Конспект уроку "Основні види харчових продуктів.Технологія приготування бутербродів."

Про матеріал

В конспекті представлені різні форми роботи під час уроку це традиційні - бесіди та інтерактивні гра «Блеф-клуб». Актуалізація опорних знань відбувається з допомогою гри «Блеф-клуб» Учням пропонується визначити правильні й помилкові твердження, позначивши їх знаками «+», «-». Вивчення нового матеріалу відбувається за допомогою бесіди. В процесі бесіди учні ознайомлюються як поділяються харчові продукти, про вміст поживних речовин у харчових продуктах, способи обробки харчових продуктів. Види бутербродів. Послідовність приготування бутербродів (пояснення з практичним показом). Закріплюють вивчений матеріал під час виконання практичної роботи.

Перегляд файлу

   Тема. Основні види харчових продуктів. Технологія   

            приготування бутербродів .

 

Мета: засвоїти знання про види харчових продуктів, первинну й  

       теплову обробку;

  • формувати вміння готувати бутерброди та гарячі напої;
  •  виховувати охайність під час роботи.

Обладнання, матеріали, інструменти: таблиці «Прийоми пер­винної обробки продуктів», «Види харчових продуктів», ножі, кухон­ні дошки, тертка, миска, чашки, кухонний інвентар.

Ключові слова: сендвіч, бутерброд, кулінарна страва, запікання, тушкування, канапки, джезва (турка), рецепт.

Тип уроку: урок застосування знань, вмінь, навичок.

 

 ХІД  УРОКУ.

 

І. Організаціїний момент.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Гра «Блеф-клуб».

Учням пропонується визначити правильні й помилкові тверджен­ня, позначивши їх знаками «+», «-».

  • Кожна кухня оснащена певним видом посуду.
  • Посуд поділяється на кухонний, столовий, чайний та столові прибори.
  • Невеличка каструля призначена для дріжджового тіста.
  • Найбільшою за розміром дощечкою користуються при розробці тіста.
  • Столові прибори поділяються на прибори індивідуального та за­гального користування.
  • Рибний прибор потрібний, коли на столі є рибні страви.
  • Фруктовий прибор більший за розміром від десертного.
  • Сервірувати стіл означає підготувати його й оформити для спо­живання  

   їжі.

  • Тримати ніж і ложку потрібно в лівій руці.
  • Не прийнято за столом голосно розмовляти і розмахувати ру­ками.

Підбиваючи підсумки гри, аналізуємо типові помилки, до­пущені учнями.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Бесіда:

  •  Які ви знаєте харчові продукти?
  •  Які вимоги ставляться до зберігання харчових продуктів?
  •  Якщо не дотримуватися вимог до зберігання продуктів, то чи можна їх споживати?
  •  Які страви готують із хліба?
  •  Які ви можете назвати гарячі напої?

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Темою нашого уроку є основні види харчових продуктів, техноло­гія приготування бутербродів.

V. Вивчення нового матеріалу.

Усі харчові продукти поділяються на молочні, м'ясні й рибні про­дукти; борошно, крупи, макаронні вироби; яйця; жири; овочі, фрукти; цукор, мед. Можливо, у вас виникли запитання: «А навіщо споживати всі ці продукти? Чи не можна харчуватися, наприклад, лише м'ясом чи улюбленими кондитерськими виробами?». ( слайди 2,3,4)

Ні. Для того щоб людина могла рухатися, дихати, рости, її орга­нізм має одержувати багато поживних речовин. Це білки, вуглеводи, жири, вітаміни, вода. ( слайди 5,6)

Бесіда про вміст поживних речовин у харчових продуктах.

  •  У яких продуктах міститься більше білків?
  •  У яких продуктах більше вуглеводів?
  •  Які вітаміни ви можете назвати?
  •  Які ви знаєте санітарно-гігієнічні вимоги до зберігання харчо­вих продуктів?

Харчові продукти, що швидко псуються, зберігаються в холодиль­нику. Не можна зберігати разом продукти, що мають сильний запах, і ті, що швидко вбирають запах, або вологі продукти із сухими гігрос­копічними (цукор, сіль).

 А де ще можуть зберігатися харчові продукти?

Потрібно споживати тільки свіжі, добре вимиті продукти. Недо­тримання цього правила може призвести до харчового отруєння.

Бесіда про приготування страв із різних видів продуктів.

Кулінарна страва — це їжа, готова до споживання. Щоб приготу­вати кулінарну страву, харчові продукти мають пройти кулінарну об­робку. Процес кулінарної обробки складається переважно з первинної і теплової обробки. Під час первинної обробки продукти сортують, миють, чистять, нарізають. У процесі теплової обробки харчові про­дукти зазнають впливу високої температури. Змінюється вигляд, колір і запах продуктів, знищуються мікроорганізми. Такі продукти стають смачнішими, ароматнішими, краще засвоюються організмом. Непра­вильний режим теплової обробки може призвести до утворення в про­дуктах речовин, які погано засвоюються організмом. Страва може на­бути неприємного смаку і запаху.

 Які є способи теплової обробки?

Це варіння, смаження, тушкування, запікання, випікання. (слайд 7)

Варіння — це нагрівання харчових продуктів у рідині (воді, буль­йоні) або на парі з доведенням їх до готовності.

Смаження — це вид теплової обробки, при якому продукт нагрі­вається жиром або розігрітим повітрям.

Тушкування — це комбінований спосіб теплової обробки (варять у невеликій кількості рідини).

Запікання — один з поширених способів теплової обробки, у процесі якого продукти, доведені до півготовності (варені, смажені) або сирі, за­пікають при температурі 200—300 °С до утворення румяної кірочки.

Випікання — це теплова обробка виробів із тіста (пирогів, пи­ріжків, печива) в духовці чи жаровій шафі.

 Як ми первинно обробляємо картоплю?

  1.    Перебираємо, видаляємо гнилі, позеленілі та порослі картоплини.
  2.    Обмиваємо картоплю.
  1.    Обчищаємо жолобковим ножем, вирізаємо ретельно з кожної картоплини «вічка», зрізаємо позеленілі темні плями.
  1.    Промиваємо картоплю в мисці, а потім під струменем води.
  1.    Опускаємо картоплю в посуд з холодною водою (для нетрива­лого зберігання).
  1.    Нарізаємо.
  • Що найчастіше споживають уранці?
  • Що називається бутербродом?

Бутерброди  бувають: (слайд 8,9)

 

 

За температурою подавання: гарячі, холодні.

На смак: солоні, солодкі.

Залежно від форми:

  • відкриті — коли начинка розміщена зверху на шматочку хліба;
  • закриті (сендвічі) —у яких начинка знаходиться між шматочка­ми хліба чи булки;
  • закусочні ( канап)— це маленькі за розмірами бутерброди різної форми.

 (Інструкційна карта № 6)  ( слайд 11)

Які продукти використовують для приготування бутербродів?

Бутерброди швидко псуються, тому готують їх не раніше ніж за 20—30 хв. до того, як подавати на стіл. (слайд 13) Перш ніж нарізати хліб для бутербродів, потрібно приготувати всі інші продукти, щоб скибочки хліба не встигли підсохнути. До хліба потрібно ставитися бережли­во, не розкришувати і не викидати жодного шматочка.  ( слайди 13, 14)

Послідовність приготування бутербродів така (пояснення з практичним показом):

  1.     нарізати хліб (товщина і форма шматочків має відповідати ви­ду бутербродів);
  2.     подрібнити (нарізати, натерти, розім'яти тощо) підготовлені продукти, що входять до складу бутербродів;
  3.     намастити бутерброди маслом, маргарином, майонезом (якщо передбачено рецептом). Під час намазування бутербродів шматочки хліба мають лежати на дошці;
  4.     покласти на бутерброд шматочки ковбаси, сиру, овочів та ін­ших продуктів. Продукти слід класти так, щоб закрити всю поверх­ню хліба;
  5.     прикрасити бутерброди шматочками сирих чи варених овочів, зеленню, маслом, тертим сиром, майонезом тощо;
  6.     блюдо чи плескату тарілку покрити серветкою. Зверху акуратно розкласти бутерброди і подати готову закуску до столу. (слайди 15,16, 17)

 Які ви знаєте прийоми роботи з різальними інструментами?

По-перше, під час нарізання продуктів на дошці потрібно пра­вильно тримати руки. Ніж не дуже високо піднімати над дошкою, пальці лівої руки тримати лівіше від ножа, на певній відстані від ньо­го. По-друге, ніж передавати один одному ручкою вперед.

По-третє, щоб не пошкодити руки, не слід терти на тертці дуже дрібні шматочки овочів чи інших продуктів. Потрібно тримати овочі міцно і терти обережно, щоб не вислизнули з руки.

 

VI. Закріплення вивченого матеріалу.
Бесіда:

  •  Що називається кулінарною стравою?
  •  Які існують способи теплової обробки продуктів?
  •  Що таке бутерброд і які є види бутербродів?

VII. Практична робота. (слайд 18)

Тема. Приготування бутербродів..

Зміст: приготування бутербродів.

Учні побригадно готують бутерброди .

  • Пер­ша бригада готує відкриті бутерброди;
  • дру­га — закриті бутерброди;
  •       третя — закусочні бутерброди

Вступний інструктаж:

  • визначення технологічної послідовності приготування бутер­бродів;
  • інструктаж з безпеки праці під час роботи з кухонним посудом та  

  інвентарем.

Поточний інструктаж:

 контроль за якістю виконання завдання;

  • усунення недоліків у роботі.

Заключний інструктаж:

  • перевірка і підсумок практичної роботи;
  • загальна характеристика заняття.

VIII. Оцінювання   рівня навчальних досягнень учнів.

ІХ. Домашнє завдання: підібрати і принести різні рецепти страв із
яєць, користуючись кулінарними книгами, досвідом членів сім'ї.

  • При­нести відповідні продукти.  
  • Підготувати по­відомлення на тему: «Професія — кухар».

 

 

 

Х. Підсумок уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Основні поняття

сендвіч

бутерброд

кулінарна страва

запікання

тушкування

канапки

рецепт

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.4
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Богданова Лидия
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Коломієць Олена
    Лаконічно, змістовно складено урок, але вступ, на мою думку, не зовсім продуманий. і все правильно, але для оригінальності треба залучити слухачів - учнів \ підготовка історичної довідки по темі\ наприклад. Дякую колезі за розробку
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
7605
Оцінка розробки
4.4 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку