Розробка уроку для 5 класу
Правила вживання апострофа
Мета: ознайомити п’ятикласників із правилами вживання апострофа; удосконалювати навички написання слів з апострофом; формувати вміння знаходити слова з цією орфограмою в текстах; розвивати мовленнєві навички, увагу, пам'ять, логічне мислення; виховувати повагу до рідного краю.
Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок.
Обладнання: підручник (Глазова О. П., 2018), робочий зошит, таблиця «Правила вживання апострофа»
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Забезпечення емоційної готовності до уроку
Інтерактивна вправа «Усміхайлик»
Схарактеризуйте свій настрій за допомогою усміхайлика.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Курйоз, цього, тьохкає, район, медальйон, сьорбати, сьогодні, бадьорий.
ІV. Вивчення нового матеріалу
V. Виконання вправ на закріплення вивченого матеріалу
1. Виконання вправи із підручника(вправа 371)
2. Пояснювальний диктант
Записати речення, визначити слова із вивченою орфограмою, у реченнях підкреслити головні члени.
1. Серце в’яне співаючи, коли знає за що. 2. Того в’яжуть, того ріжуть, той сам себе губить…3. А серденько б’ється! 4. Ануте, хлоп’ята, На байдаки! 5. І барвінок розів’ється – І слово забуте. (Т.Шевченко)
3. Творча робота
Скласти одне речення про настрій, вживаючи слово з апострофом.
4. Розподільний диктант
Запишіть слова у дві колонки: з апострофом та без нього.
Прислів’я, духмяний, свято, різдвяний, рум’янець, пюре, розв’язка, подвір’я, Лук’ян, буряк, цвях, матір’ю.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
Назвіть якнайбільше слів, у яких після б, п, в, м, ф перед я, ю, є, ї апостроф не пишеться.
V. Домашнє завдання
1. Виконати вправу 373.
2. Скласти три речення з апострофом; підкреслити у них головні члени.