Конспект уроку "Охорона природи України"

Про матеріал
Конспект уроку містить матеріал для розширення знань дітей про об’єкти навколишнього середовища, які потребують охорони; закріплення поняття «жива і нежива природа»; дослідження і встановлення взаємозв’язків між живою природою і людиною, які виникають під час забруднення навколишнього середовища. Формування вміння порівнювати, співставляти, аналізувати, робити висновки; розвиток логічного мислення, уваги, діалогічного мовлення, спостережливості; виховування бережливого ставлення до природи, її багатств.
Перегляд файлу

Тема: Охорона природи України

Мета: Розширити знання дітей про об’єкти навколишнього середовища, які потребують охорони; закріпити поняття «жива і нежива природа»; дослідити і встановити взаємозв’язки між живою природою і людиною, які виникають під час забруднення навколишнього середовища. Формувати вміння порівнювати, співставляти, аналізувати, робити висновки; розвивати логічне мислення, увагу, діалогічне мовлення, спостережливість; виховувати бережливе ставлення до природи, її багатств.

Обладнання: мапа України, таблиці «Природні зони України», дослідницькі роботи учнів; музична композиція «Бережи рідну природу», проектор, ноутбук.

Перебіг  уроку

І. Організація класу до уроку.

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, добрим людям

І тоді обов’язково

Наш урок цікавим буде!

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

 Сьогодні ми розширимо і поглибимо знання про природу нашої країни.

ІІІ. Узагальнення знань з теми.

Тести на тему «Наша Батьківщина — Україна»

•У якій півкулі знаходиться Україна:

а) східна;  б) західна.

•На якому материку розміщена наша Україна?

•З якими державами межує на півночі?

•У якій частині України знаходиться столиця Київ?

а) північній;  б) центральній;   в) південній.

•Які великі річки протікають територією України? Запишіть.

•Запишіть назви гір.

•Запиши  найвищу гору Карпат.

•Назви моря України.

•До якого океану вони належать?

•Назви найгустіше заселені міста України (понад 1 млн.)

•Назви степові зони.

•Назви заповідники, які є у кожній зоні.

•Які ґрунти переважають у степовій зоні?

•Що завдає шкоди природі України?

Збір індивідуальних карток - тестів.

ІV. «Інформація учнів «Довідкове бюро»

 «Природа України в небезпеці»

Багатство природних ресурсів України.

1.Вплив технічного розвитку на екологічну рівновагу в природі.

2.Технічний прогрес і природа.

3.Міжнародні організації про охорону природи.

4.Піклування держави про охорону природи.

5.Рослини, занесені до Червоної книги.

6.Тварини, занесені до Червоної книги.

7.Про заповідники України. Заповідник «Асканія Нова»

V. Інсценізація «Буду я природі другом»

Учитель:  З того часу як люди

Природу на Землі почали не зважати

Змушений Бог був на Землю

Ангела свого послати

Йому ім’я – Охоронець

Вас просимо: запам’ятайте.

Охоронець.   Я  - охоронець на Землі

Турбот повні мої дні

Що тут люди натворили

Накидали, насмітили…

І про це я вам розкажу.

Я — Охоронець  неспроста

Я і в будні, і в свята

І рослині, і тварині

А часом також людині

Помагаю в небезпеці.

Бо природа гине в нас на очах

Йде Охоронець по гарячим слідам

Словом, штрафом їм доводжу

Берегти Природу треба .

Що за гамір, що за шум? Хто так швидко крокує до мене7 що за пригода сталася в тебе?

Охоронець. Цікаво з вами познайомитись.

 Дерева розкажіть про себе, будь ласка.

Ялина. Я — ялина. Голки маю.

Я повітря очищаю,

Лікувальна, а в природі

Є барометром погоди.

Сосна  Я — сосна золотокора

Я люблю високі гори

Звуся ще «перлина лісу»

Там, де я, повітря свіже.

Дуб.    А я звуся дуб

До 100 зеленіє мій чуб

Я живильні сили маю

Я потрібний й тим щасливий

Береза.  Я — береза білокора,

Очищаю все довкола

З мене ліки і так звані

Грамоти берестяні.

Тополя  Я — тополя-санітар,

Це найбільший в мене дар.

Влітку в тінь я вас маню,

Сама бути я люблю.

Липа.  Я — липа. Мене звуть «цариця літа»

Я — медонос, а цвітом всіх лікую.

400 років живу я на світі

Та люди не завжди мене шанують.

Акація.  Акація — таке моє ім’я

Весну квітчаю пречудову цвітом

Роями бджоли до мене летять

А восени до мене плинуть діти.

Клен.  Я — клен — синоптик погоди

Як емблема Канади я відомий

Зустріну вас і фарбою і медом

І будівельник з мене дуже добрий

Каштан. А я — каштан

Гордиться Київ мною

Крохмаль і спирт з плодів виготовляють

Ще й ідеально я повітря очищаю.

Верба.  А я — верба.

Люблю я води сині

Я в українців символ поетичний.

Шевченку була другом на чужині.

Я сповіщаю про свято Великдень

Охоронець.

 Які ж ви корисні!

 А де ж це ваші брати і сестри?

Чути тихі голоси. Ми вже тут, до вас мандруємо.

Калина. Я — калина, окраса краю

Лікувальною силою відома

Я символ народний країни.

А ще кажуть, що без калини

Нема України.

Горобина.  Я — горобина — лісова краса

Для людей й пташок

Корисна і смачна.

Шипшина.  Я — кущ шипшина,

Я — комора вітамінів,

Праматір’ю троянди величаюсь.

Шипів не бійтесь,

Ягодами сміло

Лікуйтесь, бо вони допомагають.

Малина.  Я — кущ малини найсолодша

Борюсь з застудою і грипом

Влітку до лісу вас запрошую

Щоб ви не захворіли взимку.

Скарга кущів і дерев, яку Охоронець занотовує у Книгу Скарг

— Ми так жити більше не можемо. Просимо Охоронця захистити нас від поганої поведінки людей.

Ми просимо:

 У лісі не смітити

 Гілок не ламати

 Дерева не рубати

 Вогнищ не залишати

Вибігають перелякані риби.

Охоронець. Хто ви? Звідки? Що з вами?

Риби (разом). Нам немає чим дихати у воді! Нам важко так жити.

Охоронець. Назвіть себе.

Щука. Я велика хоч і хижа

Але для людей корисна.

З’їм жабку, рибку, жука

Бо як так і звуся — щука.

Окунь. Риба я відома всюди,

Люблять їсти мене люди

То й ловляться на гачки

Бокастенькі окуньці.

Карась. По воді я лясь та лясь,

   А зовуть мене карась.

Охоронець . Заспокойтесь, рибки. Я відведу вас до чистого лісового квітучого озера, де ростуть прекрасні лікарські квіти. А…ось і вони. Вам тут буде дуже добре. Тут люди піклуються про чисту воду, про рослини.

Квіти.

 Ой, хто це до нас наближається?

 Може, знову люди йдуть?

 Щоб рвати нас цілими оберемками…

 Щоб нас ставало все менше і менше

Разом. Втікаймо! Ховаймося!

Охоронець. Дійсно, хтось наближається. Хто це?

Входять звірі.

Звірі. Ми тварини ваших лісів — прийшли до Охоронця поскаржитися.

Охоронець. То ви не всі прийшли? Кого забули?

 Нема перлітних птахів.

 Вони ще не прилетіли

 Але є зимуючі.

 Ось вони.

 Птахи:

 Що ми будемо робити? Як перезимуємо?

Разом. Ми ж замерзнемо.

Ми ж помремо від голоду!

А ми ж такі корисні.

Охоронець. Скажіть нам свої імена. І вам допоможуть школярі і дорослі люди. Не страшна буде зима.

Горобчик. Я горобчик — невеликий хлопчик

Синичка. Я — синиця — веселая птиця

Дятел. Я — дятел — вмію дерева лікувати.

Охоронець . Багато шкоди завдали природі люди. Доведеться давати їм уроки екології, щоб ні рослини, ні тварини не страждали від поганих вчинків. Тоді в природі настане радість і все буде рости і розвиватись.

VІ. Підсумок уроку.

Що корисного та цікавого ви дізнались на сьогоднішньому уроці? Чи вистачить сили та переконань у Охоронця, щоб врятувати природу самому? Чому? Як ми можемо йому допомогти? Презентація «Наші заповідники»

docx
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
27 липня 2019
Переглядів
3042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку