Конспект уроку ."Правопис не з дієсловами"

Про матеріал
Повторення правил написання не з дієсловами. Навчити обгрунтовувати вибір написання дієслів з часткою не.
Перегляд файлу

 

Тема: Правопис не з дієсловами

Мета:повторити правила написання не з дієсловами, вчити застосовувати правила написання дієслів із часткою не; розвивати логічне мислення; удосконалювати культуру мовлення; виховувати пошану до скарбниці усної народної творчості.

Обладнання:підручник, дидактичний матеріал, технічні засоби.

   Хід уроку

І.Актуалізація опорних знань учнів

ІІ.Повідомлення теми та мети уроку

Слово учителя

Сьогоднішній урок я хочу почати словами, які записані на дошці:                                                                                                                                                                                        Ой, яка чудова українська мова!

Де береться все це, звідкіля і як…

Ми будемо працювати у групах. За правильні відповіді будете отримувати веселі смайлики.                                                                                                                Клас поділений  на три групи. По одному учню з кожної групи працюють біля дошки.                                                                                                                              1 група                                                                                                                                                   Визначити розряди прикметників:                                                                      запашна квітка                                                                                                                                                          молочний шлях                                                                                                                                            гарний настрій                                                                                                                                                          обідній стіл                                                                                                                                                          журавлиний ключ                                                                                                                              лисяча нора                                                                                                                                                          заяча душа                                                                                                                                                                                                                               

 2 учень

Утворити словосполучення, додавши до іменників прикметник. день                                                                                                                                                                                      вчинок                                                                                                                                                          погляд                                                                                                                                                                        тюль                                                                                                                                                                                      настрій                                                                                                                                                                        слова                                                                                                                                                                                      птах

3 учень

Розібрати слова за будовою.

вивчений          

створений

орлиний

товаришева        

історичний         

вибраний          

Завдання для кожної групи:

1.Утворити прикметники за допомогою суфіксів. Кожне слово оцінюється по 1 балу, кількість балів записати в опорні конспекти.

 І група

За допомогою суф. – ськ-, - зьк -, - цьк –

Париж

юнак

Буг

чумак

ткач

товариш

читач

кінець

зустріч

2 група

За допомогою суф. – ов -, -ев -, - єв –

 слово

 дощ

 суть

 ясен

 скрипаль

 насіння

 життя

 яблуня

 сіяч

3 група

За допомогою суф. – уват - ,- юват - , - оват –

гіркий

старий

зручний

широкий

відомий

тяжкий

мудрий

рідкий

злодій

2.Бліц – опитування (групи задають запитання одна одній).

3. Записати речення, розкриваючи дужки.

(Не)доженеш.. і конем, що запізнено одним днем. (Не)родись б…агатий, а родись щас…ливий. Що написано на роду, того (не)об…деш і на л…оду. Чужого (не)віз…ми, своє (не)пропусти. Слово – не горобець…, вил…тить – (не)…піймаєш.. .

 Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу.

 Вправа 392 (усно).

Опрацювання матеріалу таблиці.

Запитання для груп.

1 група – коли пишемо не – з прикметниками окремо?

2 група – коли пишемо не – з прикметниками разом?

3 група – навести приклади, коли прикметники пишуться разом, а коли окремо ?

4. Творчий диктант.

Запишіть слова з не їх тлумаченням або синонімічні.

. Без потреби не заходити (не турбувати).

 Його не турбує (не обходить).

 Справа не посувається (не рушає з місця).

 Недоглядіти (недобачати).

 Не завадить (не зашкодить).

 Виріс малий (на зріст не вдався).

5.До поданих слів дібрати синоніми. З виділеними словами скласти речення, де б ці слова в одному випадку писалися разом, а іншому – окремо.

 Ненавидіти, неволити, неславити, незчутися, непокоїти, нехтувати, нездужати.

6.На партах лежать карточки різного кольору – три протиставлення. Потрібно їх зібрати так, щоб вийшло протиставлення.

 І група – Не вітряна, а затишна погода.

 2 група – Не яскраві, а темні.

 3 група – не легку, а складну.

6. Дібрати слова із довідки (завдання в опорних конспектах).

 1. …на розум. 2. …проби. 3.Хома … . 4. Глянути … оком. 5. … голосом. 6. Побила лиха та … година. 7. … сила поплутала.

Довідка. Не/високої, не /людським не, не /багатий, не /чиста, не/ вірний,                              не /добрим, не/ щаслива.

ІІІ.Підсумок уроку

IV. Домашнє завдання

Згадати та записати віршовані рядки, загадки, прислів‘я, у яких вживається не з дієсловами.

                                                         

 1

docx
Додано
10 лютого 2023
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку