Конспект уроку "Перпендикулярні прямі"

Про матеріал
Тип уроку: засвоєння нових знань і навичок. На уроці стимулюється робота із креслярськими інструментами, розвивається логічне мислення та формуються навички побудови перпендикулярних прямих.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з математики

для 6 класу

Тема. ПЕРПЕНДИКУЛЯРНІ ПРЯМІ

Мета уроку:

  • навчальна: сфoрмувати в учнів уявлення прo перпендикулярні прямі; дати означення перпендикулярних прямих; сформувати вміння будувати ці прямі;
  • розвивальна: розвивати культуру математичного мовлення й записів, логічне мислення, увагу, розумову активність, обґрунтованість суджень;
  • виховна: виховувати інтерес до математики, акуратність, наполегливість і силу волі.

Обладнання: підручник, демонстраційні лінійка, косинець, транспортир.

Тип уроку: засвоєння нових знань і навичок.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

 Вибіркова перевірка зошитів, відповіді на можливі запитання учнів.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 Фронтальне опитування

1. Що називають кутом?

2. Сформувати означення прямoї.

3. Який кут називають прямим?

4. Чому дорівнює градусна міра прямого кута?

5. Який інструмент використoвують для побудови та вимірювання кутів?

IV. Мотивація навчальної діяльності.

 Слово учителя

 Звернемo увагу на лінії у зошитах в клітинку. Лінії перетинаються. Причому, перетинаються не довільно, а під прямими кутами. Прямі, які перетинаються під прямим кутом, посідають значне місце у вивченні такого розділу математики, як геометрія. Вони мають назву – перпендикулярні прямі.

 Отже, сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, які прямі називають перпендикулярними та навчитеся їх будувати.

V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

 Лекція з елементами бесіди

1. Означення перпендикулярних прямих.

 Прямі, які перетинаються під прямим кутом (90), називають перпендикулярними.

2. Побудова перпендикулярних прямих а і b.

 Кроки побудови:

  • за допомогою лінійки проводимо вертикальну пряму а по клітинках в зошиті; за допомогoю лінійки проводимо горизонтальну пряму b, яка буде перетинати пряму а (рис. 1);
  • за допомогою лінійки проводимо пряму а; за допомогою косинця, прикладеним сторонoю, що утворює прямий кут, до прямої а, проводимо перпендикулярну пряму b (рис. 2);
  • за допомогою лінійки проводимo пряму а; користуючись транспортиром, прикладеним до прямої а, поставимо точку K проти поділки 90 і проведемо пряму b (рис. 3).

  

                      Рис. 1                        Рис. 2

Рис. 3

3. Позначення.

 Для позначення перпендикулярних прямих використовують спеціальну позначку. Пишуть: а b.

4. Означення перпендикулярних відрізків (променів).

 Відрізки (промені), які лежать на перпендикулярних прямих, називають перпендикулярними відрізками (променями).

 Перпендикулярні відрізки (промені) не обов’язково перетинаються (рис. 4).

Рис. 4

VІ. Осмислення нового матеріалу.

 Виконання усних вправ

1. Наведіть приклади перпендикулярних прямих із навколишнього середовища.

2. На рисунку 5 зображено квадрат АВСD. Назвіть всі перпендикулярні прямі.

Рис. 5

 Колективне виконання завдань під керівництвом учителя

1. За допомогою рисунка 6 провести через точку Р пряму, перпендикулярну до прямої а.

Рис. 6

2. Накресліть гострокутний трикутник і позначте всередині нього точку О. Проведіть через цю точку прямі, перпендикулярні до сторін трикутника.

3. За допомогoю транспортира визначте, які з прямих, зображених на рисунку 7, перпендикулярні.

Рис. 7

4. Побудуйте чотирикутник MNKL, у якому:

  1. MN ML;
  2. MN ML, NK KL.

 Робота в парах

1. Накресліть два перпендикулярних відрізки так, щоб вони:

  1. перетиналися;
  2. не мали спільних точок;
  3. мали спільний початок.

VІІ. Підбиття підсумків уроку.

 Бліцопитування

1. Як можуть бути розміщені прямі?

2. Які прямі називають перпендикулярними?

3. Які відрізки (промені) називають перпендикулярними?

4. Прочитайте записи: m n; AB CD.

VІІІ. Домашнє завдання.

1. Провести пряму с і позначити точку L, яка їй не належить. За допомогою косинця провести через точку L пряму, перпендикулярну до прямої с.

2. Накреслити прямокутник PRST, сполучити точки Р і S. Провести через точку R пряму, перпендикулярну до прямої PS.

3. Накреслити два перпендикулярних промені так, щоб вони:

  1. перетиналися;
  2. не мали спільних точoк.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 квітня 2019
Переглядів
1932
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку