Конспект уроку ОХЕ у 8 класі «Не свідчи неправдиво на ближнього свого» (8 заповідь)

Про матеріал

Конспект уроку християнської етики у 8 класі «Не свідчи неправдиво на ближнього свого» (8 заповідь) Метою уроку є ознайомити учнів із 8 заповіддю Декалогу; формувати почуття особистої гідності, доброго імені людини; вчити пристосовувати науку Христа до особистого життя, аналізувати свої дії і вчинки у відношенні до інших людей; закріпити навички користування Святим Письмом; виховувати шанобливе ставлення до людей, дбати і берегти добре ім'я, честь і славу свою і ближніх.

Перегляд файлу

Конспект  уроку християнської етики у 8 класі

 

Тема уроку: «Не свідчи неправдиво на ближнього свого» (8 заповідь)

Мета уроку: ознайомити учнів із 8 заповіддю Декалогу; формувати почуття особистої гідності, доброго імені людини; вчити пристосовувати науку Христа до особистого життя, аналізувати свої дії і вчинки у відношенні до інших людей; закріпити навички користування Святим Письмом; виховувати шанобливе ставлення до людей, дбати і берегти добре ім‘я, честь і славу свою і ближніх.

Навчальні засоби: святе Письмо, ікона, вислови, роздатковий матеріал, тексти пісень.

ПЕРЕБІГ   УРОКУ

І. Вступна частина. Привітання. Молитва «Отче наш…»

ІІ. Актуалізація життєвого, чуттєвого та читацького досвіду та опорних знань.

  •                   Перш ніж перейти до нової теми пригадаємо, що ми вивчали на попередньому уроці? (7 Заповідь)
  •                   Як звучить 7 Заповідь? (Не кради)
  •                   Що вона наказує, а що забороняє? (Наказує шанувати чужу власність, а забороняє будь-яку крадіжку)
  •                   Розв‘язавши кросворд, дізнаємось, про що ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці.

КРОСВОРД

                                                                    П

                                                               С  Х     М                               Р

                                                               П  А     А                     Л  В   А

                                                Г  Д        А  Б     Ф       О  К  Р   И  А  Ц

            П  Р  А  В  Д  А      І      Б  Р  Е  Х  Н  Я

                                     Л  А  Р   Л  О  Р      Я     М А  С  В  Д

                                     А  Б  У   А  К                  А  Д  Т  А  А

                                      Г  І   Н  С                       Н  І   И      Л

                                      І  Ж О   Н                           Ж  Т       І

                                      А     К   І                                  У       З

                                      Т          С                                  Ц      М

                                                   Т                                   І

                                                   Ь                                  Я

 

1. Привласнення тексту чужого твору.

2. Насильницьке забирання чужого майна.

3. Спосіб отримання власності.

4. Те, чим володіє людина.

5. Спосіб отримання власності, коли майно переходить від батьків дітям.

6. Підкуп впливової особи.

7. Кримінальне товариство.

8. Підступне спричинення шкоди достатку ближнього.

9. Таємне забирання чужого майна без дозволу власника.

10. Відшкодування, або повернення несправедливо набутої власності.

11. Використання потребуючої людини для власної наживи.

12. Нищення чужої власності.

13. Спосіб отримання власності своїми зусиллями.

- Молодці. Отже, основними термінами про які ми будемо сьогодні говорити є ПРАВДА і БРЕХНЯ

ІІІ. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.

Всевишній є нам правдою й добром

Повинен ти рівнятися на Нього.

Не забувай, що всяке неправдиве  слово є гріхом.

Тому «Не свідчи неправдиво на ближнього твого»

- Саме така тема нашого уроку. Прошу записати тему: «Не свідчи неправдиво на ближнього твого». Це є 8 Заповідь Декалогу.

На сьогоднішньому уроці ми розглянемо цю Божу Заповідь, що вона наказує, а що забороняє, які існують гріхи проти цієї заповіді.

- На світі бувають різні цінності, якими дорожать люди. Вони можуть бути матеріальні (гроші, золото, будинки і т.д.) та нематеріальні, тобто духовні (знання, мудрість, слава, добре ім‘я та ін.). Ця Божа Заповідь охороняє правду, честь, славу й добре ім‘я, а забороняє все те, що їх руйнує. Вона наказує берегти  і дбати про добре ім‘я, честь і славу свою і наших ближніх.

- У Святому Письмі сказано: «Добре ім‘я краще, ніж великі багатства». Якщо власність можна купити, подарувати, отримати у спадок, то добре ім‘я і честь не купимо навіть за великі скарби. Вони здобуваються тільки чесним життям. Всі і всюди хочуть мати справу тільки з чесними людьми. Добре ім‘я і слава – це наче квиток для  вступу до сердець людей, до доброго товариства.

Маємо дбати про своє ім‘я добрими справами, праведним життям, мирним співжиттям з нашими ближніми.

Сам Господь вклав у людське серце почуття честі і гідності. З тим почуттям ми народжуємося, зустрічаємо його у всіх людей, незалежно від стану і віку. Кожна людина прагне мати незаплямовану репутацію та чесне ім‘я.

Добре ім‘я, честь і славу нелегко набути, бо це справа не кількох днів чи тижнів, але багатьох довгих літ і, навіть, цілого життя, але дуже легко можна їх назавжди утратити. (Притча про Воду Вітер і Добре ім‘я)

Але потрібно дбати не тільки про свою честь і славу, але і про добру славу наших ближніх, тому мусимо бути обережними, щоб нікому ніколи не зашкодити. Ця заповідь стосується  невеличкого органу нашого організму, яким чинимо найбільшу кількість гріхів – це язик. Апостол Яків говорить про шкоду і гріхи, що їх чинить людський язик (Як. 3,5-8)

- Які ж гріхи можемо вчинити, переступивши дану заповідь?

Супроти даної заповіді можемо образити Бога наступними гріхами:

БРЕХНЯ, ОБМОВА(осуд), ОЧОРНЕННЯ (наклеп),

СІЯННЯ НЕЗГОДИ, ПІДОЗРА,

 ПІДЛАБУЗНИЦТВО, ЛИЦЕМІРСТВО, ГОСТРА КРИТИКА

- Зараз ми поділимось на групи. Я вам роздам листки з означенням того чи іншого гріха. Ваше завдання полягає в тому, щоб опрацювати дане визначення. На основі даного визначення підібрати коротенький діалог, який би відображав даний гріх і його інсценізувати

 

Брехня

  • нею грішить той, хто говорить те, що не відповідає правді, намагаючись когось ввести в оману

Обмова

(осуд)

  • виявлення без поважної причини таємних хиб ближнього, які дійсно мали місце

Очорнення (наклеп)

  • іншому приписуються гріхи, яких він не здійснював, або примножуються його гріхи

Сіяння незгоди

  • це брехня з метою посварити між собою тих осіб, що живуть у згоді

Підозра

  • не зовсім переконливе осудження зла  без поважної причини

Гостра критика

  • нею грішить той, , хто не знаючи усіх обставин вчинку, гостро осуджує тих, які з ним живуть або працюють

Підлабузництво

  • ним грішить той, хто надмірно перехвалює когось з метою власної користі

Лицемірство

  • полягає в тому, що хтось гарними словами або справами намагається приховати перед іншими свої злі наміри.

 

(слухаємо інсценізації)

- Отож, старайтеся не поповнювати цих гріхів, а пам‘ятайте і бережіть свою славу і честь, а також честь і добре ім‘я ближнього.

ІV. Закріплення навчальних досягнень, поглиблення знань.

- А тепер знайдіть в Святому Письмі за даними координатами поради для себе щодо доброго імені людини:

Матей 7,3-5                    Приповідки 21,21                    Сирах 5,14

       Матей 7,1-2                    Приповідки 26,28                     Сирах 7,13

-  Як і попередня, ця заповідь зобов‘язує нас також до реституції. Якщо ми очорнили когось, маємо це виправити, але повернути назад добре ім‘я людині набагато важче. (Історія про жінку і священика)

V. Узагальнення та систематизація набутих компетентностей.

1. Заключне слово вчителя.

2. Підсумкова бесіда по вивченому.

-Тож нехай наші уста, наш язик завжди прославляє Бога, який є для нас Дорогою, Правдою і Життям. Нехай через наші уста проростають чудові квіти правди, любові, поваги до нашого ближнього. Почнімо з тієї маленької квіточки, на якій написано слова любові.

(Всі співають пісню «О Ісус, о Ісус…», під час якої «зривають» квіти з дошки).

VІ. Інструктаж з домашнього завдання. Протягом тижня у випадку порушення 8 заповіді збирати по зерняткові у посудину. У випадку порушення її = прочитати уривок зі Святого Письма.

VІІ. Підсумок. Молитва «Богородице Діво…».

 

 

doc
Пов’язані теми
Етика, 8 клас, Розробки уроків
Додано
30 грудня 2018
Переглядів
3597
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку