Конспект уроку "Початкові хімічні поняття"

Про матеріал
. Провести заняття з хімії з використанням ІКТ; .Сформулювати в учнів позитивне ставлення до ведення активного способу життя; . Продовжити формувати в учнів вміння працювати в групах та індивідуально. Для даного заняття учнів формують у три диференційовані групи. Урок проводиться в комп’ютерному класі .
Перегляд файлу

Тема уроку: Узагальнення і систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття»

Урок хімії  7 клас

вчителя хімії

вищої кваліфікаційної категорії

Новороздільського НВК  ім.В.Труша,

Львівська обл..

Верес Галини Мирославівни

 

Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання про початкові хімічні поняття,закріпити знання про закон збереження маси речовини. Формувати вміння складати рівняння реакцій, розставляти коефіцієнти, читати рівняння реакції.

 Обладнання:   мультимедійна дошка, таблиці, дидактичні картки, маркери, плакати, комп’ютерний клас .

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.

Форми роботи: фронтальне опитування, робота в групах, читання рівнянь

вголос, самостійна робота, індивідуальна робота за комп’ютером.

 Очікувані результати.

Після цього уроку учні зможуть:

  • актуалізувати опорні знання;
  • аналізувати й практично доводити закон збереження маси речовини;
  • продовжити набувати навичок під час виконання схем перетворень та розв’язування задач;
  • розуміти суть хімічної реакції;
  • працювати індивідуально та в групах.

Завдання:

 

1. Провести  заняття з хімії з використанням ІКТ;

2.Сформулювати в учнів позитивне ставлення до ведення                

    активного способу життя;

3. Продовжити формувати в учнів вміння працювати в групах та індивідуально.

 Для даного заняття учнів формують у три диференційовані групи. Урок проводиться в комп’ютерному класі . На стінах гасла про науку хімію,  інноваційні технології.

Хід роботи

Орієнтований план роботи.

1.Актуалізація знань.

2.Мотивація.

3.Основна частина.

4.Рефлексія.

5.Домашнє завдання.

1.Актуалізація знань.

 

  • Як читається закон збереження маси речовини?
  • Коли і ким відкритий цей закон?
  • Що таке оксиди?
  • Що таке валентність?
  • В чому полягає суть хімічної реакції і як це довести дослідним шляхом?
  • Що виражає хімічне рівняння?
  • Для чого записують коефіцієнти в рівняннях реакції? 

 

2.Мотивація.

        Учитель задає запитання про необхідність вивчення даної теми, створює проблемну ситуацію, в результаті якої з’ясовується важливість даної теми:

  • Де  в своєму житті ви зустрічаєтесь з хімічними реакціями?
  • Як потрібно поводитися з речовинами ? (Пригадуємо правила безпеки.)
  • Чи можливе життя без хімічних реакцій?
  1. Основна частина

Завдання для групи, яка  працює з комп’ютером, виконує завдання по рівнях. кожен учень обирає рівень за своїми можливостями.

 Ірівень. Позначте  знаком « V»  правильний варіант відповіді. ( по 0,5 бала)

  1.           Хімічний елемент – це сукупність частинок певного виду:

а) атомів;                         б) молекул;                   в) йонів               г) електронів.

2.  до елементів -  неметалів відносяться:

а)  К ;       б) Са;        в) Н;      г)Со.

3. Складною речовиною є:

а)Al;                            б)Cu;               в)O2;                      г)N2O5

4. Утворення газу при додаванні оцту до харчової соди – це явище:

а) біологічне;        б) фізичне;          в) хімічне;        г) астрономічне.

5. Принцип збереження матерії і руху сформулював учений:

а) Д. Менделєєв;   б) М. Ломоносов; в) В. Вернадський;  г) Д. Прістлі.

6. Правильна формула сполуки P(V) Cl(I)

а)P6Cl10;                           б)P5Cl;                            в)PCl5;                   г)P10Cl5.

7. Кількість атомів Сульфуру у формулі Cu(I)S(II):

а) один;   б) два;  в) три;  г) чотири.

8. Значення валентності Карбону у формулі CO2 :

а)I;       б)III;        в)II;       г)IV.

9.  Оксиди –це бінарні сполуки, одним з елементів є:

а) Нітроген;  б) Сульфур; в) Оксиген; г) Карбон.

10. серед запропонованих укажіть зайву речовину:

а) залізо, б) азот; в) кисень; г) цукор.           

11. Сума коефіцієнтів у рівнянні;  Li+S =Li2S.

а) 8;     б)4;    в) 3;    г) 2.

12. Відносна молекулярна маса речовини K2SO4:

а) 174;  б) 135;  в) 126;  г) 88.

ІІ рівень. Установіть відповідність між вихідними речовинами і продуктами реакцій.(2 бали)

А

2

Б

3

 

 

А. СН42=                                                    1.  Al2O3 +. СО2

Б)   Ca + O2=                                                  2. СО22О

 

IІІ. рівень. Масова частка елемента Калію в K2SO3 становить: а) 24,4%,  б)49,4%,  в)20,2%. (2б)

ІV рівень. Алюміній масою 10,8 г прореагував з киснем масою 9,6г. обчислить масу продукту реакції. (20,4) (2 бали).

 

Завдання для групи, яка працює з учителем на мультимедійній дошці. Завдання для групи В. (середній)

  1. Вибрати формулу відповідно до валентності.

 

 

 

 

 

 

2. Вибрати правильну відповідь, поставити коефіцієнти:

А. СН42=                                                    1.  Al2O3 +. СО2

Б)   Ca + O2=                                                  2.  CaCO3

3.  CaO

4.  СО22О.

3. Поставте коефіцієнти в рівняннях реакції. Прочитайте рівняння.

а)Zn+ P=  Zn3P2                                         б)Ca + O2= CaO

 

в)Al(OH)3 = Al2O3 +  H2O                         г)CrCl2 + Cl2=  CrCl3

 

д)FeCl3+ NaOH = Fe(OH)3+ NaCl        е) Al2(SO4)3 + KOH= Al(OH)3 + K2SO4

 

Завдання для групи (достатній)

  1. Вибрати формулу відповідно до валентності.

2. Вибрати правильну відповідь:

 A. S+O2=                                                                            1. SO2;

B. Al(OH)3+ HCl                                                                   2.FeS + H2O

B.Fe(OH)3=(t)                                                                     3. Fe2O3+   H2O   

Г.ZnO + HCl                                                                        4. AlCl 3 + H2O

5.Al + NaCl      

6. ZnCl2 + H2O

7. ZnCl2 + H2

8. S  + H 2O;

 3. Поставте коефіцієнти в рівняннях реакції. Прочитайте рівняння.

 

а)NH3+O2=N2 +H2O                                               б)C 2H4+O2=CO2+H2O

в)FeCl3+ NaOH = Fe(OH)3+ NaCl               г) Al2(SO4)3 + KOH= Al(OH)3 + K2SO4

 

 

Завдання для групи А( високий)

  1. Вибрати формулу відповідно до валентності.

  1. Вибрати правильну відповідь,  поставити коефіцієнти:

 A. P+O2=                                                                         1. P2O5;

Б. Al(OH)3=(t)           2. AlS + H2O

B. FeCl3+ NaOH =            3. Fe(OH)3+ NaCl

 Г).  CaO + HCl =                                                              4.  CaCl2+ H2O 

                            5. Al2O3 + H2O

6. Fe + NaCl      

                         7. CaCl2 + H2

8. P4  + H 2O;

3. Поставте коефіцієнти в рівняннях реакції. Прочитайте рівняння.

  А) Mg+O2=             Б) P+O2=                 B) Na+S(II)=          Г) Ba+O2=

   Al+Cl2(I)=              H2+Cl2(I)=                  Al+O2=              H2+S(II)=

                  

 

Завдання для груп, які працюють самостійно.

Завдання І рівня (В).

Завдання 1. Вставте пропущені речовини, поставте коефіцієнти в рівняннях реакції.

а)Zn+ … =  Zn3P2                                          б)… + O2= CaO              

в)Al(OH)3 = Al2O3 + …                                 г)  …+ Cl2=  Fe Cl3

д)FeCl3+ NaOH = Fe(OH)3+ NaCl          е) Al2(SO4)3 + KOH= Al(OH)3 + K2SO4

Завдання 2.

Знаючи валентність вірно запишіть хімічні формули:

Al O;  S(VI)O;  KS(II); P(III)H;  CaO;  N(V)O.

Завдання 3.

Знайти масову частку металу у сполуці Fe2O3.

Завдання ІІ рівня (Б).                                                                                                                                                          Завдання 1. Вставте пропущені речовини, поставте коефіцієнти в рівняннях реакції.                                           а) CaO + HCl =   CaCl2 +                                                     б) Ba+O2=                                                                                                  в) H2+S(II)=                                                                                    г)NH3+O2=N2 +…  

 Завдання 2.    За схемою складіть формули відповідно до валентності                                           

 

 

 

 

NO3(I)

SO4(II)

PO4

Na

 

 

 

Ca

 

 

 

Al

 

 

 

 

Завдання 3.

Знайти масову частку металу у сполуці Fe(ОН)3.

Завдання 4. Вивести формулу сполуки ЕО2, якщо масова частка Оксигену становить 50%

Завдання 3 рівня.(А)

1. Користуючись періодичною системою, скласти формули утворених продуктів реакції. Розставити  коефіцієнти у відповідних рівняннях реакцій:

   А)Mg+O2=             Б)P+O2=                 Ba+S(II)=          Г) P(v)+O2=

   Al+Cl2(I)=              H2+Cl2(I)=                  Al+O2=              H2+S(II)=

Завдання 2.    За схемою складіть формули відповідно до валентності

 

 

ОН(I)

SO4(II)

PO4(ІІІ)

К

 

 

 

Вa

 

 

 

Al

 

 

 

 Завдання 3.

Знайти масову частку металу у сполуці Fe2(SO4)3

Завдання 4. Вивести формулу сполуки Е2О3, якщо масова частка Оксигену становить 47%                 

 

Рефлексія

Як можна провести досліди за схемою, запишіть рівняння реакції:

Сu СuО  СuCl2  Сu

Висновок:

Отже, як ми вже з вами переконалися, що атоми хімічних елементів не зникають і не виникають з нічого, а тільки перегруповуються.

5.Домашнє завдання.

Повторити: валентність, хімічні рівняння.

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
20 травня 2019
Переглядів
1030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку