В конспекті представлені різні форми роботи під час уроку це традиційні - бесіди та інтерактивні гра «Блеф-клуб». Актуалізація опорних знань відбувається з допомогою гри «Блеф-клуб» Учням пропонується визначити правильні й помилкові твердження, позначивши їх знаками «+», «-». Вивчення нового матеріалу відбувається за допомогою бесіди. В процесі бесіди учні ознайомлюються як поділяються харчові продукти, про вміст поживних речовин у харчових продуктах, способи обробки харчових продуктів. Види бутербродів. Послідовність приготування бутербродів (пояснення з практичним показом). Закріплюють вивчений матеріал під час виконання практичної роботи.
Тема. Основні види харчових продуктів. Технологія
приготування бутербродів .
Мета: засвоїти знання про види харчових продуктів, первинну й
теплову обробку;
Обладнання, матеріали, інструменти: таблиці «Прийоми первинної обробки продуктів», «Види харчових продуктів», ножі, кухонні дошки, тертка, миска, чашки, кухонний інвентар.
Ключові слова: сендвіч, бутерброд, кулінарна страва, запікання, тушкування, канапки, джезва (турка), рецепт.
Тип уроку: урок застосування знань, вмінь, навичок.
ХІД УРОКУ.
І. Організаціїний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Гра «Блеф-клуб».
Учням пропонується визначити правильні й помилкові твердження, позначивши їх знаками «+», «-».
їжі.
Підбиваючи підсумки гри, аналізуємо типові помилки, допущені учнями.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Бесіда:
IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
Темою нашого уроку є основні види харчових продуктів, технологія приготування бутербродів.
V. Вивчення нового матеріалу.
Усі харчові продукти поділяються на молочні, м'ясні й рибні продукти; борошно, крупи, макаронні вироби; яйця; жири; овочі, фрукти; цукор, мед. Можливо, у вас виникли запитання: «А навіщо споживати всі ці продукти? Чи не можна харчуватися, наприклад, лише м'ясом чи улюбленими кондитерськими виробами?». ( слайди 2,3,4)
Ні. Для того щоб людина могла рухатися, дихати, рости, її організм має одержувати багато поживних речовин. Це білки, вуглеводи, жири, вітаміни, вода. ( слайди 5,6)
Бесіда про вміст поживних речовин у харчових продуктах.
Харчові продукти, що швидко псуються, зберігаються в холодильнику. Не можна зберігати разом продукти, що мають сильний запах, і ті, що швидко вбирають запах, або вологі продукти із сухими гігроскопічними (цукор, сіль).
— А де ще можуть зберігатися харчові продукти?
Потрібно споживати тільки свіжі, добре вимиті продукти. Недотримання цього правила може призвести до харчового отруєння.
Бесіда про приготування страв із різних видів продуктів.
Кулінарна страва — це їжа, готова до споживання. Щоб приготувати кулінарну страву, харчові продукти мають пройти кулінарну обробку. Процес кулінарної обробки складається переважно з первинної і теплової обробки. Під час первинної обробки продукти сортують, миють, чистять, нарізають. У процесі теплової обробки харчові продукти зазнають впливу високої температури. Змінюється вигляд, колір і запах продуктів, знищуються мікроорганізми. Такі продукти стають смачнішими, ароматнішими, краще засвоюються організмом. Неправильний режим теплової обробки може призвести до утворення в продуктах речовин, які погано засвоюються організмом. Страва може набути неприємного смаку і запаху.
— Які є способи теплової обробки?
Це варіння, смаження, тушкування, запікання, випікання. (слайд 7)
Варіння — це нагрівання харчових продуктів у рідині (воді, бульйоні) або на парі з доведенням їх до готовності.
Смаження — це вид теплової обробки, при якому продукт нагрівається жиром або розігрітим повітрям.
Тушкування — це комбінований спосіб теплової обробки (варять у невеликій кількості рідини).
Запікання — один з поширених способів теплової обробки, у процесі якого продукти, доведені до півготовності (варені, смажені) або сирі, запікають при температурі 200—300 °С до утворення рум’яної кірочки.
Випікання — це теплова обробка виробів із тіста (пирогів, пиріжків, печива) в духовці чи жаровій шафі.
— Як ми первинно обробляємо картоплю?
Бутерброди бувають: (слайд 8,9)
За температурою подавання: гарячі, холодні.
На смак: солоні, солодкі.
Залежно від форми:
(Інструкційна карта № 6) ( слайд 11)
Які продукти використовують для приготування бутербродів?
Бутерброди швидко псуються, тому готують їх не раніше ніж за 20—30 хв. до того, як подавати на стіл. (слайд 13) Перш ніж нарізати хліб для бутербродів, потрібно приготувати всі інші продукти, щоб скибочки хліба не встигли підсохнути. До хліба потрібно ставитися бережливо, не розкришувати і не викидати жодного шматочка. ( слайди 13, 14)
Послідовність приготування бутербродів така (пояснення з практичним показом):
— Які ви знаєте прийоми роботи з різальними інструментами?
По-перше, під час нарізання продуктів на дошці потрібно правильно тримати руки. Ніж не дуже високо піднімати над дошкою, пальці лівої руки тримати лівіше від ножа, на певній відстані від нього. По-друге, ніж передавати один одному ручкою вперед.
По-третє, щоб не пошкодити руки, не слід терти на тертці дуже дрібні шматочки овочів чи інших продуктів. Потрібно тримати овочі міцно і терти обережно, щоб не вислизнули з руки.
VI. Закріплення вивченого матеріалу.
Бесіда:
VII. Практична робота. (слайд 18)
Тема. Приготування бутербродів..
Зміст: приготування бутербродів.
Учні побригадно готують бутерброди .
Вступний інструктаж:
інвентарем.
Поточний інструктаж:
• контроль за якістю виконання завдання;
Заключний інструктаж:
VIII. Оцінювання рівня навчальних досягнень учнів.
ІХ. Домашнє завдання: підібрати і принести різні рецепти страв із
яєць, користуючись кулінарними книгами, досвідом членів сім'ї.
Х. Підсумок уроку.
Основні поняття
сендвіч
бутерброд
кулінарна страва
запікання
тушкування
канапки
рецепт
1