\
Тема уроку: КР №2. Письмовий твір у формі есе за афоризмом Григорія Сковороди
Мета: перевірити на оцінити вміння школярів писати твори на запропоновану тему, що охоплює знання учнями змісту вже вивчених програмових творів художньої літератури, зокрема творів Григорія Сковороди; розвивати творчі здібності, спостережливість, логічне мислення, уміння зіставляти, узагальнювати, робити висновки, обґрунтування, мотивувати свої судження; виховувати пошану до мистецтва літературного слова, сприяти вихованню самостійності учнів, їх відповідальності за результати власної праці.
Тип уроку: урок контролю й оцінювання навчальних досягнень.
Обладнання уроку: зошити для контрольних робіт.
Методика та прийоми проведення уроку: контроль і самоконтроль.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.
Емоційна підготовка учнів до написання письмового твору.
ІІІ. Написання письмового твору.
Важливою рисою творчої роботи є її конкретність, тому, пишучи твір на літературну тему, варто розкривати її не загальними фразами, а заглиблюватися в аналіз епізодів з художніх творів, аргументувати свої думки. Конкретності твору завжди надають і цитати. Цитат у письмовій роботі має бути небагато, вони повинні бути невеликі, чіткі за змістом і тісно пов’язані з викладом думок.
У творчій письмовій роботі необхідно показати своє вміння висловлювати власне ставлення до прочитаних творів, робити узагальнення і світоглядні висновки із запропонованої теми. Слід розповісти, що схвилювало, викликало роздуми про життя, які загальнолюдські проблеми порушив митець, яке виховне значення має прочитана книга.
Обсяг твору – 2.5-3 сторінки.