5 липня о 18:00Вебінар: «Щоденні-3» та «Щоденні-5»: незамінна частина уроку в Новій українській школі

"Розробка та виготовлення ігрових тренажерів на уроках трудового навчання для розвитку координації рухів. Балансир"

Про матеріал
Мета проекту: 1. Виготовити балансири для поліпшення координації рухів, почуття рівноваги і підвищення швидкості реакції. 2. Розвивати трудову компетентність через набуття нових навичок та знань, оволодіння новими напрямками діяльності.
Перегляд файлу

Олешківська спеціальна школа

 

 

 

"Розробка та виготовлення

  ігрових  тренажерів

на уроках трудового навчання

 для розвитку координації рухів.

Балансир"

 

                  C:\Users\sergy\Desktop\34_600.jpg

 

                                                         

Керівник проекту:

вчитель трудового навчання

Федоренко С.М.

 

 

                                                    Олешки – 2020

                                                 Тема проекту: 

« Розробка та виготовлення  ігрових тренажерів на уроках трудового навчання для розвитку координації рухів »

      Щоб дитина росла здоровою, спритною і кмітливою, її здібності необхідно постійно розвивати. Сьогодні всі приділяють дуже багато уваги розвитку дрібної моторики - і це правильно! Але не варто забувати і про розвиток великої моторики, адже вже в шкільному віці дитині не обійтися без хорошої координації рухів тіла.

      Розвинена координація допомагає дитині рухатися спритно і впевнено, а також сприяє правильній поставі. Зрозуміло, координація не формується за короткий термін - на це витрачається не один рік, оскільки в процесі задіяний вестибулярний і м'язовий апарат, а також органи зору.

      Розвинена координація передбачає не тільки злагоджені рухи, а й узгоджена взаємодія процесів збудження і гальмування в корі головного мозку. Ця умова є обов'язковою для відточеної роботи центральної нервової системи. Саме тому у гіперактивних учнів часто виникають проблеми з координацією.

                       Вимоги до вправ на розвиток координації рухів

      Всі вправи для розвитку координації можна розділити на статистичні і динамічні. Перші вчать  зберігати рівновагу в заданій позі, наприклад, стояти на одній нозі або утримувати легкий вантаж на голові. Динамічні вправи - це ходьба по лавці, зміна напрямку при бігу і т. д.


 

                                                      Мета проекту:

 

  1. Виготовити  балансири для поліпшення координації рухів, почуття рівноваги і підвищення швидкості реакції.
  2. Розвивати  трудову компетентність через набуття нових навичок та знань, оволодіння новими напрямками діяльності.

 

Завдання проекту :

 

  1. Розробити  необхідну проектну документацію. 
  2. Підготувати необхідні матеріали для виконання проекту.
  3. Виготовити ігрові тренажери для координації рухів.

     4. Презентувати свій проект іншим учням (батькам/молодшим      класам/паралельному класу тощо).

     5.  Проаналізувати: досягнення і недоліки виконаного проекту, вклад кожного учня в спільну роботу, вміння співпрацювати, вирішувати проблеми, приймати рішення, формулювати висновки, фіксувати результати, створювати звіт і висновки.

     6.    За підсумками акції нагородити кращих учасників проекту.

     7.  За результатами проведення акції підготувати фотозвіт, результати розмістити на сайті школи.

                                

Характеристика проекту:

 

За методом чи видом діяльності: колективний.

За видом координації: безпосередній.

За характером контактів: регіональний.

За кількістю учасників: груповий.

За часом проведення: довгостроковий.

За змістовним аспектом проекту: творчо-пошуковий.

                                

Результати проекту:

 

1.  Виготовлення та застосовування  балансирів  допоможе  сформувати сприятливі умови для підвищення рухової активності,  корекції порушень в руховій сфері, розвитку координації рухів, перенесення в повсякденне життя необхідних рухових навичок і умінь.

 2. Формування стійкого інтересу до виготовлення та використання  нестандартного обладнання.

3.    Мотивувати дітей на рухову активність,через використання нестандартного обладнання. 

 

Загальні відомості:

Балансувальна  дошка Більгоу дозволяє формувати координацію, сприяє просторовому орієнтуванню. Балансири успішно використовують як інструмент мозочкової стимуляції для розвитку пам'яті, уваги, сприймання, покращення мовлення і загальної моторики. Завдяки застосуванню балансирів значно підвищується ефективність корекційних занять з логопедом, психологом, дефектологом.

      Мозочкова стимуляція — заняття на балансувальній дошці.

Мозочкова стимуляція — сучасний метод корекції різних порушень в мовному та інтелектуальному розвитку. Попри те, що він застосовується лише кілька десятиліть, фахівці бачать за ним велике майбутнє, називаючи його буквально «ключем до навчання мозку».

                           Поява методики Френка Більгоу

 

Теорію мозочкової стимуляції заснував американський педагог Френк Більгоу, який працював шкільним вчителем. У 60-х роках минулого століття він зауважив, що школярі, які на перервах виконують фізичні вправи, пов'язані з балансуванням, більш успішні в шкільній програмі та володіють відмінними комунікативними здібностями.

Розвиваючи свою теорію мозочкової стимуляції, Більгоу розробив балансувальна експериментальну дошку. Працюючи з дітьми, які погано читають, педагог за допомогою свого винаходу та простих вправ виявив прямий зв'язок між фізичною активністю під час балансування і здатністю до читання. Це стало проривом в методології корекції самого широкого спектра порушень у психоемоційному та мовному розвитку дітей.

Дослідження мозочкової стимуляції на балансувальній дошці Більгоу показали її високу ефективність. Програма стала однією з найбільш продуманих і систематизованих коригувальних і стимулювальних методик. Універсальність і повна безпека — важлива перевага цієї методики.

   

                       C:\Users\sergy\Desktop\199066949-ujcecuwihba.jpg

 

                           Як працює методика Більгоу

Стоячи ногами на балансувальній дошці, малюк виконує найпростіші завдання педагога, при цьому зберігаючи рівновагу. Спеціальні обмежувачі регулюють нахил платформи. Чим більше інтенсивність гойдання, тим складніше завдання.

Серед найпростіших вправ для мозочкової стимуляції за Більгоу — перекидання з педагогом м'ячем, тримаючи рівновагу на балансувальній дошці. Потім завдання ускладнюється і дитина повинна називати букви, цифри, назви тварин, рослин. Такі тренування схожі на цікаву рухливу гру, захоплює дітей динамічністю.

 

                       Навіщо дітям мозочкова стимуляція

 

Мета подібної мозочкової стимуляції – синхронізувати роботу центрів мозку, відповідальних за пізнавальні і рухові функції, а також розвинути зорово-моторну взаємодію та  координацію.

Дуже часто у дітей, які мають мовні і психічні порушення, зустрічається незручність в рухах, незграбність. Саме ці характеристики є ознакою того, що у дитини є проблеми в роботі мозочка та стволового відділу мозку.

Порушення зв'язку між мозочком і лобовими частками мозку призводить до уповільнення формування мови, інтелектуальних і психічних процесів.

 

             C:\Users\sergy\Desktop\45.jpg

 

               Програма мозочкового стимулювання покращує:

 

1. рівень концентрації уваги;

2. всі види пам'яті;

3. розвиток мови — як в усній, так і письмовій, а також навички читання;

4. математичні та логічні здібності;

5. аналіз і синтез інформації;

6. здатність до планування;

7. роботу емоційно-вольової сфери.

Таким чином, цей метод показаний для поліпшення навчання — як у школі, так і на спеціальних коригувальних заняттях, які проводяться логопедами, психологами та дефектологами.

 

               C:\Users\sergy\Desktop\44.jpg

                                        Вправи на дошці

Для роботи над стимуляцією мозочка застосовується спеціально розроблений пристрій — балансувальна дошка Більгоу (Белгау). Вправи чимось схожі на лікувальну фізкультуру.

Дитина стоїть на поверхні дошки, яка укріплена на округлій основі, що й змушує балансувати в спробах утримати рівновагу. Основу конструкції дуже схоже на підставу дитячих іграшок-качалок. Відмінність в тому, що тут дитині доводиться не сидіти і розгойдуватися, а, навпаки, балансуючи в положенні стоячи, виконувати різні вправи.

Поверхня дошки має спеціальну розмітку, а кут нахилу платформи регулюється рокерами, що змінюють радіус від 5 до 50 градусів. В залежності від рівня нахилу змінюється рівень складності вправ.

                                  Показання для занять

Як ми вже з'ясували, мозочкова стимуляція є відмінним розв’язанням проблем з навчанням. Вона підвищує інтелектуальні та психічні здібності, стаючи хорошим методом допомоги для дітей, що мають проблеми з навчанням.

Однак набагато ширше цей метод використовується і для корекційних занять при наявності цілком конкретних проблем. Так, мозжечкове стимулювання показано при таких станах:

• Проблема дисграфії або дислексії.

• ЗПР і ЗПМР.

• Синдром дефіциту уваги та гіперактивності.

• Аутизм та інші стани аутичного спектру.

• Відставання в розвитку моторики та координації.

• Недосконалість роботи вестибулярного апарату.

• Поведінкові порушення, незібраність.

• Порушення постави.

 

БД являє собою нестійку прямокутну дошку, розташовану на напівкруглих роликах з можливістю зміни кута повороту.

На поверхні дошки нанесена розмітка у вигляді наклейок. Ця розмітка необхідна для:

• рівномірного розподілу ваги тіла дитини при постановці на дошку;

• розташування стоп рівновіддаленим від центральної осі дошки;

• поверхня наклейок має шорстку структуру. Подібна шорсткість перешкоджає ковзанню стоп по поверхні.

Бажано вставати на дошку босоніж або в тонких шкарпетках у разі, якщо дошка не призначена для індивідуального використання.

                                    Робота над проектом:

 

Під час роботи над проектом  було виготовлено 3 зразки балансувальних дошок.  Основа всіх балансирів - ламінована ДСП, має на собі спеціальне покриття,  яке перешкоджає ковзанню.

Перший варіант – найлегший, він передбачає лише балансуючі рухи вліво-вправо.

C:\Users\sergy\Desktop\доска балансир\IMG_2209.JPG

 

C:\Users\sergy\Desktop\доска балансир\IMG_2202.JPG

 

Другий варіант – теж найлегший, він передбачає рухи вперед – назад.

                               C:\Users\sergy\Desktop\доска балансир\IMG_2201.JPG C:\Users\sergy\Desktop\доска балансир\IMG_2190.JPG

 

        Третій варіант – найскладніший, він передбачає просторові рухи  у всіх площинах.

 

   C:\Users\sergy\Desktop\доска балансир\IMG_2186.JPG

            C:\Users\sergy\Desktop\доска балансир\IMG_2205.JPG

 

      При проведенні занять варіанти балансирів можна підбирати  в залежності від складності виконання вправ та враховуючи можливості дитини.

 

                                                    Висновки

 

Основне завдання балансувального обладнання ― стимуляція діяльності вестибулярного апарату і розвиток пропріоцепції (відчуття положення частин власного тіла відносно один одного) у дітей.

Для досягнення максимального ефекту рекомендується займатися (грати на дошці) кожен день по 5-10 хвилин.

 

                                  Практична значущість проекту

 

     Дане нестандартне обладнання викликає інтерес тим, що його форми можуть бути незвичайні, яскравого забарвлення і діти  з легкістю можуть працювати з ним.

     Грамотне використання нестандартного обладнання на уроках та в позаурочний час дозволить  полегшити процес навчання і залучити дітей в спільну творчу діяльність.

 

                         Результати занять на балансувальній дошці:

1. Поліпшується моторно-зорова координація;

2. Рухові та інтелектуальні здібності дитини синхронізуються;

3. Поліпшується концентрація уваги, розвиток просторової уяви;

4. Підвищення рівня інтелекту.

Заняття на балансувальній дошці дозволяють прискорити вирішення корекційних завдань в логопедії та психології.

 

 

Створюючи нестандартне обладнання,

необхідно дотримуватися наступних правил:

 

- обладнання повинно відповідати гігієнічним та технічним вимогам: обладнання легке, міцне і безпечне, зручне в застосуванні, компактне, естетичне;

- обладнання повинне забезпечувати в повній мірі умови для розвитку рухових умінь і навичок;

-  обладнання повинне виконувати розвиваючу роль, бути доступним для активності дітей, стати предметом для розминок і вправ;

-  обладнання повинно бути універсальним, яскравим, незвичайним, притягувати  дитину;

Пам’ятайте:

 

       Вправи  повинні проводитися під строгим контролем фахівця, як в цілях безпеки, так і для повноцінної результативності.  Незважаючи на те, що самі вправи не здаються якимось незвичайними і складними (підкидання м'ячика, перекидання м'яча або м'якою подушечки між дитиною і асистентом, називання цифр або предметів в певній послідовності), ефект від занять відбудеться лише при правильному підборі вправ.

 

 

docx
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку