Конспект уроку "Підготовка до письмової творчої роботи про значення національного гімну в житті народу" Українська література 6 клас

Про матеріал
Урок з ровитку мовлення; спрямований на поглиблення знаннь учнів про есе, вчить учнів грамотно висловлювати свої думки щодо значення національного гімну в житті народу; розвиває творчі здібності школярів, їх пам’ять, логічне мислення, вміння послідовно викладати свої думки, робити висновки, відповідні обґрунтування
Перегляд файлу

Тема: Підготовка до письмової творчої роботи про значення національного гімну в житті народу

Мета уроку: готуючись до письмової роботи, поглибити знання учнів про есе,  вчити учнів грамотно висловлювати свої думки щодо  значення національного гімну в житті народу; розвивати творчі здібності школярів, їх пам’ять, логічне мислення, вміння послідовно викладати свої думки, робити висновки, відповідні обґрунтування; формувати кругозір, світогляд; виховувати любов до державних символів, повагу до її творців; прищеплювати інтерес до минулого та сучаснго нашого народу, культури рідного краю.

Тип уроку: розвиток мовлення

Обладнання: підручник, текст гімну, учнівські зошити,

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Питання для дискусії: Яке значення має національний гімн в житті народу?

ІІІ. Мотивація  навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

1.Вступне слово вчителя

                Шановні друзі!

         Гімн — один із основних державних символів. Це урочиста пісня, яка уособлює патріотичні почуття народу. Кожна держава має свої державні символи, затверджені законодавчо.

Під звуки гімну проводять урочисті заходи, представляють, на­родних обранців на міжнародних конкурсах, олімпіадах та інших заходах.

Прослуховування, виконання Гімну викликає в душі громадянина найтонші асоціації, почуття, що підносить його до вершин людської гідності, людяності, творчості.

             Чи завжди так відбувається з нами, що сприяє цьому і що заважає. Сьогодні ми спобуємо узагальнити свої роздуми і підготуватись до написання есе на тему «Значення національного гімну в житті народу» Тож давайте спробуємо це зробити.

2.Збір інформації до твору. Робота в групах.

1 група. Опрацювати додатковий матеріал та підготувати розповідь про найвідоміші гімни світу.Зробити висновок щодо умов створення більшості державних гімнів.

Додаток №1

«Марсельєза» (Франція)

Марсельє́за — найвідоміша пісня Французької революції, що стала гімном революціонерів. Нині є державним гімном Франції. 

(Переклад Миколи Вороного)


Гей, діти рідної країни,
Ходім — настав славетний час!
Бо лютий ворог стяг руїни
Вже розгортає проти нас.
Вам чути, як здаля лунає
Той рев шалених вояків — Іде, іде проклята зграя,
Щоб ваших нищити синів.

  • (Приспів:)

Громадо, в бій ставай!
До лав, батьки й сини!
Рушай! Рушай!
Хай чорна кров напоїть борозни!


 

«Прапор, усіяний зорями» США

«The Star-Spangled Banner»  національний гімн США. Його текст був написаний 1814 року Френсісом Скоттом Кі. Автор, 35-річний адвокат і за сумісництвом поет-аматор, написав цей текст після того, як став свідком обстрілу Форту Мак-Генрі[en] в Балтіморі британськими кораблями в період війни 1812 року.

О, скажи, що ти бачиш на небi, у горiшнiх ранкових зiрках,
Що ми радо вітали на вечірнiй зорниці,
Що у смугах широких та сріблястих зорях
Над ворожими стінами знов з'явиться?
Ракет сполох та бомб, його там освітив 
Та наш стяг був над фортом, і чи він не довів
Що вночі він був там, що він ріяв здаля
Де хоробрих наш дiм, де свободи земля?

 

«Боже, бережи королеву» або «Боже, бережи короля» (Велика Британія)

God Save the Queen або God Save the King (в українському перекладі Боже, бережи королеву або Боже бережи короля) є неофіційним гімном Великої Британії. Використання пісні як національного гімну ніколи не було затверджено ані королівським указом, ані постановою Парламенту, однак вона використовується за традицією. Пісня також є одним із двох національних гімнів Нової Зеландії, королівським гімном Австралії,Канади, Ямайки і острова Мен.

Боже, милостиву Королеву бережи, 
Продовж її величаві дні,
Боже, Королеву бережи.
Дай їй ратних перемог,
Щастя i слави,
Царства її безліч років над нами,
Боже, Королеву бережи.

2 група. Опрацювати додатковий матеріал та розповісти про сучасне життя гімну України. Довести, що гімн - це і показник поваги до власної історії, держави, до самого себе як громадянина

Додаток №2

На хвилі масових протестів під час Помаранчевої революції та революції Гідності, національна пісня по-справжньому єднала мільйонів українців, ставши справжнім “хітом” того часу. Гімн співали майданівці в оточенні «Беркуту», на Новий, 2014 рік, було встановлено рекорд масового виконання – 200 тисяч осіб, під час штурму Майдану в ніч на 19 лютого серед вогню чути його виконання. 

21 березня 2014 р. його заспівали курсанти військово-морського училища в Севастополі, коли училище захопили росіяни та їх колаборанти, чим юні українські моряки засвідчили свою вірність військовій присязі.

9 травня 2014 року, коли сепаратисти захоплювали Донецьк, камера зафіксувала, як характерний мордоворот намагається побити диригента оркестру, що виконував Національний гімн України.

У січні 2015 року в Москві затримали громадську активістку за включений з машини український гімн – звинувативши... у хуліганстві.

Виконанням гімну зустріли вирок російського "суду" Олег Сенцов та Олександр Кольченко,а «кіборги» - збройного ворога в Донецькому аеропорті.

Українські «партизани» намагаються вивішувати у національні свята український прапор в окупованих Донецьку і Криму  та включати там гімн через вуличні гучномовці або веб-камери.

  • 3 група. Ознайомившись із додатковим матеріалом,  підготуйте розповідь про есе як художньо-публіцистичний жанр.

 

Додаток №3

Есе́ або есе́й — невеликий за обсягом прозовий твір, що має довільну композицію і висловлює індивідуальні думки та враження з конкретного приводу чи питання і не претендує на вичерпне і визначальне трактування теми; це жанр, який лежить на перетині художньої та публіцистичної (часом науково-популяризаторської) творчості.

Визначальними рисами есе, як правило, є незначний обсяг 4-7 речень, конкретна тема, дана в підкреслено вільному, суб'єктивному її тлумаченні, вільна композиція, парадоксальна манера мислення. Як правило, есе виражає нову, суб'єктивну думку про щось.

Стиль есе здавна формувався у творах, в яких на перший план виступає особистість автора. 

Ознаки есе

  • Невеликий обсяг.

Будь-яких жорстких меж, звичайно, не існує.

  • Конкретна тема і підкреслено суб’єктивна (власне оповідача) її трактування.
  • Вільна композиція — важлива особливість есе.
  • Невимушеність розповіді.
  • Орієнтація на розмовну мову

Водночас необхідно уникати вживання в есе сленгу, шаблонних фраз, скорочення слів, надто легковажного тону. Мова, що вживається при написанні есе, повинен сприйматися серйозно.

 

Почніть з головної ідеї або яскравою фрази. Завдання — відразу захопити увагу читача (слухача). Тут часто застосовується порівняльна алегорія, коли несподіваний факт або подію зв’язується з основною темою есе.

  1. Перевірка роботи в групах.
  2. Складання плану есе.

1. Україна ще не вмерла і не вмре допоки співатиме.

2. Національний та духовний гімни України.

4. Сучасне життя українського гімну.

5. Гімн - це і показник поваги до власної історії, держави, до самого себе як громадянина.

V. Початок написання твору на чернетках.

VІ. Оголошення результатів навчальної діяльності

VІІІ. Підсумок уроку

ІХ. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання


 

docx
Додав(-ла)
Дзьоба Віра
Додано
5 жовтня
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку