Щоб дитина росла здоровою, спритною і кмітливою, її здібності необхідно постійно розвивати. Сьогодні всі приділяють дуже багато уваги розвитку дрібної моторики – і це правильно! Але не варто забувати і про розвиток великої моторики, адже вже в шкільному віці дитині не обійтися без хорошої координації рухів тіла.
Розвинена координація передбачає не тільки злагоджені рухи, а й узгоджена взаємодія процесів збудження і гальмування в корі головного мозку. Ця умова є обов'язковою для відточеної роботи центральної нервової системи. Саме тому у гіперактивних учнів часто виникають проблеми з координацією.
Завдання проекту:1. Розробити необхідну проектну документацію. 2. Підготувати необхідні матеріали для виконання проекту.3. Виготовити ігрові тренажери для координації рухів.4. Презентувати свій проект.5. Проаналізувати: досягнення і недоліки виконаного проекту, вклад кожного учня в спільну роботу, вміння співпрацювати, вирішувати проблеми, приймати рішення, формулювати висновки, фіксувати результати, створювати звіт і висновки. 6. За результатами проведення підготувати звіт, результати розмістити на сайті школи.
Результати проекту:1. Виготовлення та застосовування балансирів допоможе сформувати сприятливі умови для підвищення рухової активності, корекції порушень в руховій сфері, розвитку координації рухів, перенесення в повсякденне життя необхідних рухових навичок і умінь. 2. Формування стійкого інтересу до виготовлення та використання нестандартного обладнання. 3. Мотивувати дітей на рухову активність, через використання нестандартного обладнання.
Загальні відомості Балансувальна дошка Більгоу дозволяє формувати координацію, сприяє просторовому орієнтуванню. Балансири успішно використовують як інструмент мозочкової стимуляції для розвитку пам'яті, уваги, сприймання, покращення мовлення і загальної моторики. Завдяки застосуванню балансирів значно підвищується ефективність корекційних занять з логопедом, психологом, дефектологом. Мозочкова стимуляція — заняття на балансувальній дошці. Мозочкова стимуляція — сучасний метод корекції різних порушень в мовному та інтелектуальному розвитку. Попри те, що він застосовується лише кілька десятиліть, фахівці бачать за ним велике майбутнє, називаючи його буквально «ключем до навчання мозку».
Як працює методика Більгоу Стоячи ногами на балансувальній дошці, малюк виконує найпростіші завдання педагога, при цьому зберігаючи рівновагу. Спеціальні обмежувачі регулюють нахил платформи. Чим більше інтенсивність гойдання, тим складніше завдання. Серед найпростіших вправ для мозочкової стимуляції за Більгоу — перекидання з педагогом м'ячем, тримаючи рівновагу на балансувальній дошці. Потім завдання ускладнюється і дитина повинна називати букви, цифри, назви тварин, рослин. Такі тренування схожі на цікаву рухливу гру, захоплює дітей динамічністю.
Як працює методика Більгоу Програма мозочкового стимулювання покращує:1. Рівень концентрації уваги;2. Всі види пам'яті;3. Розвиток мови — як в усній, так і письмовій, а також навички читання;4. Математичні та логічні здібності;5. Аналіз і синтез інформації;6. Здатність до планування;7. Роботу емоційно-вольової сфери. Таким чином, цей метод показаний для поліпшення навчання — як у школі, так і на спеціальних коригувальних заняттях, які проводяться логопедами, психологами та дефектологами.
Робота над проектом Під час роботи над проектом було виготовлено 3 зразки балансувальних дошок. Основа всіх балансирів - ламінована ДСП, має на собі спеціальне покриття, яке перешкоджає ковзанню. БД являє собою нестійку прямокутну дошку, розташовану на напівкруглих роликах з можливістю зміни кута повороту. На поверхні дошки нанесена розмітка у вигляді наклейок. Ця розмітка необхідна для:• рівномірного розподілу ваги тіла дитини при постановці на дошку;• розташування стоп рівновіддаленим від центральної осі дошки;• поверхня наклейок має шорстку структуру, подібна шорсткість перешкоджає ковзанню стоп по поверхні. Бажано вставати на дошку босоніж або в тонких шкарпетках у разі, якщо дошка не призначена для індивідуального використання.
Висновки Основне завдання балансувального обладнання ― стимуляція діяльності вестибулярного апарату і розвиток пропріоцепції (відчуття положення частин власного тіла відносно один одного) у дітей. Для досягнення максимального ефекту рекомендується займатися (грати на дошці) кожен день по 5-10 хвилин. Практична значущість проекту Дане нестандартне обладнання викликає інтерес тим, що його форми можуть бути незвичайні, яскравого забарвлення і діти з легкістю можуть працювати з ним. Грамотне використання нестандартного обладнання на уроках та в позаурочний час дозволить полегшити процес навчання і залучити дітей в спільну творчу діяльність.
Результат роботи на дошці:1. Поліпшується моторно-зорова координація;2. Рухові та інтелектуальні здібності дитини синхронізуються;3. Поліпшується концентрація уваги, розвиток просторової уяви;4. Підвищення рівня інтелекту. Заняття на балансувальній дошці дозволяють прискорити вирішення корекційних завдань в логопедії та психології.
Створюючи нестандартне обладнання, необхідно дотримуватися наступних правил:- обладнання повинно відповідати гігієнічним та технічним вимогам: обладнання легке, міцне і безпечне, зручне в застосуванні, компактне, естетичне; - обладнання повинне забезпечувати в повній мірі умови для розвитку рухових умінь і навичок;- обладнання повинне виконувати розвиваючу роль, бути доступним для активності дітей, стати предметом для розминок і вправ;- обладнання повинно бути універсальним, яскравим, незвичайним, притягувати дитину;Пам’ятайте: Вправи повинні проводитися під строгим контролем фахівця, як в цілях безпеки, так і для повноцінної результативності. Незважаючи на те, що самі вправи не здаються якимось незвичайними і складними, ефект від занять відбудеться лише при правильному підборі вправ.