Тема уроку: Узагальнення і систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття»
Урок хімії 7 клас
вчителя хімії
вищої кваліфікаційної категорії
Новороздільського НВК ім.В.Труша,
Львівська обл..
Верес Галини Мирославівни
Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання про початкові хімічні поняття,закріпити знання про закон збереження маси речовини. Формувати вміння складати рівняння реакцій, розставляти коефіцієнти, читати рівняння реакції.
Обладнання: мультимедійна дошка, таблиці, дидактичні картки, маркери, плакати, комп’ютерний клас .
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.
Форми роботи: фронтальне опитування, робота в групах, читання рівнянь
вголос, самостійна робота, індивідуальна робота за комп’ютером.
Очікувані результати.
Після цього уроку учні зможуть:
Завдання:
1. Провести заняття з хімії з використанням ІКТ;
2.Сформулювати в учнів позитивне ставлення до ведення
активного способу життя;
3. Продовжити формувати в учнів вміння працювати в групах та індивідуально.
Для даного заняття учнів формують у три диференційовані групи. Урок проводиться в комп’ютерному класі . На стінах гасла про науку хімію, інноваційні технології.
Хід роботи
Орієнтований план роботи.
1.Актуалізація знань.
2.Мотивація.
3.Основна частина.
4.Рефлексія.
5.Домашнє завдання.
1.Актуалізація знань.
2.Мотивація.
Учитель задає запитання про необхідність вивчення даної теми, створює проблемну ситуацію, в результаті якої з’ясовується важливість даної теми:
Завдання для групи, яка працює з комп’ютером, виконує завдання по рівнях. кожен учень обирає рівень за своїми можливостями.
Ірівень. Позначте знаком « V» правильний варіант відповіді. ( по 0,5 бала)
а) атомів; б) молекул; в) йонів г) електронів.
2. до елементів - неметалів відносяться:
а) К ; б) Са; в) Н; г)Со.
3. Складною речовиною є:
а)Al; б)Cu; в)O2; г)N2O5
4. Утворення газу при додаванні оцту до харчової соди – це явище:
а) біологічне; б) фізичне; в) хімічне; г) астрономічне.
5. Принцип збереження матерії і руху сформулював учений:
а) Д. Менделєєв; б) М. Ломоносов; в) В. Вернадський; г) Д. Прістлі.
6. Правильна формула сполуки P(V) Cl(I)
а)P6Cl10; б)P5Cl; в)PCl5; г)P10Cl5.
7. Кількість атомів Сульфуру у формулі Cu(I)S(II):
а) один; б) два; в) три; г) чотири.
8. Значення валентності Карбону у формулі CO2 :
а)I; б)III; в)II; г)IV.
9. Оксиди –це бінарні сполуки, одним з елементів є:
а) Нітроген; б) Сульфур; в) Оксиген; г) Карбон.
10. серед запропонованих укажіть зайву речовину:
а) залізо, б) азот; в) кисень; г) цукор.
11. Сума коефіцієнтів у рівнянні; Li+S =Li2S.
а) 8; б)4; в) 3; г) 2.
12. Відносна молекулярна маса речовини K2SO4:
а) 174; б) 135; в) 126; г) 88.
ІІ рівень. Установіть відповідність між вихідними речовинами і продуктами реакцій.(2 бали)
А |
2 |
Б |
3 |
|
|
А. СН4+О2= 1. Al2O3 +. СО2
Б) Ca + O2= 2. СО2+Н2О
IІІ. рівень. Масова частка елемента Калію в K2SO3 становить: а) 24,4%, б)49,4%, в)20,2%. (2б)
ІV рівень. Алюміній масою 10,8 г прореагував з киснем масою 9,6г. обчислить масу продукту реакції. (20,4) (2 бали).
Завдання для групи, яка працює з учителем на мультимедійній дошці. Завдання для групи В. (середній)
2. Вибрати правильну відповідь, поставити коефіцієнти:
А. СН4+О2= 1. Al2O3 +. СО2
Б) Ca + O2= 2. CaCO3
3. CaO
4. СО2+Н2О.
3. Поставте коефіцієнти в рівняннях реакції. Прочитайте рівняння.
а)Zn+ P= Zn3P2 б)Ca + O2= CaO
в)Al(OH)3 = Al2O3 + H2O г)CrCl2 + Cl2= CrCl3
д)FeCl3+ NaOH = Fe(OH)3+ NaCl е) Al2(SO4)3 + KOH= Al(OH)3 + K2SO4
Завдання для групи (достатній)
2. Вибрати правильну відповідь:
A. S+O2= 1. SO2;
B. Al(OH)3+ HCl 2.FeS + H2O
B.Fe(OH)3=(t) 3. Fe2O3+ H2O
Г.ZnO + HCl 4. AlCl 3 + H2O
5.Al + NaCl
6. ZnCl2 + H2O
7. ZnCl2 + H2
8. S + H 2O;
3. Поставте коефіцієнти в рівняннях реакції. Прочитайте рівняння.
а)NH3+O2=N2 +H2O б)C 2H4+O2=CO2+H2O
в)FeCl3+ NaOH = Fe(OH)3+ NaCl г) Al2(SO4)3 + KOH= Al(OH)3 + K2SO4
Завдання для групи А( високий)
A. P+O2= 1. P2O5;
Б. Al(OH)3=(t) 2. AlS + H2O
B. FeCl3+ NaOH = 3. Fe(OH)3+ NaCl
Г). CaO + HCl = 4. CaCl2+ H2O
5. Al2O3 + H2O
6. Fe + NaCl
7. CaCl2 + H2
8. P4 + H 2O;
3. Поставте коефіцієнти в рівняннях реакції. Прочитайте рівняння.
А) Mg+O2= Б) P+O2= B) Na+S(II)= Г) Ba+O2=
Al+Cl2(I)= H2+Cl2(I)= Al+O2= H2+S(II)=
Завдання для груп, які працюють самостійно.
Завдання І рівня (В).
Завдання 1. Вставте пропущені речовини, поставте коефіцієнти в рівняннях реакції.
а)Zn+ … = Zn3P2 б)… + O2= CaO
в)Al(OH)3 = Al2O3 + … г) …+ Cl2= Fe Cl3
д)FeCl3+ NaOH = Fe(OH)3+ NaCl е) Al2(SO4)3 + KOH= Al(OH)3 + K2SO4
Завдання 2.
Знаючи валентність вірно запишіть хімічні формули:
Al O; S(VI)O; KS(II); P(III)H; CaO; N(V)O.
Завдання 3.
Знайти масову частку металу у сполуці Fe2O3.
Завдання ІІ рівня (Б). Завдання 1. Вставте пропущені речовини, поставте коефіцієнти в рівняннях реакції. а) CaO + HCl = CaCl2 + … б) Ba+O2= в) H2+S(II)= г)NH3+O2=N2 +…
Завдання 2. За схемою складіть формули відповідно до валентності
|
NO3(I) |
SO4(II) |
PO4 |
Na |
|
|
|
Ca |
|
|
|
Al |
|
|
|
Завдання 3.
Знайти масову частку металу у сполуці Fe(ОН)3.
Завдання 4. Вивести формулу сполуки ЕО2, якщо масова частка Оксигену становить 50%
Завдання 3 рівня.(А)
1. Користуючись періодичною системою, скласти формули утворених продуктів реакції. Розставити коефіцієнти у відповідних рівняннях реакцій:
А)Mg+O2= Б)P+O2= B)Сa+S(II)= Г) P(v)+O2=
Al+Cl2(I)= H2+Cl2(I)= Al+O2= H2+S(II)=
Завдання 2. За схемою складіть формули відповідно до валентності
|
ОН(I) |
SO4(II) |
PO4(ІІІ) |
К |
|
|
|
Вa |
|
|
|
Al |
|
|
|
Завдання 3.
Знайти масову частку металу у сполуці Fe2(SO4)3
Завдання 4. Вивести формулу сполуки Е2О3, якщо масова частка Оксигену становить 47%
Рефлексія
Як можна провести досліди за схемою, запишіть рівняння реакції:
Сu СuО СuCl2 Сu
Висновок:
Отже, як ми вже з вами переконалися, що атоми хімічних елементів не зникають і не виникають з нічого, а тільки перегруповуються.
5.Домашнє завдання.
Повторити: валентність, хімічні рівняння.
1