Конспект уроку+презентація з біології 8 клас "Біологічні основи запліднення та розвиток людини"

Про матеріал
Основною метою уроку є почати формувати знання учнів про розмноження та розвиток людини; ознайомити з індивідуальним розвитком – онтогенезом та його періодами; особливу увагу звернути на ембріональний період та момент зародження життя .
Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема уроку .  Біологічні основи запліднення та ембріональний                                                                                        

                            розвиток людини.

Мета.

Освітня. Почати формувати знання учнів про розмноження та розвиток людини; ознайомити з індивідуальним розвитком – онтогенезом та його періодами; особливу увагу звернути на ембріональний період.
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати фізіологічні процеси в людському організмі та робити відповідні висновки.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного організму та його здоров’я.
Тип уроку : комбінований .

Матеріали та обладнання : схеми , малюнки , таблиці , м/м дошка , відео .

 

Хід уроку

І. Організаційний етап .

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • «Мозковий штурм». Поясніть термін.
  • Гамета
  •  Яйцеклітина
  •  Сперматозоїд
  •  Хромосома
  •  Ядро
  •  Гаплоїдний набір хромосом
  •  Диплоїдний набір хромосом
  •  Зигота
  •  Онтогенез
  • «Німий малюнок».Підпишіть частини будови яйцеклітини та сперматозоїда.

R117                               R118

 

  • Поясніть : в результаті якого процесу гаплоїдний набір хромосом змінюється на диплоїдний ?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку .

ІУ. Мотивація навчальної діяльності .

«Коли листок полюбить , він перетворюється на квітку . Коли квітка полюбить , вона перетворюється на плід .» .

                                                                               Р. Тагор

Так і відносини людей , які вже дозріли до створення сімї повинні бути в чомусь виражені і мати логічне завершення .

« Проте вона спасеться дітородінням , якщо буде перебувати у вірі, любові та в святості з невинністю.»

                                                              Перше послання ап..Павла до Тимофія 

Проблемне запитання :

Коли людина дозріла до створення сімї .

У. Вивчення нового матеріалу .

  • Пояснення вчителя з елементами бесіди.

Запліднення – процес під час якого утворюється зигота .

  • Відео – фільм «Як проходить запліднення .»  0,17-4,41хв.

У спермі міститься близько 20 млн. сперматозоїдів .

Вагітність наступає на 8-й день після запліднення .

  • Обговорення схеми «Рух яйцеклітини по маткових трубах»

D:\Наталя\біологія 9\розмноження\плац.jpgЕмбріон – до 8 днів.

Зародок – до 9 тижнів.

Пуповина  і плацента – на 3 тиждень . ( розглядаємо малюнок)

Плід – після 9 тижнів .

 

  • Робота з зошитом . Заповнення схеми «Чудесне перетворення».

Місяці

Характеристика

Розміри, см

Маса, г

 1 - й

 

 

 

2 - й

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Робота в групах та презентація «Ембріональний розвиток людини».

І група – перше 3 місяці ембріонального розвитку людини .

ІІ група – 4-6 місяці ембріонального розвитку людини .

ІІІ група – 7-9 місяці ембріонального розвитку людини .

  • Відео-фільм «Розвиток плоду» 3,22 хв.

 

УІ.  Закріплення матеріалу .

  • «Знайди пару»
  1. Зародок
  2. Зигота
  3. Плід
  4. Плацента     
  5. Онтогенез

 

  1. Індивдуальний розвиток людини з моменту зародженя організму до природної смерті.
  2. Перші 8 тижнів ембріонального розвитку ненароджену дитину називають…
  3. Орган, що зв’язує плід з організмом матері під час  ембріонального розвитку
  4. Ембріональний розвиток з 9 тижня
  5. Запліднена яйцеклітина, одноклітинний зародок з якого розвивається новий організм

УІІ. Підсумкиуроку.

 

  • Розповідь вчителя

Ми сьогодні побачили який це чудесний і загадковий процес народження нового життя . Але нажаль за даними статистики , в Україні щорічно робиться 600 тис. абортів . У 1920 р. вперше в світі В,І,Леніним був прийнятий декрет , що дозволяє аборти . Тому ми не можемо не обговорити це.

УІІІ. Домашнє завдання .

1. Вивчити §55.
2.Підготувати повідомлення про вплив алкоголю , нікотину та наркотиків на вагітність.
3. Підготуватися до диспуту “Займи позицію щодо аборту”

 

ІХ. Рефлексія .

 

Критерії самооцінки роботи учня

Зміст діяльності

 

1

 

2

 

3

 

4

1.

Поведінка на уроці

Я був неуважний, не виконував вказівок учителя, заважав іншим, порушував правила техніки безпеки

Я був неуважний, не завжди виконував вказівки вчителя, іноді заважав іншим

Намагався працювати, але час від часу відволікався на сторонні справи

Був уважний весь урок, працював, незважаючи на перешкоди

 

 

2.

Необхідність цієї теми для мого подальшого навчання та діяльності

Матеріал, що вивчався на уроці, мені не потрібен для подальшого навчання та майбутньої роботи

Матеріал, що вивчався на уроці, мені не потрібен для подальшого навчання та майбутньої роботи, проте вивчати його цікаво для підвищення рівня самоосвіти

Матеріал, що вивчався на уроці, мені може знадобитися для подальшого навчання або роботи, проте я не дуже в цьому впевнений

Матеріал, що вивчався на уроці, мені потрібен для подальшого навчання або роботи

 

 

3.

Емоційний стан

Я дуже стомився, мені нецікаво, почувався некомфортно

Було цікаво, проте дуже складно, потребую додаткового пояснення

Було цікаво, почувався комфортно

Настрій піднесений, мені було цікаво, хочу продовження

4.

Рівень сприйняття теми

Тему не зрозумів, із завданням не впорався

Зміг виконати більшу частину завдання за допомогою вчителя та товаришів, зрозумів не все

Все зрозумів, практично все виконував самостійно, в окремих випадках звертався по допомогу

Все зрозумів, виконував завдання самостійно, допомагав товаришам

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Таблиця для самооцінки

Прізвище та ім’я

Дата проведення уроку

Оцініть за 4-и бальною шкалою свою роботу на уроці

Зміст діяльності

Оцінка

1.

Поведінка на уроці

 

2.

Необхідність цієї теми для мого подальшого навчання та діяльності

 

3.

Емоційний стан

 

4.

Рівень сприйняття теми

 

 Заповнені учнями таблички переносяться до зведеної таблиці вчителя, де будується діаграма оцінювання діяльності учнів на уроці.

Зведена таблиця вчителя

Зміст діяльності

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

Поведінка на уроці

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Необхідність даної теми для мого подальшого навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Емоційний стан

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Рівень сприйняття матеріалу

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вправа « Подарунок другу » Підсумок роботи за кольоровими смайликами. Оцінити роботу своїх однокласників за активністю на уроці, вручивши смайлик відповідного кольору.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Гамета Яйцеклітина Сперматозоїд Хромосома Ядро Гаплоїдний набір хромосом Диплоїдний набір хромосом Зигота Онтогенез

Номер слайду 3

Німий малюнок

Номер слайду 4

Німий малюнок

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Місяці Характеристика Розміри, см Маса, г 1 - й 2 - й 3 - й 4 - й

Номер слайду 11

1 місяць         У дитини сформована голова Формується серце, руки, ноги, мозок і хребет. Встановлюється кровообіг. Розмір до 0,75 см. Маса 2-3 г.

Номер слайду 12

2 місяці Присутні всі важливі частини тіла дитини, хоча вони ще не повністю сформовані. Добре помітні очі, вуха, руки і ноги. Продовжують формуватися м’язи та хребет динити. Нервова система все більше вдосконалюється. Розмір 3 см., маса 5 – 8г.

Номер слайду 13

3 місяці Дитина починає ковтати, нирки виробляють сечу. Сформовані м’язи дозволяють дитині робити повні рухи. Сформовані повіки дитини. Можна визначити стать дитини. Розмір 7-9см., маса 18-20г.

Номер слайду 14

4 місяці Шкіра дитини розова. Добре видні всі частини тіла та обличчя дитини. Малюк може моргати, виробляє хапальні рухи та відкриває ротик. Продовжує активно штовхатися в череві матері. Розмір 21 см., маса 120 г.

Номер слайду 15

5 місяців Развиваються пальці, з’являється деяка кількість волосся на голівці і тілі. Дитина смокче пальчик та стає більш рухливою. Це період швидкого развитку головного мозку. Починають працювати нирки. Розмір 27 см., маса 300г.

Номер слайду 16

6 місяців Дитина реагує на зовнішні звуки. Рухи тіла стають більш сильними робить в середньому від 20 до 60 рухів за хв. Дитина тепер засипає і прокидається. Розмір 33 см., маса800 – 900 г.

Номер слайду 17

7 місяців У плоду пробуджуються відчуття, він здатний чути, з’являється смак. Плід стає життєздатним і може вижити за умов інтенсивної терапії . Розмри 39-40 см. , вага 1300-1400 г.

Номер слайду 18

8 місяців Волосся на голові стає шовковим. Дитина здатна повертати і піднімати голову. Плід набуває певного положення (вниз головою) розміри 45 -50 см., маса 2200 – 2400 г.

Номер слайду 19

9 місяців Ріст дитини(від голови до сідниць) складає 30см, а повний ріст – до 50см, вага – от 3.0 до 4кг. До моменту народження у дитини развинуто більш ніж 70 різних автоматичних рефлекторних рухів, необхідних для виживання. Дитина достатньо розвинута і підготовлена до народження.

Номер слайду 20

Час народжуватись!

Номер слайду 21

Зародок Зигота Плід Плацента Онтогенез Індивдуальний розвиток людини з моменту зародженя організму до природної смерті. Перші 8 тижнів ембріонального розвитку ненароджену дитину називають… Орган, що зв’язує плід з організмом матері під час ембріонального розвитку Ембріональний розвиток з 9 тижня Запліднена яйцеклітина, одноклітинний зародок з якого розвивається новий організм Знайди пару

Номер слайду 22

Домашнє завдання 1. Вивчити §55. 2.Підготувати повідомлення про вплив алкоголю , нікотину та наркотиків на вагітність. 3. Підготуватися до диспуту “Займи позицію щодо аборту”

Номер слайду 23

№ Зміст діяльності 1 2 3 4 1. Поведінка на уроці Я був неуважний, не виконував вказівок учителя, заважав іншим, порушував правила техніки безпеки Я був неуважний, не завжди виконував вказівки вчителя, іноді заважав іншим Намагався працювати, але час від часу відволікався на сторонні справи Був уважний весь урок, працював, незважаючи на перешкоди 2. Необхідність цієї теми для мого подальшого навчання та діяльності Матеріал, що вивчався на уроці, мені не потрібен для подальшого навчання та майбутньої роботи Матеріал, що вивчався на уроці, мені не потрібен для подальшого навчання та майбутньої роботи, проте вивчати його цікаво для підвищення рівня самоосвіти Матеріал, що вивчався на уроці, мені може знадобитися для подальшого навчання або роботи, проте я не дуже в цьому впевнений Матеріал, що вивчався на уроці, мені потрібен для подальшого навчання або роботи 3. Емоційний стан Я дуже стомився, мені нецікаво, почувався некомфортно Було цікаво, проте дуже складно, потребую додаткового пояснення Було цікаво, почувався комфортно Настрій піднесений, мені було цікаво, хочу продовження 4. Рівень сприйняття теми Тему не зрозумів, із завданням не впорався Зміг виконати більшу частину завдання за допомогою вчителя та товаришів, зрозумів не все Все зрозумів, практично все виконував самостійно, в окремих випадках звертався по допомогу Все зрозумів, виконував завдання самостійно, допомагав товаришам Критерії самооцінки роботи учня

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ящик Аня
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
17 червня 2019
Переглядів
2292
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку