Математика 6 клас
Урок-подорож
Тема: координатна площина
Мета:
> навчальна: навичок побудови точок на i знаходити координати точок, побудованих на
> розвивальна: розвивати навички роботи;
> виховна: виховувати iHTepec до математики, культуру,
Обладнання: картки, картки самоконтролю, проекти.
Тип уроку: узагальнення та знань, YMiHb, навичок; проекту
уроку
I. етап,
II. домашнього завдання.
NQ 1260. NQ 1261.
III. Формулювання мети i завдань уроку.
IV. опорних знань. Фронтальне опитування.
1. Площину, на задано систему координат називають... (координатною площиною).
2. чисел вказати, щоб задати точки на (ДДа числа).
З. Як називаються числа, вказують точки на
(координати точки, або абсциса i ордината).
4. позначення точки Р, якщо 'fi абсциса 0, а ордината 7. (Р (0;7)).
5. абсцису точки А (-2; -4) (-2).
6. Укажать ординату точки В (-3; 5) (5).
7. В знаходиться точка К (7; -3)?
(у IV
8. координати мае початок координат? т. О (0; 0)
V. Удосконалення BMiHb i навичок.
Отже, ми запаслися знаннями i можемо вирушати у подороже Не забудьмо взяти i3 собою увагу, cTapaHHicTb, i обов'язково - знання. Наша перша зупинка «[сторична».
1. Зупинка «Исторична».
Вас Янюк Bipa призер patl0HH0i з математики.
Янюк Bipa: Я рада вас у k'paTHi «Координатна площина». Тут ви почуете i побачите багато й нового. Але для цього вам попрацювати. Пропоную завдання:
координати точок, утворюють букви у французького математика ДЕКАРТА, i я вам про нього.
2. Зупинка «Художня».
Грицюк 1рина про художника, скульптора, епохи
«Леонардо да
З. Зупинка «Поетична»
Вас Стефуранчин (переможець обласних та районних з християнськог етики, k0HkypciB Петра Яцика i Тараса ШеВченка, призер конкурсу iMeHi Тараса ШеВченка)
Казка про координатну площину у математичному MicTi тому не сто й не чотириста назад, Вигадав таке Декарт
Королева там одна —
Координатна площина.
Королеву шанували палац побудували,
Там порядок i достаток, Називався BiH Початок. були у королеви дочки - координати.
Старша звалася Абсциса, А молодша - Ордината.
Кожна cpi6HY стежку мала, По своТй гуляла.
А в Початку знову
Стали доньки
Кличе Тх до себе мати:
- Дозволяю вам гуляти.
я повинна знати, Де вия з ким ви у саду В кокну мить я вас знайду. Ти, Абсцисо, пам'ятай:
й вправо лиш гуляй, З Ординатою дружи, Як молодшу бережи.
Ордината - вгору й вниз,
Ти за нею CkPi3b
Кожен крок повинна знати — Ви ж на те й координати. Ордината:
- Як ви зможете
Де захочемо сховатись? на 10 kP0kiB -
Не знайти в TpaBi королева,
Стала схожою на лева:
- Хто не слуха?
Подивлюсь! Вправо, вгору -
Буде «плюс»,
Вниз i буде!
Розшукаю вас усюди!
Кожен напрям мае знак.
Я сказала - буде так!
I з тих координати
Дуже лежо розшукати.
запам'ятати:
Першою стотть Абсциса, А вже друга - Ордината.
Не забудьте, що BCi кроки початку
Декарта пам'ятайте! вам,
Вас зуст}йчае ГриДжук (учасник та ky6kiB YkpaiHu з шашок 64 i 100 та м. КиМ, ПолтаВа, Шано-ФранкТськ, КосМ).
Пропоную вам творче завдання: за допомогою точок i що тх з'еднують, у координат зобразити символи Укратни.
VI. уроку
Вправа речення»: На ми . . сподобалося...
Я тепер знаю про...
Опрацюйте картку самоконтролю i поставге c06i
VII. Домашне завдання
п. 45 (поВторити); виконати NQ 1273; розв'язати кросворд.