, або, як їх іще називають, додаткові кольори, розташовані один навпроти одного.
Кольори, які перебувають поруч із певними кольором, називаються спорідненими: для жовтого кольору спорідненими є жовтогарячий і зелений.
Маємо три смужки червоного кольору, порівняймо їх. Одна — виразно червоного кольору, на іншій присутній жовтий, на третій — синій; ми маємо три різних відтінки червоного кольору.
А якщо ці кольори розбавити ще й білилом, то одержимо нові тони.
Яке багатство відтінків тільки одного кольору ми побачили!
2. Споглядання творів мистецтва
О. Савченко «Різнотрав’я» та « Хвіртка»
Учитель демонструє репродукції й проводить бесіду з учнями з визначення колірної гами тієї чи іншої картини, визначає, яка фарба лягла в основу колірного рішення, як художник міг одержати таке багатство колірних відтінків.
3. Тренувальні вправи.
У якості вправи дітям пропонується виконати завдання:
користуючись колірним кругом, одержати нові відтінки жовтого кольору. Спочатку разом з учителем визначаються споріднені кольори, у жовту фарбу додається зелена й зафарбовується квадрат, потім додається жовтогаряча — і процес повторюється.
Змінюючи насиченість тону, учні, рухаючись ліворуч і праворуч, продовжують одержувати нові відтінки (зміна насиченості).
Фізкультхвилинка
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Розведіть їх в сторони,
Щоб були опорою,
Плесніть кілька раз.
За роботу! Все гаразд.
4. Послідовне виконання композиції вчителем.
5.Самостійна практична діяльність учнів.
Виконання малюнка «Схід сонця в пустелі».
Учні малюють лише за допомогою відтінків жовтого кольору. Учитель звертає увагу на те, що малюнок має бути великим, необхідно рівномірно заповнювати аркуш, правильно використовувати колір.
V. Підсумок уроку.
1. Перегляд і виправлення помилок у дитячих малюнках.
2. Демонстрування дитячих робіт.
VІ. Прибирання робочого місця.