Урок "У. Старк. «Маленька книжка про любов». Тема перших почуттів підлітків"

Про матеріал
Конспект уроку розроблено з метою розкрити тему перших почуттів підлітків, використовуючи можливості навчального діалогу; формувати в учнів розуміння кохання та стосунків між людьми; звернути увагу на майстерність У. Старка у створенні художньої реальності світу підлітків; р; сприяти формуванню в учнів кращих людських якостей.
Перегляд файлу

 

 

Тема: У. Старк. «Маленька книжка про любов». Тема перших почуттів підлітків

Мета: використовуючи можливості навчального діалогу, розкрити тему перших почуттів підлітків; формувати в учнів розуміння  кохання та стосунків між людьми; звернути увагу на майстерність  У. Старка у створенні художньої реальності світу підлітків; розвивати навичк; сприяти формуванню в учнів кращих людських якостей.

Хід уроку

                                                               Любов – це вагоме слово

                                                                                            У. Старк

Любов – вона різна, і в кожного своя. Любов – це не те, що приходить невідомо звідки. Любов – це те, що ми робимо самі для інших людей.

Коментоване читання

Завдання:

1.Прочитайте уривок з твору.

 - Спробуйте уявити портрет Ельси.

- Прослідкуйте, які емоції відчуває Фред

-Чому цей розділ називається «Іспит з кохання»?

-Які «іспити» були ще у стосунках Фреда та Ельси?

«Іспит з кохання»

«….Подивився на Ельсу і відчув тепло.

…за що люблю її, а не, скажімо, Інґрід чи Анн-Марі. Більшість у нашому класі сказали б, що ці дівчата симпатичніші. І самі Інґрід та Анн-Марі вважають себе красунями. Вони належать до тих дівчат, із яких малюють картини. А от Ельса — сильна і з кучерявим каштановим волоссям, що завжди неначе наелектризоване.

До того ж вона гугнявить.

Та все ж мені стає тепло лише тоді, як я дивлюся на неї, а не на якусь іншу дівчину.

Чого воно так?

Ельса має одну-єдину особливість: коли вона міряється з кимось силою рук, то неодмінно перемагає. Бо виявляється сильнішою. Одного разу вона поборола Конрада, що вважав себе найдужчим у класі. Навіть запевняв усіх, що програв навмисне, бо вона дівчина. Але ніхто йому не повірив. Відтоді він її не терпить.

Хоча я люблю її не за те, що вона перемагає, коли міряється силою рук.

Цього так просто не поясниш.

…Коли я знову звів на неї очі, щоб придивитися, чи не оминув я, бува, чогось іще, …..

Я уявив собі, як вона усміхнеться до мене на перерві. Це було єдине, чого я хотів: розвеселити її!

Але тоді я не взяв до уваги одне. Те, що від любові людина стає страшенно незграбною.

(Милуючись Ельсою, Фред помітив у її зошиті помилку. Він написав записку з правильною відповіддю і хотів передати, але раптом зачепив рукою пенал, який гупнув на землю. Учні і вчителька подивилися на Фреда. Папірець впав з його рук, і вчителька прочитала записку. Вона сказала, що так нечесно і запитала, навіщо Фред допомагає дівчинці)

— Чому ж ти вирішив допомогти Ельсі, якщо вона тебе не просила?

Ну, що я міг відповісти? Що зробив це тому, що закохався і мене кидає в жар, чи варто мені тільки подивитись на неї? Що сподівався: раптом вона потім мимохідь усміхнеться мені на перерві?...»

 

 

Робота над темою уроку

Прослідкуємо за тим, як народжується почуття кохання

  • Яким є Фред?
  • Батько заохочує сина бути сміливим і жертовним. Що зробив хлопець, щоб змінитися?

 

  1. На початку ( контрольна з математики) -                               повага

Фред                                                  Ельса

Невисокий, слабкий              фізично сильна

Чутливий , сором’язливий     рішуча 

 

Вирішив бути відважним.

У школі після першої перерви Фред вирішив поговорити з Ельсою. Пожертва (шоколадка) заради любові лежала у його кишені. Та Фред чомусь втратив дар мови, не міг нічого сказати, а потім запропонував, що за дешево дістане їй ялинку. Ельса відмовилася, бо вже мала ялинку. Вона запитала, навіщо він вчора осоромив її. Хлопець хотів відповісти, але почервонів і втік.

 

Треба вчитися бути хоробрим.(скелет)

Фред написав Ельсі записку з вибаченням і крапнув з флакончика трішки парфумів. Лист він не підписав.  Фред побачив, що Ельса читає його листа. Хлопчик почав хвилюватися, але дівчинка сховала лист у свій портфель, туди ж поклала пакетик з подарунком.

 

  • Чому Фред почав бійку з Конрадом?
  • Що відчула Ельса в цій ситуації?

 

  1.               Бійка з Конрадом                           здивування( зміна ролей: Фред виявився рішучим, Ельса – чутливою)

Ельса стояла з Конрадом і сказала, що він – дурень( показав на Польщу, шукаючи Париж) Конрад копнув сніг і обсипав ним Ельсі пальто. Фред кинувся захищати Ельсу, хоч Конрад був найсильнішим в класі. Раптом Фред відчув удар в ніс, побачив кров і заплакав. Ельса вигнала Конрада, набрала снігу в хустинку і приклала до Фредового носа.

Кульмінаційний момент дитячого кохання – заступництво Фреда за Ельсу, коли Конрад її образив. Фред навіть постраждав, у нього тече кров з носа, а Ельса лікує його снігом… Фред потім буде говорити, що в нього «незначна воєнна травма».

 

 

3.Подарунок на Різдво                         взаємність

 

Ельса  запропонувала провести Фреда додому.

Вони йшли додому: з одного боку йшов найкращий друг, а з іншого – дівчина, заради якої Фред пожертвував своїм носом. Дівчинка подякувала за лист і сказала, що Фред їй теж подобається. Потім вони зайшли до Гранфоша по ялинку. Вибір був уже не великий. Фред вибрав велику криву ялинку з гарною верхівкою. Дівчина занесла ялинку до Фредового дому і сказала, що відкриє свій подарунок завтра. А потім обняла хлопця і подарувала подарунок – кишенькове люстерко. Вона сказала, що коли Фред гляне у нього, то побачить того, кого вона любить.

 

Прочитайте уривок 

  • Доведіть, що Фред змінився.

 

«…Фред дивиться у люстерко, яке йому подарувала Ельса: «Ти побачиш в ньому того, кого люблю». «А потім був дзвінок від Ельси… – Агов? Де ти? – спитала вона. – I`m in Heaven, – відповів я. – Це означає: Я в небі. Та я знаю, – відповіла Ельса. – Побачимося завтра? А чом би й ні, – відповів я…»

Висновок: Отже, завдяки Ельсі Фред долає страх і йде на жертви, вчиться розуміти й поважати думку іншої людини. Завдяки їй він відкриває собі себе — хлопця, в якого можна закохатися.

 Запишіть у вигляді сходинок шлях до взаємного кохання Фреда та Ельси

                                                Взаємність I`m in Heaven

                            

 

                                                                            Здивування, турбота       

                                                                                  

                                                                                   Повага, симпатія

Рефлексія

Пісня «Щока до щоки» є ліричним лейтмотивом повісті «Маленька книжка про любов». Це символ безмежного кохання, яке переживають батьки Фреда. Водночас це мрія про мирний світ (без війни).

 Небеса, я на небесах,

 Моє серце б’ється так, що я ледь можу говорити.

 Здається, я знайшов своє щастя, яке шукав,

 Коли ми з тобою танцюємо щока до щоки.

 Небеса, я на небесах,

Усі мої щоденні турботи,

 Здається, щезають, це подібно на смугу везіння у гравця,

 Коли ми з тобою танцюємо щока до щоки.

Чи можна вважати цю пісню символом нового почуття любові, яке народжується в душі Фреда?

Домашнє завдання

Закінчіть речення

Історія Фреда та Ельси мене навчила….

Мені хочеться вірити, що …

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 квітня 2023
Переглядів
6805
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку