Розробка уроку містить фронтальне опитування. хвилинку каліграфії. яка включає збагачення словникового запасу учнів. їх фантазію, уяву. Цікавий фрагмент РЗМ, де треба за картиною розказати про щедру осінь. її дари.
Мета: навчати учнів правильно переносити слова з апострофом; збагачувати словниковий запас; розвивати навички грамотного письма, розвиток зв’язного мовлення; виховувати пізнавальний інтерес.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Во Во Во ря ря ря м’я
Восени і буряк м’ясо.
- поясніть, як розумієте зміст прислів’я?
Поясніть правопис слів ( восени, м’ясо )
- Картинка «Щедра осінь».
- Що бачите на картині?
- Складіть речення за картиною.
4. Індивідуальна робота
Два учні працюють самостійно. Звуко-буквений аналіз слів: буряк; м’ясо. Усно скласти речення з цими словами.
Герой, Батьківщина, медаль, читання, завдання.
Преревірка
Фізкультхвилинка ( 9 слайд )
ІІ. Вивчення нового матеріалу
Над якою темою працюємо? Оголошення теми урока.
Перенос слів з апострофом.
Як переносимо слова?
При переносі слів апостроф не відокремлюють від попередньої літери.
Бур’ – ян. Бу – р’ян, солов’ – їний, соло – в’їний.
Вправа № 184 ( по одному біля дошки утворюємо словосполучення. Пояснюємо вживання апострофа, поділити слова для переносу.
Вправа № 185
Виписати слова з апострофом, поділивши для переносу.
( Два учні біля дошки, самостійно, після перевіряємо ).
Учитель називає слово. Якщо при його написанні вживається апостроф, учні плескають в долоні.
П'є, бур'ян, пір'я, здоров'я, солов'ї, лялька, хлоп'ята, в'ється, буря, б'ють, цвяхи, п'ють, в'яне, моря.
Підсумок
Домашнє завдання
Вправа 186, с. 68
І група – списати, замінити виділені слова з довідки;
ІІ група – поділити ці слова для переносу, в’ють – звуко-буквений аналіз.