Конспект уроку образотворчого мистецтва на тему: Основні й похідні, теплі та холодні кольори. Виконання композиції « Схід сонця в пустелі» ( гуаш).

Про матеріал

Урок формування навичок та вмінь учнів, мета якого закріплювати знання учнів про основні й похідні кольори, розширювати поняття про теплі та холодні кольори; учити дітей користуватися колірним кругом для знаходження колірного рішення своєї композиції; розвивати навички одержувати нові відтінки певного кольору, уміння композиційно заповнювати площину аркуша зображенням; виховувати вміння виражати своє ставлення до прекрасного.

Перегляд файлу

Урок 7

Тема. Основні й похідні, теплі та холодні кольори. Виконання композиції « Схід сонця в пустелі» ( гуаш).

 

Мета. Закріплювати знання учнів про основні й похідні кольори, розширювати поняття про теплі та холодні кольори; учити дітей користуватися колірним кругом  для  знаходження  колірного  рішення  своєї  композиції; розвивати навички одержувати  нові  відтінки  певного  кольору, уміння композиційно заповнювати площину аркуша зображенням; виховувати  вміння  виражати  своє  ставлення   до прекрасного. 

 

Обладнання Демонстраційний матеріал ( таблиці,  дитячі малюнки, репродукції творів художників), колірний круг, фарби, пензлі

 

Хід уроку

 

I. Організаційна частина.

Давайте усмішки усім дарувати:

Друзям, сестричці,  мамі і тату.

Хай радість злітає у небо, як птах,

І добрі слова у нас всіх на устах.

 

II. Актуалізація опорних знань.

 

- Які види образотворчого мистецтва ви вже знаєте?

- Якими матеріалами працюють художники-живописці?

- Що є головним засобом виразності в живописі?

- А які кольори ви знаєте?

 

IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 

– Сьогодні ми пригадаємо все, що ви знаєте з 1 класу про основні й похідні, теплі та холодні кольори, а також створимо композицію з використанням теплих кольорів « Схід сонця в пустелі».

 

ІV. Робота над темою уроку.

 

1. Слово вчителя

 -  В 1 класі ми з вами познайомилися з основними та похідними кольорами. Пригадайте кольори веселки. Які з них основні, а які – похідні? Чому їх так називають?

 Кольори поділяються на теплі та холодні. Теплі кольори нагадують сонце і вогонь, а холодні – холод і зиму.

 -   Давайте подивимося на колірний круг. Назвіть теплі кольори, а тепер холодні. Контрастні, або, як їх  іще  називають,  додаткові  кольори,  розташовані  один  навпроти  одного.

     Кольори, які перебувають поруч із певними кольором, називаються спорідненими: для жовтого кольору спорідненими є жовтогарячий і зелений. 

     Маємо     три   смужки      червоного    кольору,     порівняймо     їх.  Одна — виразно червоного кольору, на іншій присутній жовтий, на  третій — синій; ми маємо три різних відтінки червоного кольору. 

А якщо ці кольори розбавити ще й білилом, то одержимо нові тони. 

Яке багатство відтінків тільки одного кольору ми побачили!

 

2. Споглядання творів мистецтва

 

 

О. Савченко «Різнотрав’я» та « Хвіртка»

 

    Учитель демонструє репродукції й проводить бесіду з учнями  з визначення колірної гами тієї чи іншої картини, визначає, яка  фарба лягла в основу колірного рішення, як художник міг одержати  таке багатство колірних відтінків.

 

3. Тренувальні вправи.

 

     У  якості  вправи  дітям  пропонується  виконати  завдання: 

користуючись колірним кругом, одержати нові відтінки жовтого кольору. Спочатку разом з учителем визначаються споріднені кольори, у жовту фарбу додається зелена й зафарбовується квадрат,  потім додається жовтогаряча — і процес повторюється.

     Змінюючи насиченість тону, учні, рухаючись ліворуч і праворуч, продовжують одержувати нові відтінки (зміна насиченості).

 

 

 

Фізкультхвилинка

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Розведіть їх в сторони,

Щоб були опорою,

Плесніть кілька раз.

За роботу! Все гаразд.

 

4. Послідовне виконання композиції вчителем.

 

 

5.Самостійна практична діяльність учнів.

Виконання малюнка «Схід сонця в пустелі».

     Учні малюють  лише за допомогою відтінків  жовтого кольору. Учитель звертає увагу на те, що малюнок має бути  великим,  необхідно  рівномірно  заповнювати  аркуш,  правильно  використовувати колір.

 

V.   Підсумок уроку.

1.  Перегляд і  виправлення помилок у дитячих малюнках.

2.  Демонстрування дитячих робіт.

 

VІ.   Прибирання  робочого місця.

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 2 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
21 липня 2018
Переглядів
6686
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку