Запропонована інтелектуальна гра дозволить вчителю цікаво провести підсумковий урок за 2 клас. Гра містить завдання з різних предметів (українська мова, математика, природознавство, літературне читання), а також запитання і завдання на загальний розвиток учнів
Інтелектуальна гра
Гра-вікторина
Мета: вчити працювати в групі; збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння з різних галузей знань, спонукати їх до творчої праці; розвивати уміння учнів застосовувати свої знання в незвичних ситуаціях; виховувати повагу до рідного слова, бути привабливими і цікавими для присутніх.
Обладнання: святково прикрашена дошка, роздатковий матеріал.
Для учасників гри підготовлено столи.
ХІД ГРИ
І. Організація класу.
ІІ. Конкурсні завдання.
1. Знавці мови. (4 б.)
Кожна команда отримує по 4 запитання. За кожну правильну відповідь можна отримати 1 бал, в сумі команда може отримати по 4 бали.
1. На які запитання відповідає підмет?
2. На які питання відповідає присудок?
3. Що таке іменник?
4. Що таке прикметник?
5. Що таке дієслово?
6. Які розділові знаки ставляться в кінці речення? (Крапка, знак оклику, знак питання)
7. Чи може речення складатися з одного слова?
8. З яких частин складається текст?
9. Які види текстів ви знаєте?
10. Скільки голосних звуків існує в українській мові?
11. Скільки звуків позначає буква щ?
12. Коли в українській мові ставиться апостроф?
13. Коли букви я, ю, є позначають два звуки?
14. Яка буква завжди позначає два звуки?
15. Скільки звуків позначає буква я в слові свято?
16. Як ми можемо перенести слово «передзвони»?
2. Склади прислів’я 4 б.
Заговори, щоб я тебе побачив», - звертався до незнайомця давньогрецький філософ Сократ. І дійсно мовлення людини може розказати про неї багато чого. Тому треба слідкувати за своєю мовою, розвивати мовлення, намагатися зробити його образним, яскравішим. Максим Рильський радив: «Не має мудріших, ніж народ учителів. У нього кожне слово то перлина, то праця, то натхнення, то людина…». Поет мав на увазі прислів’я та приказки, які є узагальненою пам’яттю народу, висновками з життєвого досвіду. Прислів’я та приказки впевнено можна назвати перлинами народної мудрості, бо вони відшліфовувалися століттями й за ними стоїть авторитет багатьох поколінь. Вони, як пломінь, вихоплюють і висвітлюють найсуттєвіше. Знання і використання їх у мовленні – це ознака освіченості загальної культури. Наступний тур перевірить, чи знаєте ви прислів’я.
1. Око бачить далеко,( а розум далі)
2.Умієш говорити.. .(умій слухати)
3. Говори мало, слухай багато.. .(а думай ще більше)
4. Дав слово.. .(дотримай його)
5. Більше діла.. .(менше слів)
6. Гостре словечко...(коле сердечко)
7. Шабля ранить голову, а слово.. .(душу)
8. Умієш говорити - умій.. .(слухати)
9. Не хочеш почути поганих слів, не кажи.. .(їх сам)
10. Хочеш бути щасливим – не будь лінивим.
11. Лінивому і нитку перервати тяжко.
12. Лінивий сидячи спить, лежачи робить.
13. Вранці росяно, в обід душно, а ввечері комарі кусають.
14. Хто за чуже хапається свого позбувається.
15. Зробиш добро – не кайся; вдієш лихо –начувайся.
16. Дружба – мов дзеркало: розіб’єш – не склеїш.
Для І команди
Око бачить далеко |
|
не будь лінимив |
Більше діла |
|
а розум далі |
Хочеш бути щасливим |
|
вдієш лихо – начувайся |
Зробиш добро – не кайся |
|
менше слів |
Для ІІ команди
Умієш говорити |
|
перервати тяжко |
Гостре словечко |
|
розіб’єш – не склеїш. |
Лінивому і нитку |
|
коле сердечко |
Дружба – мов дзеркало |
|
умій слухати |
Для ІІІ команди
Говори мало, слухай багато |
|
а слово душу |
Шабля ранить голову |
|
а думай ще більше |
Лінивий сидячи спить |
|
свого позбувається. |
Хто за чуже хапається свого |
|
лежачи робить |
Для ІV команди
Дав слово |
|
не кажи їх сам |
Умієш говорити |
|
а ввечері комарі кусають. |
Вранці росяно, в обід душно |
|
дотримай його |
Не хочеш почути поганих слів |
|
умій слухати |
Завдання виконується колективно, результати роботи оголошує один представник команди.
3. Конкурс «НУМО ПРОЧИТАЙ» 1 б.
Прочитайте слова. Відшукайте зайве.
ВЕЦІЛЬО, ЛИПЗЕНК, ЧАУРК, ІРОВД.
Відповідь: ОЛІВЕЦЬ, ПЕНЗЛИК, РУЧКА, ВІДРО.
Зайве слово ВІДРО.
БТУРА, РАБАНАБ, КАРИКСП , ҐАЗИД.
Відповідь: БАРАБАН, СКРИПКА, ТРУБА, ДЗИҐА
Зайве слово ДЗИҐА.
ЛЕЙК , ЛИНСТІПЛА, БАФРА, ТЕІВР.
Відповідь: КЛЕЙ , ПЛАСТИЛІН, ФАРБА, ВІТЕР.
Зайве слово вітер
ЗААДАЧ, ВСЯЛІПИР, ЧИЛЛАКІ, КАКАЗ
Відповідь: КАЗКА, ЛІЧИЛКА, ПРИСЛІВЯ, ЗАДАЧА
Зайве слово: задача
4. «Цікава математика» 1 б.
Виконайте математичні дії та прочитайте слово.
ЧВ+ЕР+ИР-РИР+ТЬ=
Відповідь: ЧВЕРТЬ.
КАН+І+КОМ+УЛ-ОМ+И=
Відповідь : КАНІКУЛИ.
ПЕМ+РИК-ИК-М+ЕР+ВА=
Відповідь : ПЕРЕРВА.
Се + ва – ва +мес + та – а + р =
Відповідь: семестр
5. Конкурс «Анаграми» 3 б.
ФОТСПОРА - апостроф
ЛУБГО - голуб |
ЦЯНИСИ - синиця
ГУРІСНІ - снігурі
|
РОСОКА - сорока ДНОХОЛО холодно ЛЕСЕВО – весело
|
ВОЛСНИК – словник ЯСНІП – пісня ІДСЄОЛОВ – дієслово |
А ЗАРАЗ ДЛЯ ВСІХ ПРИСУТНІХ АКТИВНИЙ ВІДПОЧИНОК
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА – ТРЕНІНГ
1.Якщо ви смітите на вулиці – почухайте собі носик.
2.Якщо ви не смітите на вулиці – підстрибніть 3 рази.
3. Якщо ви не спалюєте сміття у дворі – сплесніть 3 рази в долоні.
4.Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки – погладьте себе по голівці.
5.Чи ви розмовляєте з батьками про екологічні проблеми села чи місця яке вам дуже подобається ? Якщо так – підніміть 2 руки.
6. Чи болить у вас душа, коли бачите зламану гілку або молоде деревце? Якщо так – покладіть руку на серце.
7. Якщо хочете дружити , бути в злагоді з природою, то потисніть один одному руки.
6. «Цікаве речення» 2 б.
Спільне завдання для усіх команд.
Завдання . скласти речення і букв запропонованого слова ЛІТО.
Наприклад: Лариса і Тетяна – однокласниці.
7. Бліц-опитування для капітанів команд. 4 б.
1. Зброя бджоли. (Жало)
2. Який кущ є символом України? (Калина)
3. На якому полотні не можна вишивати? (На залізничному)
4. Яка річка тече в роті? (Десна)
5. Як називають обкладинку із цупкого матеріалу? (Палітурка)
6. Скільки триває урок? (45 хвилин)
7. Як перекладається слово «канікули»? (собака)
8. Хто автор «Ріпка», «Колобок», «Лисичка і журавель»? (народ)
9. Лігво ведмедя. (Барліг)
10. З якого посуду не можна наїстися? (Із порожнього)
11. Що стоїть посередині Києва? (Літера Є).
12. Коло носа в’ється, в руки не дається. (Запах)
13. Скільки сантиметрів у 1 дециметрі? (10 см)
15. Місяці – це планета чи зірка? (зірка)
16. Скільки років святкувала Україна з дня перемоги у Великій Вітчизняній війні? (65)
8. "Пори року”. (за кожну правильно названу ознаку 1 б.)
Зараз я прочитаю вірші, а ви повинні визначити, коли це буває.
1) Білі мухи налетіли –
Все подвір’я стало біле!
Не злічити білих мух,
Що летять неначе пух. (зима)
2) Прилетіли журавлі
Й соловеєчки малі.
Лугом квіти вже цвітуть,
Вівці травку вже пасуть. (Весна)
3) Садок вишневий коло хати
Хрущі над вишнями гудуть.
Плугатарі з плугами йдуть. (Літо)
4) Вже з дерев опало листя,
Тихо впало нам до ніг.
Горобина у намисті
Вже чека на перший сніг. (Осінь)
Кожна команда повинна скласти ознаки певної пори року.
9. Математична абетка. 4 б.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
А |
Б |
В |
Г |
Ґ |
Д |
Е |
Є |
Ж |
З |
И |
І |
Ї |
Й |
К |
Л |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
М |
Н |
О |
П |
Р |
С |
Т |
У |
Ф |
Х |
Ц |
Ч |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
Ш |
Щ |
Ь |
Ю |
Я |
І команда
2* 2 + 16 = 2 * 4 – 1 = 2 * 6 + 10 = 2 * 3 + 5 = 2 * 7 + 1 = |
|
33 – 2 * 9 = 27 – 2 * 4 = 22 – 2 * 2 = 23 – 2 * 6 = 25 – 2 * 5 = |
|
24 – 4 * 5 = 9 + 4 * 3 = 47 – 4 * 9 = 26 – 4 * 6 = 3 + 4 * 2 = |
|
12 – 40 : 5 = 30 – 45 : 5 = 34 – 50 : 5 = 32 – 15 : 5 = 7 – 30 : 5 = |
|
( песик, коник, гриби, груша)
ІІ команда
21 – 2 * 9 = 2 + 2 * 5 = 1 + 2 * 1 = 21 + 2 * 3= 17 + 2 * 8 = |
|
2 * 8 – 11 = 2 * 3 + 13 = 2 * 9 + 5 = 2 * 7 – 3= 2 * 5 + 5 = |
|
8 : 2 + 22 = 18 : 2 + 10 = 14 : 2 + 10 = 10 : 2 + 28 = 12 : 2 + 9 = |
|
4 * 10 – 11 = 4 * 1 + 7 = 4 * 7 + 1 = 4 * 8 – 17 = 4 * 2 + 3 = |
|
(вівця, котик, хом’як, шишки )
ІІІ команда
50 : 5 – 7 = 35 : 5 + 4 = 15 : 5 + 26 = 10 : 5 + 16 = 20 : 5 + 29 = |
|
5 * 4 + 2 = 5 * 4 – 1 = 5 * 2 + 4 = 5 * 3 – 0 = 5 * 7 – 34 = |
|
4 * 5 – 14 = 4 * 6 + 0 = 4 * 8 – 12 = 4 * 3 + 4 = 4 * 9 – 17 = |
|
16 : 2 + 9 = 12 : 2 + 5 = 18 : 2 + 20 = 16 : 2 + 7 = 10 : 2 – 4 = |
|
(вишня, сойка, дупло, мишка )
IV команда
3 * 6 – 14 = 3 * 4 – 0 = 3 * 9 – 5 = 3 * 2 + 17 3 * 8 + 9 = |
|
20 – 4 * 4 = 23 – 4 * 1 = 13 + 4 * 2 = 0 + 4 * 3 = 66 – 4 * 10 = |
|
5 * 5 – 19 = 5 * 3 + 18 = 5 * 8 – 17 = 5 * 6 – 23 = 5 * 2 + 6 = |
|
18 + 10 : 5 = 11 – 20 : 5 = 24 - 15 : 5 = 23 – 5 : 5 = 19 – 40 : 5 = 20 – 25 : 5 = |
|
(гість, горіх, дятел, персик)
10. «Хто швидше».
Представники команди обирають собі категорію і відповідають на 10 запитань за власним вибором. Для команди можуть заробити 10 б.
Мовна скарбничка
Літературний корабель
Казкова поляна
Країна нашого дитинства і мрій
11. Нове слово "Краплиночка”.
Кожна команда складає зі слова "краплиночка” якомога більше нових слів.
По черзі зачитують по слову додаючи до командного заліку 1 б.
ІІІ. Підсумок конкурсу.
Нагородження подяками.
Результати конкурсу можна фіксувати у вигляді таблиці.
Назва конкурсу |
І |
ІІ |
ІІІ |
IV |
Мах бал |
1. Знавці мови |
|
|
|
|
4 б. |
2. Склади прислів’я |
|
|
|
|
4 б. |
3. Нумо прочитай |
|
|
|
|
1 б. |
4. Цікава математика |
|
|
|
|
1 б. |
5. Анаграми |
|
|
|
|
3 б. |
6. Цікаве речення |
|
|
|
|
2 б. |
7. Бліц-опитування для капітанів |
|
|
|
|
4 б. |
8. Пори року |
|
|
|
|
від 1 б. |
9. Математична абетка |
|
|
|
|
4 б. |
10. Хто швидше |
|
|
|
|
10 б. |
11. Краплиночка |
|
|
|
|
Від 1 б. |
Загальна кількість балів |
|
|
|
|
|
1