16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Конспект уроку "Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні"

Про матеріал

Матеріал для проведення відкритого уроку із практичною роботою, метою якого є: розвивати здоров'язбережувальні компетентності шляхом набуття учнями правил пожежної безпеки у громадських приміщеннях; формувати навички безпечної для життя і здоров'я поведінки; навчати учнів методам самозахисту в умовах загрози життя.

В ході уроку доцільним буде відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні.

Перегляд файлу

Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІступенів №25

 

 

 

Урок на тему

«Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні.»

 

 

З досвіду роботи

вчитель основ здоров’я

ТЗОШ І-ІІІ ступенів№25,

Атаманчука Михайла Степановича                                                        

 

 

Тернопіль

Тема: Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні  

         засоби   пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському 

         приміщенні.

 

Мета: Розвивати здоров’язбережувальні компетентності шляхом набуття учнями правил пожежної безпеки у громадських приміщеннях; формувати навички безпечної для життя і здоров’я поведінки;  навчати учнів методам самозахисту в умовах загрози життя.

Практична робота: Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в 

           громадському приміщенні.  

Обладнання: Підручник, проектор, стікери, роздатковий матеріал, план евакуації, вогнегасники.

Тип уроку:  Комбінований

Хід уроку.

І. організаційний момент.

- перевірка готовності класу до уроку

- вправа знайомство: передача вогню  свого серця  з рук у руки по колу у долонях (пантомімо)

- правила роботи в групі

ІІ. Актуалізація опорних знань.

На класній дошці із картону вирізаний будинок із трьома вікнами. Завдання: об’єднати у три групи клас, у кожного під стільцем приклеєні стікери певного кольору (синій, червоний, зелений),  із стікером певного кольору підходимо до відповідного столу. На столі лежать завдання. Написати правила безпеки у будинку із поводженням: газовим обладнанням, побутовою хімією, пічним опаленням. Час виконання 2-3 хвилини використовуємо кейс №1 , презентація і закріплення на одному із віконечку будинку. Оцінювання роботи груп. Діти сідають на місця.

Валелогічна пауза. Діти сідають рівно, опираються на спинку крісла, руки опущенні вниз, закрили очі. Уявіть як вам безпечно і затишно у вашому будиночку, класі. Вдихніть глибоко через ніс повітря і повільно видихаємо через рот. Зробіть так  чотири рази ( за цей час вчитель запалює сірник). Що ви відчули? (запах сірки) а звідки узявся цей запах? Відкрийте очі. Відгадайте загадку:     Живуть у тісній темниці,

                     Без страху темноти,

                     Хлоп’ята яснолиці —

                     Вогню малі брати.

                                             ( сірники)

Ось так коли нам комфортно і зручно, небезпека вогню, пожежі  все ж таки чатує на нас усюди.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 З найперших часів існування людської цивілізації пожежі завдавали тяжкого лиха. У полум’ї пожеж назавжди зникли безцінні шедеври, створені генієм людини, – літописи, книги, картини, документи, архітектурні пам’ятки – і, що найстрашніше – мільйони людських життів. Пожежа виникає завжди раптово. Під час пожежі вогонь поширюється швидко, і ми не можемо його контролювати. Крім того, під час пожежі утворюється велика кількість диму, який може спричинити отруєння чадним газом.

Мозковий штурм.

Як ви вважаєте, що може бути причиною виникнення пожежі?

Вогонь може бути другом людини або її ворогом. Особливо небезпечні пожежі в громадських приміщеннях, зокрема в школі, де одночасно перебуває багато людей. Безпеку школи перевіряють пожежники. Та всі їхні зусилля будуть марними, якщо учні проводитимуться необачно, створюватимуть небезпечні ситуації, а в разі їх виникнення діятимуть неорганізовано. Щоб цього не сталося, ми з вами продовжуємо вивчати правила пожежної безпеки.

ІV. Оголошення теми уроку.

Вправа очікуваний результат. На дошці з правої сторони причіпаємо макет вогню , а з лівої сторони діти  причіплюють листочки у формі відеречка із записаними на них що  вони очікують від сьогоднішнього уроку.

V. Формування компетентностей

Оповіщення про пожежу

Оповіщення про пожежу осіб, які перебувають в будинку (споруді), здійснюють “передачею звукових, а також, за необхідності, світлових сигналів оповіщення у всі приміщення будинку”, “трансляцією мовленнєвих повідомлень про пожежу”, “передачею в окремі зони будинку або приміщення повідомлень про місце виникнення пожежі, про шляхи евакуації та дії, що забезпечують особисту безпеку”, “увімкненням світлових покажчиків рекомендованого напрямку евакуації”, “увімкненням освітлення евакуації”, “ Відповідно, за способами оповіщення ці системи поділяються на світлові (візуальні), звукові, мовленнєві та комбіновані.

Три стадії пожежі

I фаза (10 хв) - початкова стадія, що включає перехід загоряння в пожежу (1-3 хв) і зростання зони горіння (5-6 хв).

Протягом першої фази відбувається переважно лінійне поширення вогню уздовж горючої речовини або матеріалу. 

IІ фаза (30-40 хв) - стадія об'ємного розвитку пожежі  - основна

Бурхливий процес, температура всередині приміщення піднімається до 250-300оС, починається об'ємний розвиток пожежі, коли полум'я заповнює весь обсяг приміщення,

IІI фаза - загасаюча стадія пожежі.

Догорання у вигляді повільного тління, після чого через деякий час (іноді досить тривалий) пожежа догорає і припиняється.

 Первинні засоби пожежогасіння.   

До первинних засобів пожежогасіння належать:

- вогнегасники;

- пожежні крани-комплекти, ручні насоси, лопати, ломи, сокири, гаки, пили, 

  багри;

- ящики з піском, бочки з водою;

- азбестові полотнища, повстяні мати та ін.

       Серед первинних засобів пожежогасіння найважливішу роль відіграють вогнегасники різних типів: водяні, водопінні, порошкові, вуглекислотні, газові.

 Розповідь учителя з елементами бесіди

Найбільш зручними засобами для гасіння пожеж є вогнегасники.

Об’єднання у три групи: запобігти, врятувати ,допомогти

Діти підходять до столів і складають характеристику вогнегасника і презентують його.

План-схема евакуації — це креслення будинку, на якому позначено найбезпечніші шляхи виходу з приміщення в разі пожежі (записати у робочий зошит). Суцільні зелені стрілки показують основні рекомендовані евакуаційні шляхи, а пунктирні стрілки позначають резервні (другорядні). На планах евакуації умовними знаками показано розміщення вогнегасників, пожежних кранів, гідрантів, телефонів. План евакуації допомагає людям швидко покинути приміщення, охоплене вогнем.

У разі виникнення пожежі в громадському місці треба не метушитися, шукаючи вихід,  розібратися, хто з присутніх знає план евакуації, й рухатися разом з усіма згідно із цим планом.

Окрім плану евакуації, існують також знаки пожежної безпеки, які підкажуть вам шляхи до порятунку або попередять про небезпеку.

Евакуа́ція процес виведення населення і життєвожливих ресурсів першої необхідності з території можливої загрози  (записати у робочий зошит)

Правила евакуації.

Пергляд навчального відео

VI. Практична робота

Відпрацювання алгоритму дій піл час пожежі в  громадському приміщенні.   (Евакуація з класу, школи).

VIІ. Підсумок

 Вправа "Що? Де? Коли?"

Що? ... із почутого на уроці для вас корисне, необхідне?

Де? ... ви можете використати набуті знання?

Коли? ... у яких випадках?

Повернення до очікування

VII. Домашнє завдання:

- 8 параграф опрацювати.

- Разом з батьками накреслити в зошиті план евакуації з вашого будинку чи квартири. Позначте виходи з кожної кімнати і місце зустрічі після евакуації.

VIII. Прощання. Вправа "Я - рятувальник"

    Учні стають у коло, витягують уперед ліву руку долонею догори й уявляють, що на ній лежать знання й уміння, які вони мали до цього уроку. Відтак витягують праву руку й уявляють на ній ті надзвичайно важливі навички, які вони отримали на цьому занятті.

  За командою "Так!" учні об'єднують долоні, приєднуючи нові здобутки до тих, які вони мали раніше. Усі разом говорять: "Ми - рятувальники!"

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 лютого
Переглядів
353
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку