Тема. Позакласне читання. А. Конан Дойл «Записки про Шерлока Холмса» («Спілка рудих»). Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих».
Мета: навчальна: формувати вміння здійснювати цілісний аналіз оповідання «Спілка рудих», розкрити сенс іронічного зображення пристрасті людини до легкого збагачення; дослідити особливості застосування дедуктивного методу Шерлоком Холмсом у розкритті справи «спілки рудих»; здійснити порівняльну характеристику видатного сищика та злочинця, який протистоїть йому;
розвивальна: розвивати творчі здібності учнів, формувати уявлення про загальнолюдські цінності – гуманізм, справедливість;
корегуюча: корегувати вміння робити аналіз своєї роботи на уроці;
виховна: сприяти формуванню прагненню до саморозвитку.
Обладнання: відеоряд «Пригоди Шерлока Холмса: Спілка рудих», портрет письменника, оповідання «Спілка рудих», карта світу, ноутбук, картки, інфографіка.
Тип уроку: засвоєння навичок і вмінь.
Методи, прийоми: створення проблемної ситуації, кроссенс, робота з картою світу, вправа «Кросворд навпаки», літературна вікторина, інтерактивна вправа «Мікрофон», робота в групах.
Епіграф : As to reward, my profession is its own reward
Щодо винагороди: моя професія власна винагорода
Шерлок Холмс
Хід уроку:
І ОРІЄНТАЦІЯ, МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ
Прийом «Психологічний настрій»
Робота з епіграфом
Епіграф : As to reward, my profession is its own reward (Щодо винагороди: моя професія власна винагорода)
ІІ. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ
Бесіда
- Чим прославився Шерлок Холмс? (Шерлок Холмс прославився тим, що розслідував злочини, які здійснювали люди різного віку.)
- Як він це робив? (Він намагався зрозуміти, що штовхає людину на злочин. Відомо, що всі злочини проходять через людську свідомість, стаючи вчинками.)
- Який метод засстовував Шерлок Холмс? (Дедуктивний)
Вправа «Кросворд навпаки»
|
|
л |
і |
к |
а |
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
д |
е |
д |
У |
к |
т |
и |
в |
н |
и |
й |
|
|
|
|
|
|
|
Д |
о |
й |
л |
|
|
|
|
|
д |
е |
т |
е |
к |
т |
И |
в |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Б |
е |
Й |
к |
е |
р |
с |
т |
р |
і |
т |
(В ході роботи застосовуються прийом кроссенс «А.Конан Дойл», робота з картою світу, перегляд фрагментів фільму.)
2. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
Прийом «Слово вчителя»
3. Визначення очікуваних результатів
Вправа «Мікрофон»
Мене зацікавила або не зацікавила робота у детективному агентстві «Detective stories» тому що…
Чи отримаю я винагороду за роботу…
ІІІ ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЯ
Створення проблемної ситуації
- Що вам відомо про справу «Спілка рудих» в контексті творів про Шерлока Холмса? («Спілка рудих» другий із творів, написаних Конан Дойлем про Шерлока Холмса, вперше опублікований у серпні 1891 року в журналі «Strand Magazine», сам автор ставив цю історію на друге місце серед дванадцяти найцікавіших на його думку.)
2. Поглиблення навчального матеріалу
Евристична бесіда
3. Первинне застосування знань
Літературна вікторина
1. Як звати чоловіка, що завітав до Холмса? (Містер Вілсон)
2. Що дістав з кишені рудий клієнт? (Газету)
3. І в «Пістрявій стрічці» і в «Спілці рудих» джентльмени з’являються в однакових головних уборах. Що ж в них на голові? (Циліндри)
4. Що не можна було робити у спілці перебуваючи на роботі? (Виходити з контори)
5. Яку роботу треба було виконувати містеру Вілсону? (Переписувати «Британську енциклопедію»)
6. Продовжіть фразу: «Це завдання на…..люльки». Скільки люльок має викурити Холмс щоб розгадати? (3)
Установити послідовність. (Робота в групах)
- У нас виникла проблема, ми маємо план твору, але в ньому порушена послідовність. Давайте відновимо правильний порядок.
1. Візит додому до Вілсона.
2. Дивне оголошення.
3. Арешт злодія.
4. Розповідь містера Вілсона.
5. Настирливісь Вінсента щодо оголошення.
6. Небезпечна справа.
7. Розслідування.
8. Прудкий Вінсент.
1. Розповідь містера Вілсона.
2. Дивне оголошення.
3. Прудкий Вінсент.
4. Настирливісь Вінсента щодо оголошення.
5. Розслідування.
6. Візит додому до Вілсона.
7. Небезпечна справа.
8. Арешт злодія.
4. Фізкультпауза
Вправи для зору. (Відео)
5. Застосування учнями знань і дій у стандартних умовах
Ланцюжок розслідування злочину
(Діти відтворюють ланцюжок розслідування з допомогою фото (кадри з фільму) на дошці)
«Спілка рудих»: Об’ява у газеті.
Моторний помічник Вілсона.
Вивчення місцевості, де розташовувулася Спілка рудих.
Огляд контори містера Вілсона.
Засідка у темряві.
Завдання на картках (Робота в групах)
1 група – досьє на Шерлока Холмса
2 група – портфоліо лікаря Вотсона.
ІV РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮЮЧИЙ ЕТАП
- Давайте разом складемо колективний звіт за робочий день 29 березня 2021 року. Отже, сьогодні детективне агентство «Detective stories»…
Працювало над…
Наблизилося у своєму розслідуванні до…
Виявило нові докази…
Було дуже близько до розгадки..
Особливу увагу зосередило на…
Дуже активно…
Робочий день можна вважати дуже продуктивним, бо…
Вправа «Мікрофон»
Я отримав винагороду на уроці…
4. Самооцінювання. Оцінювання.
Самооцінювання на картках
(У кожного учня на парті картка для самооцінки за усіма видами роботи, які були передбачені вчителем і виконані на уроці. Кожен оцінює свою роботу.)
Прізвище, ім’я учня __________________________________
Оцінювання |
0б. |
1б. |
2б. |
3б. |
Усні відповіді |
|
|
|
|
Виконання письмових завдань |
|
|
|
|
Робота біля дошки, карти або на картках |
|
|
|
|
Активність на уроці |
|
|
|
|
Разом: ____ балів |
|
|
|
|