Мета: розвивати навички виразного читання, пам’ять, артистичні здібності учнів; виховувати почуття справедливості, почуття гумору, естетичні смаки.
Обладнання: портрет письменника, збірки його творів; збірки творів Езопа, Лафонтена, І. Крилова; ілюстрації до байок; призи для переможців.
Теорія літератури: байка, гумор, сатира, алегорія, виразне читання, темп, інтонація, пауза логічний наголос.
ХІД УРОКУ
I. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
III. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ
1. Обрання за допомогою лічилок журі.
2. Конкурс на кращого оповідача байок Крилова.
3. Підбиття підсумків, відзначення переможців, оцінювання вчителем.
4. Огляд ілюстрацій.
5. Інсценізація байок (групи). Розповідь від імені дійової особи (окремі учні).
Наприклад:
Я — найсильніша риба у ставку, цариця, якій повинні підкорятися усі мешканці водойми. Але ж треба такого: хтось поскаржився, і мене навіть до суду притягли в якомусь шаплику. Щоправда, завдала я їм клопоту, у молодців аж «чуби мокренькі стали». Добре, що в суді працює стряпчим моя знайома Лисиця. Сподіваюсь, вона не забула, як я їй присилала частенько свіженької рибки.
6. Порівняльний аналіз байок різних авторів.
(Див. Додаток до уроку 17.)
7. Вирішення проблемного питання «Так хто ж у кого “списав”?».
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Виписати з байок вислови, які стали крилатими (афоризми).
V. ПІДСУМОК