Конспект уроку " Посів насіння в ящіки з ґрунтом."

Про матеріал

Конспект ознайомить учнів з посівом насіння,способами, матеріалами для посадки,навчить розбиратись в насінні,правильно його використовувати.

Продовже розвивати любов до природи та предмету "Квітникарство."

Перегляд файлу

Тема. Посів насіння клещевини у підготовані ящики з ґрунтом.

Мета:

ознайомити з способами висівання насіння квітів у відкритий ґрунт та ящики з грунтом; дати опис та поняття про насіння клещевини,

формувати вміння правильно висівати насіння;

Навчальна:

поглибити знання учнів про насіння квітів;

дати поняття про правильність  закладання на проростання,та висівання насіння;

познайомити учнів з користю посіву насіння;

Пізнавальна:

розвивати творчі здібності і формувати в дітей навички логічного мислення;

розвивати  любов до природи, до праці.

Виховна:

виховувати почуття працездібності, інтерес до квітникарства, бережливе ставлення до рослин та повагу до праці, інтерес до уроку,

Обладнання: картки для роботи, насіння рицинії, ємкості з водою, лійки, лопатки, трамбівка,  граблі, палички - піки для ямок, зображення квітів, насіння яких висівається, ящікі з ґрунтом.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

I.Організація класу

–перевірка присутніх;

- призначення чергових.

- перевірка готовності до уроку, належного обладнання для висівання насіння квітів.

Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

 (методом бесіди з’ясовують питання):

1.Що таке ґрунт?

2.Які ви знаєте типи ґрунтів?

3.Які ви знаєте ручні та механізовані знаряддя праці?

4. Яка схожість та відмінність між ручними та механізованими знаряддями та видами обробітки ґрунту?

II. Мотивація навчально-трудової діяльності

Сьогодні на практичній частині нашого уроку ми будемо навчатись висівати насіння квітів. Надалі будемо спостерігати за її ростом та навчатись здійснювати догляд. У всіх вас є присадибна ділянка, на якій ви можете вирощувати різні овочі та квіти, застосовуючи знання та уміння, що отримаєте на цьому та наступних уроках.

— Діти, що прикрашає влітку наші вулиці, площі, територію біля будинків?

         Відповіді дітей - (Квіти на клумбах чи на ділянках)

— Чи бажаєте ви зробити і свій внесок у цю красу?

III. Формування нових знань і вмінь

— Минулого уроку ми з вами ознайомилися із правилами висівання насіння у закритий      ґрунт ( теплицю). Давайте їх згадаємо.

   (Відповіді учнів)

   Сьогодні ми з вами разом вчитимемося висівати насіння квітів у ящики з ґрунтом. Насіння яких квітів ми принесли на урок?

 (Відповіді дітей, демонстрація ілюстрацій із зображенням квітів, що висіваються на   уроці.)

Назва

Англійською називається «рослина-касторка» (англ. castor oil plant).

Будова

Рослина з сукулентним стеблом, що швидко росте. Може виростати до розміру невеликого дерева - 10-13 м висоти. Складний пальчастий листок до 15 см в діаметрі. Квіти з'являються на довгих суцвіттях, чоловічі ростуть знизу тоді як жіночі згори. Пелюсток немає. Плід - кругла капсула до 2,5 см, що містить три насінини. Насіння токсичне.

Поширення та середовище існування

Ймовірно походить з Африки. В Україні вирощується з 1920-х pp.

Практичне використання

Вирощується як декоративна рослина.

В ядрі насіння є до 55 % олії. Рицинову олію використовують у медицині (проносне тощо), авіації, хімічній, текстильній, поліграфічній, електротехнічній, парфумерній та інших видах промисловості. В Україні посіви рицини поширені у східному Степу (головним чином в Запорізькій області)

Хімічний склад

Насіння рицини містить до 55 % жирної невисихаючої олії, білкові речовини (понад 15 %), До складу білкових речовин входить токсальбумін-рицин — речовина надзвичайно отруйна

IV. Повідомлення теми, мети, уроку

- називати назви квітів, насіння яких садитимемо;

- пояснювати  характеристики квіткових культур;

- правильно висівати насіння .

V. Вивчення нового матеріалу за планом:

а) Коротка характеристика насіння квітів, насіння клещевини.

б) Підготовка насіння до висівання.

Відеоролик «Посадка клещевини» -

                    

Клещевина                                                              Насіння клещевини                                          

 Насіння дворічної давності має кращу схожість. Воно дає міцні рослини. Як що такого насіння немає, то можна користуватись насінням поточного року.

Щоб запобігти грибковим хворобам, насіння обробляють спеціальними речовинами. Наприклад, вміщують насіння в однопроцентний розчин перга манату калію, потім кілька разів промивають в теплій воді, намочують і просушують протягом 10-12 годин. Проросле насіння висівають в ящики (шар завтовшки 8-12 см). Грунт попередньо прожарюють 40-60 хвилин, потім охолоджують. Насіння висівають у невеликі борозенки завглибшки 3 см на відстані 7-10 см одне від одного. Зверху його покривають ґрунтом і злегка зволожують теплою водою. Ящики з насінням розміщують під освітлювальними установками навідстані 40 см.

Робота з картками « Послідовність висівання насіння »

VI. Планування трудових дій

1. Визначення місця висівання насіння .

2. Викопування ямок для насіння паличкою - пікою (попередньо розпушивши землю граблями).

3. Висівання насіння у ямки, заздалегідь политі водою, щоб насіння «приліпилося» до ґрунту.

4. Загорнути ямки землею.

5. Полити місце висівання з лійки, або з оприскувача.

6. Прибрати робоче місце, зібрати все обладнання й інструменти.

 

Фізхвилинка.

https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk

  або

 Тут трава росте висока ,

Тут стежинонька вузька.

Вище руки, вище ноги —

Не проста у нас дорога.

А тепер ідемо боком —

Із підскоком, із підскоком.

Походили на носочках,

А тоді на п'ятах.

Випростали добре спини

І звели лопатки.

VII. Практична робота.

Учні працюють  під керівництвом учителя. Вчитель контролює дії учнів, їх послідовність, проводить поточний інструктаж.

- слідкувати за дотриманням послідовності виконуваних робіт;

- акцентувати увагу учнів на правилах безпечності праці та гігієни під час виконання робіт;

Індивідуальна допомога:

(за словниковою інструкцією вчителя.)

VIII. Підсумок уроку. Рефлексія

1. Бесіда.

— Чи сподобалося вам працювати ?

— Що здалося найскладнішим?

2. Хвилинка фантазії.

— Уявіть, що ви закінчили школу,прийшли навідати вчителів, а вас зустрічають гарні квітучі квітники,які ви садили на уроках квітникарства,чи було б вам приємно?

Заключна частина:

виставлення оцінок, подяка за гарну працю на уроці.

docx
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
2377
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку