Мистецтво
Тема уроку: Таємниці мистецтва стародавнього Єгипту
Клас: 8 клас
Тривалість: 45 хвилин
Опис:
Цей урок призначений для ознайомлення учнів з мистецтвом та культурою стародавнього Єгипту. Він включає групову роботу, дослідження та презентації учнів, що допомагає розвивати дослідницькі навички та вміння працювати в команді. Урок спрямований на формування інтересу до історії та культури стародавніх цивілізацій, виховання відповідальності за колективну роботу та вдосконалення умінь презентації матеріалу.
Мета уроку:
Освітня: Познайомити учнів з мистецтвом та культурою стародавнього Єгипту.
Розвивальна: Розвивати навички групової роботи, дослідницькі навички, уміння презентувати матеріал.
Виховна: Виховувати інтерес до вивчення історії та культури стародавніх цивілізацій, відповідальність за колективну роботу.
Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання:
• Підручники з історії мистецтва.
• Комп’ютери або планшети з доступом до Інтернету.
• Папір, фломастери, кольорові олівці.
• Роздруковані буклети для роботи в групах.
Презентація (опціонально).
Хід уроку:
1. Організаційний момент (3 хвилини):
-Привітання.
-Перевірка присутності.
-Ознайомлення з темою уроку.
2. Вступне слово (5 хвилин):
- Вчитель пояснює мету уроку та формує мотивацію для роботи.
- Описує проект «Єгипетський музей» і розповідає про основні теми, які будуть розглядатися.
3. Розподіл на групи та завдання (5 хвилин):
- Клас ділиться на три групи.
Кожна група отримує своє завдання:
Група 1: Піраміди
Група 2: Боги та релігійні ритуали
Група 3: Прикраси та амулети
4. Інструкції для роботи в групах (2 хвилини):
Вчитель пояснює, як працювати в групах:
Розподіл ролей у групі:
5. Практична частина (20 хвилин):
- Робота в групах.
- Вчитель допомагає та контролює процес.
6. Презентація проектів (8 хвилин):
- Кожна група презентує свої матеріали.
- Обговорення та відповіді на питання.
7. Заключне слово (2 хвилини):
- Підведення підсумків уроку.
- Відзначення активних учнів.
- Домашнє завдання: підготувати коротке есе на тему, яка була вивчена на уроці.
Рекомендації для вчителів:
Підготовка: Завчасно підготувати матеріали та технічне обладнання, перевірити наявність доступу до Інтернету.
Групова робота: Сприяти активній роботі в групах, забезпечувати рівномірний розподіл завдань серед учнів.
Інтерактивність: Використовувати ігрові методи та інтерактивні презентації для залучення учнів.
Зворотний зв'язок: Після уроку обговорити з учнями їхні враження від групової роботи та презентації.
Буклети роботи для дітей
Буклет 1: «Піраміди»
1. **Завдання:**
- Дослідити типи пірамід (мастаби, ступінчасті піраміди, класичні піраміди).
- Підготувати інформацію про найвідоміші піраміди (Велика піраміда Хеопса, піраміда Хефрена, піраміда Мікеріна).
- Пояснити, як будували піраміди, які матеріали і технології використовувалися.
2. **Знайти відповідь на питання:**
- Які типи пірамід існували?
- Які були особливості будівництва Великої піраміди Хеопса?
- Які функції виконували піраміди в єгипетській культурі?
Буклет 2: «Боги та релігійні ритуали»
1. **Завдання:**
- Дослідити основних богів і богинь стародавнього Єгипту (Ра, Осіріс, Ісіда, Гор, Амон, Анубіс).
- Підготувати інформацію про релігійні ритуали та обряди.
- Пояснити, як релігія впливала на повсякденне життя єгиптян.
2. ** Знайти відповідь на питання:**
- Хто були основні боги та богині в стародавньому Єгипті і які були їхні характеристики?
- Які релігійні ритуали виконували єгиптяни і що вони символізували?
- Як боги впливали на повсякденне життя єгиптян?
Буклет 3: «Прикраси та амулети»
1. **Завдання:**
- Дослідити види прикрас (намиста, браслети, кільця) та матеріали, з яких їх виготовляли (золото, срібло, дорогоцінні камені).
- Підготувати інформацію про значення і символіку амулетів (скарабей, анкх, око Гора).
- Пояснити, як прикраси і амулети використовувалися в повсякденному житті та релігійних обрядах.
2. ** Знайти відповідь на питання:**
- Які види прикрас і амулетів використовували єгиптяни?
- Які матеріали використовувалися для виготовлення прикрас і чому саме ці матеріали були обрані?
- Яка була символіка різних амулетів і яку роль вони відігравали в повсякденному житті і релігійних обрядах?