Конспект уроку+презентація "Позначення м’якості приголосних знаком м’якшення перед буквою «о». Перенос слів зі знаком м’якшення"

Про матеріал

Мета даного уроку: виробляти в учнів навички літературної вимови із м'якими приголосними звуками і правильного написання слів з буквосполученнями ьо, вчити переносити слова зі знаком м'якшення; створити умови для розвитку усного і писемного мовлення другокласників; виховувати любов до природи, рідного краю.

Перегляд файлу

Українська мова

2 клас

Тема: Позначення м’якості приголосних знаком м’якшення перед буквою «о». Перенос слів зі знаком м’якшення.

 

Мета: виробляти в учнів навички літературної вимови із м’якими приголосними звуками і правильного написання слів з буквосполученнями ьо, вчити переносити слова зі знаком м’якшення; створити умови для розвитку усного і писемного мовлення другокласників; виховувати любов до природи, рідного краю.

 

Обладнання: підручник «Українська мова» для другого класу (авт. Вашуленко М.С. та ін.), , запис пісні «А льон цвіте», презентація до уроку.

Тип уроку: комбінований з використанням інтерактивних технологій.

 

Хід заняття

 

І. Організація класу. Привітання вчителя. Психологічне настроювання.

У нас сьогодні – ніби свято,

Гостей зібралося багато,

Ану ж на мене подивіться

І веселенько посміхніться.

Вчитель: Очки дивляться

Учні: Та все бачать

В.: Вушка слухають

У.: Та все чують

В.: Голівка

У.: Думає

В.: Яким буде урок?

У.: Найцікавішим

В.: Які у мене діти?

У.: Найрозумніші.

 

ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів.

 

1)Усне опитування.

  • На які дві групи поділяються звуки в українській мові?
  • Якими бувають приголосні звуки?
  • Які букви вказують на м’якість попереднього приголосного звуку?

 

2) Гра «Зворотній зв’язок».

         У кожної дитини на парті по 2 смужечки: червона та зелена. Вчитель називає слова.                  Якщо перший звук у словітвердий приголосний, діти мають показати зелену смужку, якщо м’який – червону.

          Слова: льон, вогонь, сьогодні, море, лялька, рік, квітень, лютий.  

 

3) Перевірка домашнього завдання (с.95 впр.228)

- Яка буква була пропущена у словах загадки? (Знак м’якшення)

- Що позначає знак м’якшення на письмі? (Мякість попереднього приголосного звука)

- Яке слово стало відгадкою до  загадки? (Горобець)

- Вимовте кожен звук у слові – відгадці.

- Яка буква вказує на мякість попереднього приголосного у слові-відгадці? (Знак м’якшення)

Перевірка додаткового завдання: прочитайте слова із знаком м’якшення в середині слова.

- Отже, що позначає буква «знак м’якшення» на письмі?

 

4) Каліграфічна хвилинка

Урок продовжимо без зупинки

З каліграфічної хвилинки

 

ьь ььь ьоьо льо сто ньо тьо кольори трьох

 

 - Назвіть букви , що позначають мякі приголосні.

- Якими буквами позначена мякість цих звуків?

- Як би читалося слова « кольори, трьох» без знака м’якшення?

- Що позначає знак м’якшення перед/о/?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми потренуємося правильно читати слова з м’якими приголосними  перед літерою «о», навчимося позначати м’якість таких приголосних на письмі, переносити слова з буквосполученням ьо.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 

  1. Спостереження за роллю знака м’якшення  у словах перед /о/.

Утворіть зі слів прислів’я. Як ви його розумієте?

знаєш-    вмієш.  Сьогодні   завтра

Сьогодні знаєш – завтра вмієш.

Запишіть утворене прислів’я.

У виділеному слові вимовте звуки і назвіть букви.

Скажіть, як впливає буква «ь» на попередній приголосний?

 

  1. Ознайомлення з правилом

Мякість приголосного перед о позначається знаком м’якшення (ь): льон, бадьорий.

 

  1. Малюнковий диктант

Сльоза, дзьоб, пеньок, льотчик, льодяник, льодовик, льох.

Скласти і записати речення з одним із слів.

- Спробуйте поділити слово «пеньок» на склади для переносу.

  1. Ознайомлення з правилом №2 на с.96
  2. Виконання вправи №232 с.97

Випишіть з вірша слова з буквосполученням ьо. Поділіть їх на склади.

V. Фізхвилинка

Гра «Камінь-вата»

Дівчата – команда «Вата», хлопчики – команда «Камінь».

Вчитель називає слова. Якщо слово починається твердим приголосним – встає команда «Камінь», якщо мяким приголосним – встає команда «Вата»

Весна, рідний, дятел, дитина, пісня, земля, крила, лікар.

VІ. Узагальнення  і систематизація набутих знань

1. Вправа «Чарівні кола».

 

 

                                  пол

 

 

                              син      ден

 

  • Утворіть якомога більше слів із буквосполученням ьо. (Синього, пеньок, льотчик, сьомий, сльози, деньок, польоти)

2. Хвилинка релаксації.

Заплющіть очі. Уявіть погожий літній день. Приємно дме вітерець. Небо синє-синє.  Ви стоїте на полі серед чудових квітів. Це цвіте льон. Торкніться його руками. Розплющіть очі.емонстрація слайду з зображенням льону)

 

 

 

3. Вибірковий диктант-пісня (звучить грамзапис пісні)

Випишіть слова з м’яким приголосним перед звуком [о].

Є така рослина – льон.

А льон цвіте синьо-синьо,

А мати жде додому сина.

А льон цвіте синьо-синьо,

А мати жде – чекає сина.

– Назвіть м’які приголосні у словах льон, синьо.

- Якою літерою позначається м’якість приголосних перед звуком [о]?

- Як можна перенести ці слова із рядка в рядок?

 

4.  Самостійна робота.

Вставити, де це потрібно, мякий знак і підкреслити букви, що позначають мякі приголосні звуки.

Ал…бом, пап…ка, бул…ка, сан…ки, мен…ше, біл…ше, пал…то, кул…ка.

 

  1. Звуко-буквений аналіз слова «льон»

VІ. Підсумок уроку

Продовжить речення:

Мені сподобався урок, тому, що…

Я запам’ятав, що …

 

VІІ. Пояснення домашнього завдання.

С.98 впр.233.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок української мови 2 клас Тема: Позначення м’якості приголосних знаком м’якшення перед буквою ”о”. Перенос слів зі знаком м’якшення.

Номер слайду 2

Перевірка домашнього завдання Вправа 228 Ростом він мален…кий, Сірий, чепурнен…кий, Справжній молодец...! Хто він? …

Номер слайду 3

Ростом він маленЬкий, Сірий, чепурненЬкий, Справжній молодецЬ! Хто він? …

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

знаєш - вмієш. Сьогодні завтра

Номер слайду 7

Сьогодні знаєш – завтра вмієш.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

пе-ньок пен-ьок пень-ок

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Фізкультхвилинка Вправа “Камінь – вата”

Номер слайду 21

“Чарівне коло” ц син ден пол вий к го мий с ЬО

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Підсумки уроку Продовжити речення: Мені сподобався урок, тому, що… Я запам’ятав,що …

Номер слайду 32

Домашнє завдання С.96 правила С.98 вправа №233

Номер слайду 33

Ось і уроку кінець! Хто працював, той молодець!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ребрина Maйя Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
22 липня 2018
Переглядів
4830
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку