13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Конспект уроку по темі" Їжа"

Про матеріал

Конспект уроку по темі "Їжа" містить різноманітні вправи та завдання, які допоможуть вчителеві зробити урок цікавим та доступним.Конспект стане у пригоді вчителям та студентам.

Перегляд файлу

Конспект уроку в 7 класі

Тема уроку: Food in Our Life. Їжа в нашому житті.

Підтема уроку: Їжа. Продукти харчування.

Мета уроку:

Практична:

 повторити вивчені у попередніх класах назви продуктів харчування та ввести нові лексичні одиниці з метою формування комунікативної компетенції;

 формувати навики читання;

 повторити граматичний матеріал ( злічувані та незлічувані іменники).

Розвиваюча: розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію.

Освітня: поглибити знання учнів про класифікацію продуктів харчування.

Виховна: виховувати культуру спілкування та усвідомлення важливості правильного харчування.

 

Обладнання: підручник, робочий зошит, картки для роботи у парах та картки для індивідуальної роботи.

Тип уроку: формування нових знань.

Хід уроку.

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

1. Привітання.

T: Good morning , dear pupils. I`m glad to see you. How are you getting on?

Ps: Good morning teacher. We are glad to see you too. We are fine, thank you.

T: Are you ready for the lesson?

Ps: Yes, we are.

2. Повідомлення теми та мети уроку.

T :Let`s start our lesson .Look at the blackboard and guess what`s the topic of our lesson, explain your opinion.

P: I think we’ll speak about food because I see many pictures about food.

T: Yes, you are quite right. Today we start to speak about the topic “Food in our life”. We’ll discuss why you need food and which food is good for health and which is not very good. You’ll revise the vocabulary on the topic and learn some new words.

3. Уведення в іншомовну атмосферу. Бесіда в режимі T→P1→P2…

Now answer my questions:

1. How many meals a day do we have as a rule?

2. Which is the main meal of the day?

3 . What did you have for breakfast ?

4. Do you have lunch at school ?

5. Do you like fruit and vegetables ?

- So, thank you, for your answers.

II. Основна частина уроку.

 

1. Введення нового лексичного матеріалу.

Healthy food Snack foods

Unhealthy food Fast food

A balanced diet Eating habits

Dairy foods

2. Фонетичне відпрацювання слів.

(The pupils write the words into their vocabularies).

Healthy [ 'helθi]

Unhealthy [Λn’helθi]

Diet [ 'daiet]

Dairy [' dεəri]

Habit [' hǽbit]

 

3. Виконання завдання на картках.

T. Look at the words on your cards. What are they? Divide these products into two groups: those which come from animals and those which come from plants. Write down the words into the correct column

Milk, banana , sugar, rice, cheese, ice-cream, pizza, chips, sausage, potato, meat, omelet, coffee, eggs, fruit salad, butter, porridge, yoghurt, jam, apples, lemon.

Food that comes from plants: ____________________________________________

____________________________________________________________________

Food that comes from animals: ___________________________________________

__________________________________________

 

4. Діалогічне мовлення за темою.

Робота в парах. Рольова гра.

T: It is always important to know people’s likes and dislikes especially when we are talking about food. Now your task will be to make up dialogues.

5. Релаксація.

T: I see you are tired Let’s have a rest. ( A Miming game).

Guess what food is your partner eating at the moment. You’ll work in groups.

6. Подання тексту для читання.

- Pre-Reading activity.

T. Do you know anything about the diet ? What is it? Is it necessary to keep to a diet? In what case do people keep to a diet?

- Reading

(Before reading a teacher reads and explains the unknown words and all the pupils repeat them).

- a balanced diet

- to be healthy

- a good source of nutrients.

                                            We are what we eat.

We all need food, but we must keep to a balanced diet. People say, “We eat to live, but we do not live to eat.” A balanced diet consists of all the things you need to be healthy and to have enough energy during the day. You must eat well, but not too much of the same food :eat a sandwich, an apple and drink a glass of juice , for example.

There are four main food groups to build your daily menu of::

1. milk and dairy foods ( including cheese and yoghurt);

2. meat and fish ( including eggs and chicken);

3. vegetables and fruit ( including green vegetables, root vegetables, fruit juice);

4. potatoes and cereals ( including bread, pasta, rice).

 

Each group is a good source of nutrients. A nutrient is a chemical or food that provides the things you need to live and grow. A lot of meals are a combination of two or more of the main food goups.

We also eat other things: fat, oil, salt and sugar, for example . And of course , everyone eats snack foods ( crisps, sweets, etc.).

It’s better to eat only a little of these , because they contain a lot of fat, sugar or salt.

 

Post-Reading.

T: Your task will be to finish the sentences.

1) A balanced diet consists of _______________ .

2) You must eat well, but__________________ .

3) A nutrient is ____________________ .

4) A lot of meals are __________________ .

5) It’s better to eat only a little of ________ .

6) Snack foods contain a lot of ___________ .

7. Повторення і відпрацювання граматичного матеріалу : злічувані і незлічувані іменники.

(Учитель на дошці записує слова і пропонує одному з учнів визначити які з них можна порахувати, а які ні: tea, banana, potato, meat, apple, ice-cream, sandwich, cake.

Після того вчитель пояснює правило вживання злічуваних та незлічуваних іменників.

8. Письмо.

Виконання вправи на вживання злічуваних і незлічуваних іменників.

Complete the sentences with a lot of, much, many, or little/a little.

1. Have we got ____ butter in the fridge ?

 

2. There is ______ of meat in the freezer.

3. There is _______ sugar in my cup of tea.

4. There is _______ honey left in the jar. I need some more.

5. Peter has got _______ English books in his home library.

 

III. Заключна частина уроку

1. Підведення підсумків уроку.

T: Today we spoke about food and we revised countable and uncountable nouns .- Did you like our topic? – Let’s see if you understood the grammar rules.

Grammar game.

(Клас розподіляється на дві команди, члени яких по черзі називають будь-які продукти, а суперники відповідають, злічуваний цей іменник чи незлічуваний . За кожну правильну відповідь надається один бал . Перемагає команда, яка отримує більшу кількість балів.

2.Домашнє завдання.

T: Your home task will be to learn the words and the grammar rule.

3.Оцінювання.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Storozhuk Natasha Vadymivna
    Урок відпрацьовано добре, продумані головні моменти. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Англійська мова (7-й рік навчання) 7 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
1128
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку