Конспект Уроку-подорожі біології для 6 кл. "Різноманітність покритонасінних"

Про матеріал

Пропонується розробка узагальнюючого уроку, уроку-подорожі з біології для 6 класу "Різноманітнітність покритонасінних". Ця форма проведення уроку викликає зацікавленість учнів до біології.

Перегляд файлу

НВК «ЗНЗ І-ІІІ ст. №12-ДНЗ Олександрійської міської ради

Кіровоградської області

 

http://intranet.tdmu.edu.ua/data/kafedra/internal/pharma_1/classes_stud/uk/med/biol/ptn/%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%BA%D0%B0%20(%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%BC%D1%96%D1%8F%20%D1%82%D0%B0%20%D0%BC%D0%BE%D1%80%D1%84%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8F%20%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B8%D0%BD)/2%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81/8-%D0%9C%D0%BE%D1%80%D1%84%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8F%20%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B2%20%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B8%D0%BD.files/image018.jpg          Нарциссы тацетные – клумбовые растения.        http://melle.blox.ua/resource/IMG_1592_lili.jpg

Різноманітність квіткових  рослин.

Урок – подорож

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/Rowanberries_in_late_August_2004_in_Helsinki.jpg                                  http://player.myshared.ru/8638/data/images/img1.jpg                   Біологія.

           6 клас                                                 

 

 Автор: Богачова І.В.,

вчитель біології та хімії      

 

Тема: Різноманітність квіткових  рослин.

Мета:

  • Узагальнити знання учнів про різноманітність квіткових рослин  як найбільш високоорганізовану та широко поширену групу рослинного світу; з’ясувати місце квіткових рослин у флорі України та світу, їхнє екологічне та практичне значення;
  • Розвивати уміння порівнювати біологічні об’єкти та робити відповідні висновки; розвивати пам’ять, увагу, емоції, уміння спостерігати та виявляти особливості.
  • Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та рослин рідного краю.

Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань.

Основні поняття і терміни:  покритонасінні, дводольні, однодольні, капустяні, розові. Бобові, пасльонові, айстрові, злакові, лілійні, цибулеві.

Обладнання: схеми, малюнки, таблиці, роздатковий матеріал, комп’ютер,  підручник (Л.І. Остапченко, П.Г.Балан, Н.Ю.Матяш та ін.. Біологія: Підручник для 6 класів загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Генеза, 2014 – 225с.: іл.)

 

 

 

                                  Хронометраж уроку.

  1.          Організаційний етап                                                            1 хв.
  2.          Мотивація навчальної діяльності учнів                              1хв.
  3.          Повідомлення теми і завдань уроку                                        1 хв        
  4.          Узагальнення знань                                                             35 хв.
  5.          Рефлексія                                                                               3 хв.
  6.          Підсумки уроку. Оцінювання.                                             2 хв.
  7.          Домашнє завдання                                                                1 хв

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап.  Я рада вітати вас у нашому класі. Посміхніться, забудьте про негаразди. Згадайте красу природи нашої Землі.

 Сьогодні ми будемо користуватися девізом: «Міркуємо, - швидко,
                                                                                Відповідаємо, - правильно,
                                                                                Працюємо, - плідно»

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Були у матері – природи
Дві донечки такої вроди:
Хто їх побачив хоч на мить –
Не міг забути й розлюбить.
Зеленооку звали Флора,
У неї очі, наче зорі.
Завжди замріяна, тендітна,
Ласкава, ніжна та привітна.
А Фауна – швидка, як вітер,
Могла за птахами летіти.
І за оленями стрибати,
Та з білочками пустувати.
Обидві світ живий любили,
Відтак його боготворили.
Тож вирішила мудра мати
В придане їм дарунки дати.
Мрійливій Флорі – світ рослинний,
А жвавій Фауні – тваринний.
Щоб берегли і доглядали,
Від всього злого захищали.
Живуть в легендах і понині
Живого світу дві богині

 

Сьогодні урок незвичайний – урок-подорож. А подорожувати будемо серед великої кількості квіткових рослин

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
ІV.  Узагальнення та систематизація знань .
   Повідомлення маршруту:

 покритонасінні, дводольні,  капустяні, розові. бобові, пасльонові, айстрові, однодольні, злакові, лілійні, цибулеві.

1 зупинка – покритонасінні ( квіткові) .

Експрес-тест

  1. Покритонасінні рослини мають квітку                
  2. Для запліднення потрібна вода
  3. Насіння вкрито плодом
  4. Ростуть тільки у вологих місцях
  5. В циклі розвитку переважає гаметофіт

 

 

2 зупинка – Кл. Дводольні

У рослин класу дводольних зародок має …………………………. сім’ядолі, коренева система ………………………, жилкування листків …………………………….., кількість частин квітки кратне ……………………  У рослин класу однодольних зародок має …………………………. сім’ядолю, коренева система ………………………, жилкування листків …………………………….     або  …………………….., кількість частин квітки кратне ……………………. 

 

3 зупинка – род. Капустяні

Вгадай рослину. (гербарій). Дати характеристику

4 зупинка – род. Розові  (робота в парах)

Відгадай загадки:

  • Хоч плід яблуко має,    

Це не яблуня зростає.       (груша)

  • Хоч колючий кущ – дурниці.  

 Вітаміну С – скарбниця.             (шипшина)

  •  У саду дерев ділянка –     

 Суцвіття зонтик. Плід – кістянка      (вишня)

  • . Плід – яблуко, складний листок    

А суцвіття – це щиток,  

 У вересні достигає,   

Пташки полюбляють                   (горобина)

  • У лісі напівкущ зростає,  

Плід збірну кістянку має, 

Такий схожий на малину,  Називається ….           (ожина)
5зупинка – Пасльонові 

(Овочеві культури: картопля, помідор, перець, баклажан. Технічні культури: тютюн, махорка. Декоративні рослини: тютюн крилатий, фізаліс, петунія. Лікарські рослини: беладонна звичайна, паслін чорний, блекота чорна, дурман звичайний, але вони є отруйні рослини)

Цікавий факт - історія про квіти картоплі. (повідомлення учня)

Спочатку картопля не набула широкого розповсюдження як харчовий продукт і, навіть використовувалась з декоративною метою у садах аристократії. У Франції ще наприкінці XVIII століття своєрідно використовували картоплю: квітками картоплі прикрашали волосся, робили з них букети. На картопляні квіти встановилася така мода, що довелося робити штучні, оскільки живих не стало вистачати.. У Німеччині обробляли картоплю на клумбах перед палацами

Знайти «білу ворону»

       Баклажани
Дурман

       Ромашка
Картопля
Тютюн

 

Проведення фізкультхвилинки.

Що ж, мабуть, прийшла пора

Трохи відпочити.

Хочу я на фізхвилинку

Всіх Вас запросити.

Раз – підняти руки вгору,

Два – схилились всі додолу,

Руки в боки – скік-скік-скоки.

Нахилились, повернулись,

Один одному всміхнулись,

Покрутились  вправо, вліво,

Щоб нічого не боліло.

Раз, два, три, чотири!

Набираємося сили.

Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись.


6 зупинка – Бобові  (бульбочкові бактерії)

Прокласифікувати   Конюшину лучну

Вид

Рід

Родина

Клас

Відділ

Царство   

7 зупинка – Кл. Однодольні

                      - Розплутати павутину.

                 1.Суцвіття колос                                           а)  род. Лілійні

                 2.Трави                                                           б) кл. Дводольні

                 3.Трави, кущі, дерева                                    в) кл. Однодольні

                 4. Плід ягода                                                   г) род. Злакові

8 зупинка – Лілійні, Цибулеві

              Лілійні є чудовими декоративними рослинами, серед яких є отруйні. Для весняного оздоблення квітників чи ділянок використовують тюльпани. Листки і цибулини цибулевих багаті на цукри, вітаміни С, В, різноманітні мінеральні солі. їх використовують як приправу до салатів, вінегретів, перших і других страв, але найкорисніший результат- при вживанні їх у свіжому вигляді.

 

 

 

9 зупинка – Злакові

Скласти пазл, Робота в групах

                         Написи наносять на  пазл                 

                 

 

 

 

         Скласти сенкан

Пшениця

Злакова, золота

Колоситься,  росте,  зимує

Пшениця – головний  злак

Символ України.

Назвіть рослини, які потребують охорони. Чому вони зникають з нашої Землі?
               1 Вмійте природу любити
Кожній стеблині радійте
В парку, у лісі, над яром
Цвіту не вирвіть задаром
                2 Гілки не втніть для забави, 
Оберігайте ж усюди
Шлях і стежину у гаю – 
Все це окрасою буде
Нашого рідного краю
                 3.Той, хто любить паростки кленові,
Хто діброви молоді ростить,
Сам достойний людської любові ,
Бо живе й працює для століть
                 4. Все на Землі, все треба берегти:
І птаха, й звіра, і оту травину.
Не чванься тим, що цар природи ти,
Бо, врешті – решт, ти – лиш її частинка.
 

VІІ. Рефлексія. Що найбільше сподобалося на уроці?

VІ.  Підсумки уроку.

Подумайте над задачею:

Два учні змагалися, хто виростить більший урожай картоплі. Обидва поливали її, розпушували грунт, підгортали кущі. На добре розвинених стеблах один з них обірвав багато листків, а другий зірвав верхівки пагонів і квітки. Як ви думаєте, хто з них виростив більший урожай і завдяки чому це вдалося зробити?

ІX.  Домашнє завдання: повторити § підручника, відпов. на різнорівневі питання, за бажанням скласти        кросворд..

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
1752
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку