Адаптивна фізична культура поняття більш молоде на відміну від лікувальної фізичної культури. Якщо ЛФК це метод лікування і засіб реабілітації, який використовує методики фізичного виховання, то адаптивна фізична культура – це скоріше засіб реабілітації та соціалізації, що має на увазі фізичне виховання, фізичну культуру інвалідів та осіб з обмеженнями здоров'я, а також спортивний напрямок (т.зв. адаптивний спорт)
Мета адаптивної фізичної культури може бути визначена так: максимально можливий розвиток життєздатності людини, що має стійкі відхилення в стані здоров'я, за рахунок забезпечення оптимального режиму функціонування його рухових можливостей, їх гармонізації для максимальної самореалізації.
Мета проекту: Використання нестандартного спортивного знаряддя у навчальному закладі дозволяє створити необхідні умови для реалізації індивідуального, диференційованого підходу в навчанні, підвищити рівень пізнавальної активності учнів, забезпечити комфортні умови для всебічного розвитку особистості, оптимальному фізичному розвитку і зміцненню здоров'я.
Завдання проекту :5. Проаналізувати: досягнення і недоліки виконаного проекту, вклад кожного учня в спільну роботу, вміння співпрацювати, вирішувати проблеми, приймати рішення, формулювати висновки, фіксувати результати, створювати звіт і висновки. За підсумками акції нагородити кращих учасників проекту. За результатами проведення акції підготувати фотозвіт, результати розмістити на сайті школи.
Основні вимоги Необхідно враховувати, що нестандартне спортивне обладнання повинне відповідати основним вимогам, а саме: - сприяти підвищенню ефективності занять; - бути доступним для осіб різного фізичного розвитку; - сприяти розвитку усіх м'язових груп і більшості фізичних якостей учня; - бути простим у виготовленні, зручним і надійним в експлуатації, легко обслуговуватися; - займати мінімальну площу.
Значущість проекту У більшості шкільних спортивних залах морально застаріле спортивне обладнання, що не дозволяє збільшити щільність уроку, зняти психологічний бар'єр у навчанні. Вирішення цих проблем можна вирішити за допомогою використання нестандартного спортивного обладнання в процесі фізичного виховання. Нами було прийняте рішення виготовити найпростіші ігри – “ Накинь кільце ”, які сприятимуть вирішенню наших проблем.
Висновки Використання нестандартного спортивного знаряддя в школідозволяє вирішувати завдання по формування рухових навичок, збагачує руховий досвід учнів, робить рухову діяльність більш привабливою для дітей, викликає емоційний підйом, розвиває творчість і фантазію. Такі заняття можуть носити як розважальний, так і тренувальний характер, їх можна організувати у формі ігрових, сюжетних, тематичних, навчально-тренувальних занять.