Конспект уроку "Правила вживання апостроофа"

Про матеріал
Урок містить теоретичний матеріал та практичні вправи на орфогра "Апостроф".
Перегляд файлу

Розробка уроку для 5 класу

Правила вживання апострофа

Мета: ознайомити п’ятикласників із правилами вживання апострофа; удосконалювати навички написання слів з апострофом; формувати вміння знаходити слова з цією орфограмою в текстах; розвивати мовленнєві навички, увагу, пам'ять, логічне мислення; виховувати повагу до рідного краю.

Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок.

Обладнання: підручник (Глазова О. П., 2018), робочий зошит, таблиця «Правила вживання апострофа»

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Забезпечення емоційної готовності до уроку

Інтерактивна вправа «Усміхайлик»

Схарактеризуйте свій настрій за допомогою усміхайлика.

смайлик грустный на прозрачном фоне: 11 тыс изображений найдено в ... ᐈ Слайлик фото, фотография смайлик | скачать на Depositphotos® удивление картинки смайлик: 10 тыс изображений найдено в Яндекс ... ROZETKA | Коврик 3D круглый безворсовый с 3д принтом ковер для ...

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Перевірка виконання вправи
  2. Словниковий диктант

Курйоз, цього, тьохкає, район, медальйон, сьорбати, сьогодні, бадьорий.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Опрацювання теоретичного матеріалу з підручника (§31, с.162-163)
  2. Опрацювання таблиці «Правила вживання апострофа»

УЖИВАННЯ АПОСТРОФА | Українська мова

 

V. Виконання вправ на закріплення вивченого матеріалу

1. Виконання вправи із підручника(вправа 371)

2. Пояснювальний диктант

Записати речення, визначити слова із вивченою орфограмою, у реченнях підкреслити головні члени.

1. Серце в’яне співаючи, коли знає за що. 2. Того в’яжуть, того ріжуть, той сам себе губить…3. А серденько б’ється! 4. Ануте, хлоп’ята, На байдаки! 5. І барвінок розів’ється – І слово забуте. (Т.Шевченко)

3. Творча робота

Скласти одне речення про настрій, вживаючи слово з апострофом.

4. Розподільний диктант

Запишіть слова у дві колонки: з апострофом та без нього.

Прислів’я, духмяний, свято, різдвяний, рум’янець, пюре, розв’язка, подвір’я, Лук’ян, буряк, цвях, матір’ю.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Метод «Мікрофон»
  1. Після яких літер вживаємо апостроф?
  2. Перед якими літерами вживаємо апостроф?
  3. Чи пишемо апостроф перед буквосполученням йо?
  4. Чи будемо вживати апостроф у слові Лук’ян? Чому?
  5. А в словах свято, різдвяний ставимо апостроф?
  1. Гра «Хто більше?»

Назвіть якнайбільше слів, у яких після б, п, в, м, ф перед я, ю, є, ї апостроф не пишеться.

V. Домашнє завдання

1. Виконати вправу 373.

2. Скласти три речення з апострофом; підкреслити у них головні члени.

 

 

docx
Додано
28 лютого 2021
Переглядів
1237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку