Українська мова 4 клас
Тема Рід іменника
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – організовувати
своє робоче місце, орієнтуватися у часі та берегти його, доводити роботу до кінця; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої поведінки, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; громадянської – бережливее ставлення до людей, до самого себе; соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими;
предметних компетентностей: актуалізувати знання учнів про іменників; удосконалювати визначати рід, закріплювати вміння учнів визначати частини мови; розвивати зв’язне мовлення, творчі вміння побудови речень, вміння аналізувати, порівнювати; виховувати любов до української мови, бажання її вивчати.
Формувати групу компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;
-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української
літературної мови та мовленнєвого етикету.
-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними
джерелами інформації;
- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Обговорює сюжетно-рольову гру, в якій брав/-ла участь
Сприймає монологічне висловлення та аудіоматеріали
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання в усній та письмовій формі
Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось/ кимось)
Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Продовжує текст письмово (казка, оповідання тощо) за ілюстраціями
Читає вголос тексти, складені з 8-10 речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику)
Відтворює графічні знаки за зразком
Записує словникові слова
Записує під диктування слова, у яких написання не розходиться зі звучанням
Записує текст з 6-8 поширених речень, який створює на основі поданих непоширених речень
Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм, світлини)
Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова)
Бере участь в мовних іграх з творення нових слів (наприклад, міняє послідовність звуків або складів)
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
ІІ. Етап цілепокладання
Вправа « Мозковий штурм»
Ознайомлення з планом уроку
Перевірка домашнього завдання
- Яким ви уявляєте наш урок? (цікавим, корисним)
Мотивація навчальної діяльності
Повідомлення теми і мети уроку
-Сьогодні на уроці ми пригадаємо, який рід мають іменники і будемо вчитися визначати рід іменників.
ІІІ. Етап цілереалізації
1.Повторення вивченого матеріалу про іменник ( створення інтелект-карти)
2.Каліграфічна хвилинка
Кі і лом ет тр
кілометр
3.Робота в групах . Вправа 96
1 група – виписує іменники ч.р.
2 група – виписує іменники ж.р.
3 група – іменники с.р.
4 група - складає 2 речення про маму і її дитину з малюнків.
4. Робота з вправою 97 (самостійно). Перевірка на дошці.
5. Фізкультхвилинка
6.Самостійна робота по варіантах (вправа 98). Учні працюють самостійно в
зошиті. Взаємоперевірка .
1 варіант – списує перше речення
2 варіант – останнє речення
7. Гра « Покажи рід іменника»
8. Інтерактивні вправи
https://learningapps.org/view4017534
https://learningapps.org/view1342789
https://learningapps.org/3155403
https://wordwall.net/uk/resource/52654248/українська/рід-іменників
https://wordwall.net/uk/resource/26217347/мова/рід-іменників
https://wordwall.net/uk/resource/26302940/рід-іменників
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
1.Метод “Незакінчене речення”
Ми навчилися …………………
Дізналися ………………………
Зрозуміли ………………………..
Мені сподобалося ………………..
У мене виникали труднощі…
2. Домашнє завдання
С. 40, вправа 99 + інтерактивна вправа « Визнач рід іменника».
1