Конспект уроку позакласного читання української літератури для 6 класу Тема. Напевно диво – казка тут живе…Емма Андієвська «Казка про двох пальців»

Про матеріал

Конспект уроку позакласного читання для 6 класу

С.М. Хвостенко, учитель ЗОШ І- ІІІ ступенів №5, м. Лебедин, Сумської обл.

Тема. Напевно диво – казка тут живе…Емма Андієвська «Казка про двох пальців»

Перегляд файлу

Конспект уроку позакласного читання для 6 класу

С.М. Хвостенко, учитель ЗОШ І- ІІІ ступенів №5, м. Лебедин

 

Тема. Напевно диво – казка тут живе…Емма Андієвська «Казка про двох пальців»

      Мета:

  •             навчати учнів сприймати дійсність не лише як реальність, а й як вияв фантазії ;
  •             допомогти зрозуміти світ казкових героїв, учити  оцінювати вчинки героїв , розрізняти добро і зло в художніх творах і в сучасному житті;
  •             формувати навички роботи з художнім текстом;розвивати фантазію , уяву;
  •             зацікавити дітей сучасною дитячою прозою та прищеплювати бажання читати твори сучасних письменників.

Обладнання: книга «Казки Емми Андієвської», портрет письменниці, контрольні картки, мультимедійна презентація.

Тип уроку: урок позакласного читання.

Форма уроку:урок – презентація з елементами інсценізації.

Методи , прийоми і форми роботи: бесіда ,дослідницька робота в групах, презентація міні - проектів,інсценізація, метод

Книга - мудрий, старий друг,

книга знає все навкруг.

Народна мудрість

Хід уроку

І.Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1.          Прочитайте і прокоментуйте епіграф уроку
  2.          Бесіда з учнями.
  •             Які книги ви полюбляєте читати?
  •             Що ви знаєте про їх авторів?
  •             Які твори сучасної літератури вам знайомі?
  •             Чого навчають книги?

ІІІ. Оголошення теми уроку і очікуваних результатів

Учитель. Сьогодні ми проведемо урок позакласного читання за книгою сучасної дитячої  письменниці Емми Андієвської.

 Вона називається  «Казки Емми Андієвської». Зокрема, детальніше розглянемо твір  «Казка про двох пальців»

Будемо вчитися :

  1. Оцінювати вчинки героїв;
  2. Перевтілюватися в героїв і «оживлювати» текст;
  3. Формувати навички роботи з художнім текстом і висловлювати власні міркування;
  4. Удосконалювати вміння працювати в групах;
  5. Писати лист авторові та героям твору.

                 ІV. Опрацювання навчального матеріалу.

1.Знайомство із автором

( у формі інтерв’ю )

Емма Андієвська. Я,Емма Андієвська, 19 березня 1931, Сталіно, нині Донецьк.

Учень. Хто за професією  твої батьки?

Емма Андієвська. Батько був хіміком-винахідником, мати була агрономом за освітою і пізніше працювала вчителькою біології. .

Учень. Як проходило твоє дитинство?

 Емма Андієвська. У дитинстві я дуже хворіла, і це змусило нашу родину у 1937 році переїхати спочатку до Вишгорода, а згодом — у 1939 році — до Києва.

Учень. Які твори ти полюбляла  читати?

Емма Андієвська. В 9—10 річному віці я перечитала найвідоміші твори світової літератури.

Учень. У скільки років ти почала писати?

Емма Андієвська. У шість років.

2.Презентація книги « Казки Емми Андієвської»(2000) літературознавцем

( заздалегідь підготований учень)

 Казки письменниці— це спроба структурувати власне уявлення про світ як складну взаємопов'язану й взаємообумовлену систему. Але не заради того, щоб укласти те уявлення в якусь схему, а для того, щоб через філософські медитації знайти найкоротший шлях до мети
Як правило, казки Емми Андієвської мають  філософське підгрунтя й несуть великий моральний заряд. Їхні герої — звірі, птахи, упирі, мушлі і навіть консервна бляшанка чи… пальці — завжди у пошуку тих моральних опор та ціннісних орієнтирів, які ми звемо загальнолюдськими. Здебільшого ці казки мають "силу" (за Сковородою). Продовжуючи одна одну сполучною фразою-містком, що її казкарка майстерно перекидає від оповідки до оповідки, вони творять цілісну структуру казкового дійства.Наприклад у «Казці про двох пальців» розказується про два невидимі пальці на руці, які творять найбільше.

  1.          Інсценізація уривка з « Казки про двох пальців».

Один палець подався одним шляхом , а другий - іншим ,щоб не завдячувати братові того,що кожний сам натинався здобути.

 Та хоч ішли вони різними дорогами, за якийсь час вони стрілися біля королівства, яке лежало на самому кінці світу", бо з цього королівства крізь отвори в баштах викидали сміття вже просто в не­буття.

Добридень, братику, — мовив один із пальців, втішений зустріччю після довгого часу,

Доброго вечора, відповів другий, зрадівши, що нарешті надибав брата.

Ми тепер ніколи не розлучатимемося, — ска­зав перший палець.

Ти таки ж підріс у дорозі, —: погодився другий палець.

— Ми стали дорослі, щойно розлучилися, — признався перший.

Чи ти ще чуєш у собі силу? — спитав другий.

Більше, ніж колись, запевнив перший, і вони вирішили вдвох шукати собі слави, а руці честі в цьому королівстві.

На вході до королівства стояли вартові й бави­лися в присмерку білими мишами, аби не поснути від нудьги. Угледівши двох пальців, вони закри­чали: «Ви куди?» — і перегородили їм дорогу.

Туди, куди очі дивляться, — відповіли їм пальці, чемно вклонившися.

Що ви шукаєте?

Собі слави, а нашій батьківщині-руці — честі, а головне, щоб нас розсудили, хто з нас найкра­щий, аби ми знайшли серед братів ліпше місце й не тулилися на руці на самих задвірках.

Щоправда, за час мандрів ця думка переста­ла вже пекти їх, як це було раніше, але щоб не блукати по світі з порожньою головою, вони її ще трималися.

Хто ж ви такі? — поцікавилися вартові, — і чи ви маєте перепустки, які посвідчили б, що ви саме ті, ким себе називаєте?

Ми пальці, — відповіли пальці, дивуючись, пощо їх так багато питають.

Хм, — похитали головами вартові і, нахи­лившись один одному до вуха, порадилися між собою.

Ми вас покажемо королеві, — урочисто про­голосили вони, випроставшись, і повели пальців до королівського палацу, де жила її величність Лампа.

4.Розповіді учнів .

« Точка зору»

Учні висловлюють свою думку стосовно слів Емми Андієвської  « … все найвище  й найдосконаліше, завжди – невидиме».

  1.          Робота учнів у групах

1-ша група презентує власне дослідження « Реальне і фантастичне у казці».

2-га група  презентує власне дослідження  «Художні засоби у казці».

3-тя  група презентує власне дослідження  « Тлумачення слів із казки».

4- та група презентує Лист письменниці.

V. Осмислення й узагальнення вивченого

Прокоментувати висловлення героїв

1.«…усе підвладне порам року,і кожний носить в собі своє призначення».

2. «…хто з ким бореться , той тим стає».

Підсумок

Слово вчителя

  •              Сьогодні ми відкрили для себе  Емму Андієвську – сучасну дитячу письменницю. Побували у її поетично – фантастичному світі, намагалися поєднати мрію,фантазію з дійсністю.
  •              Я думаю, разом ми зрозуміли , що світ – казка, і у ньому треба бути не лише реалістом, а й  мрійником та фантазером.

VІ.Рефлексія

Метод « Незакінчене речення»

Сьогодні на уроці :

  •              Я зрозумів…
  •              Навчився…
  •              Я не вмів, а тепер умію …

         VІІ.  Домашнє завдання

1.Скласти план до казки.

2.* Скласти кросворд  за творчістю Емми Андієвської.

 

 

docx
Додано
24 січня 2018
Переглядів
16106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку