Ознайомлення із твором Григора Тютюнника "Дивак"; розвивати вміння відчувати душевну красу людей; збагачувати внутрішній світ дитини, сприяти формуванню національної свідомості; навчити розуміти внутрішній світ героя оповідання.
Тема. Григір Тютюнник. «Дивак».
Мета: продовжити ознайомлення із твором письменника; розвивати вміння відчувати душевну красу людей; збагачувати внутрішній світ дитини, сприяти формуванню національної свідомості; навчити розуміти внутрішній світ героя оповідання.
Обладнання: портрет і твори письменника, підручник,малюнки дітей.
Найблагородніші наші
вчинки будуть знецінені, якщо хоч
одна людина зазнає кривди.
Григір Тютюнник
Перебіг уроку
2. Повідомлення теми, визначення учнями мети уроку.
Обговорення епіграфу.
3. Перевірка домашнього завдання (переказування найцікавіших епізодів оповідання; про цікаві сторінки біографії письменника; оцінювання школярів).
4. Опрацювання нового матеріалу.
Слово вчителя: У жовтні 1963 року в газеті «Літературна Україна» під рубрикою «Перше знайомство» було надруковано його новелу «Дивак».
Ось саме це оповідання ми й продовжимо розглядати сьогодні на уроці.
Дивак — це той, хто своєю поведінкою та вчинками викликає здивування.
Дивакуватий — це той, хто своєю поведінкою, учинками викликає здивування;трохи дивний.
— В оповіданні розповідається про…
— Хто та чому хоче іншим Добра?..
— Диваки справді існують,бо…
Діти об'єднуються в 2 команди . Допомагаючи один одному, із підручника вибирають та зачитують уривочки про дивацтво Олеся. Розкривають образ хлопчика-мрійника,хлопчика-дивака,який любить природу, розпізнає навколишній світ та хоче Добра всім…
Завдання:скласти усний твір-роздум про хлопчика-дивака сьогодні. Адже нині теж існують такі Олесі-диваки.
Яке ставлення до них?
Як би ви сприймали такого товариша? Насмішкувато?
Чи намагалися б зрозуміти душу та радіти, що це дуже добре, що саме такі діти та дорослі трапляються на життєвому шляху.
5. Закріплення знань, умінь, навичок
6. Підсумок уроку.
— Сподобалось оповідання чи ні? Чому?
7. Домашнє завдання.
— Виразно читати й переказувати оповідання «Дивак».
— Намалювати малюнок до твору.