Конспект уроку "Письмове ділення іменованих чисел.Розв'язування задач"

Про матеріал
Конспект уроку по темі "Письмове ділення іменованих чисел.Розв'язування задач" за підручником Н.Листопад.За програмою Савченко.
Перегляд файлу

Тема. Письмове ділення іменованих чисел. Розв’язування задач.

Мета: формувати вміння  виконувати  ділення іменованих чисел на прикладі  одиниць маси; вчити розв’язувати задачі ; вдосконалювати  обчислювальні навички ;розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати  інтерес до вивчення  математики; виховувати старанність.

Обладнання: Цеглинки «Лего» ., кубик «Блума»

Тип уроку:  комбінований урок

Освітні галузі: математична.

Хід уроку

 І. Вступна частина

1. Організація класу

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

       2 .Перевірка домашнього завдання (с.39, №№192-193)

_ Поясніть спосіб обчислення знижки  та нової  ціни товару.

_ Які вирази записали та які значення  виразів отримали?

3.Усні обчислення.

4. Каліграфічна хвилинка.

_ Напишіть каліграфічно числа під диктування:

  • Сто сімдесят п’ять тисяч;
  • Двадцять  тисяч  вісімсот три;
  • Чотири тисячі чотириста сорок чотири;
  • Двісті вісім тисяч;
  • П’ятдесят тисяч п’ятдесят п’ять;
  • Триста дванадцять тисяч дев’ятсот шістдесят один.

Відповіді: 175 000;20 803;4444; 208 000; 50 055;312 961.

ІІ. Основна частина.

1.Актуалізація знань щодо одиниць маси (с.39,впр.194)

2. Актуалізація знань щодо  співвідношення одиниць маси (с. 39,впр.195)

3. Ознайомлення  з діленням іменованих чисел (с.40, впр.196)

_ Яке число отримаємо при діленні іменованого на неіменоване? (Іменоване)

_ Ділення складених іменованих чисел здійснюється аналогічно діленню багатоцифрового числа на одноцифрове.

  • Розглянемо  вираз 3т200кг : 5. При ділення складених  іменованих  чисел  треба перевести  в просте іменоване число: 3т200кг – це 3200кг.Виконуємо ділення 3200:5.=640кг
  • _ Розглянемо вираз 44км200м :8. Переводимо складне іменоване число  в просте іменоване число: 44км200м  - це 44 200м. Виконуємо ділення 44200:8= 5525м
  • _ Просте іменоване число 5525м переводимо у складне іменоване число: 5525м – це 5км 525м.
  • 4. Первинне закріплення вивченого матеріалу (с.40,впр.197)
  • - Обчисліть значення виразів, коментуючи  свої дії.

11м7дм:3= 3м9дм                      17км500м:7= 2км500м

150м:6=25м                                 20км130м:3=6км710м

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

5.Формування вмінь розв’язувати задачі

1)Задача 198(с.40)

- Скільки метрів пробіг спортсмен  на тренуванні? За скільки часу спортсмен  пробіг 2км? Що запитується в задачі?

_ Переводимо кілометри в метри: 2км=2000м.

Розв’язання ( 2000:5=400м)

2)Задача 199 (с.40)

_ Про що йдеться  в задачі? Де приходить стежка? На скільки частин поділена стежка?  Що  відомо про частину стежки, яка проходить поміж соснами? Яка довжина частини стежки, що проходить біля річки? Що запитується в задачі?

Розв’язання:

  1. 1370*2=2740(м) – довжина другої частини стежки;
  2. 1370+2740=4110 (м)

6.Формування обчислювальних навичок ( с.41, впр.200)

12ц30кг :6 =2ц5кг                                         25т600кг :4 =1т400кг

34кг:8= 34000г:8=4250г=4кг250г                  45ц:6= 4500кг:6=750кг

7. Удосконалення вмінь  розв’язувати задачу (с.41,впр.201)

- Про що йдеться в задачі? Яка маса води в цистерні? Скільки знадобилося корит, щоб розлити воду? Що запитується  в задачі?

- Чим можна виміряти масу води в кориті?  Переведемо  5т у кілограми, отримаємо 5000кг.

Розв’язання  (5000:8= 625кг)

ІІІ. Заключна частина

1.Пояснення домашнього завдання (с.41,впр.202-203)

2.Підсумок уроку. Вправа «Кубик Блума»

  • На уроці  ми дізналися…
  • Я знаю, як поділити складене іменоване число. Для цього слід…
  • Ці знання я використовую …
  • Я легко виконав(ла) завдання…
  • Мені було складно виконати …
  • Було цікаво…
  •  

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Buryk Roma
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
4001
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку