Конспект уроку "Рід іменника"

Про матеріал
Конспект уроку розроблений для учнів 4 класу, містить різні форми навчання: фронтальна робота, роботу в групах, самостійна робота, робота по варіантах.Також у конспект підібрані різні інтерактивні вправи по темі.
Перегляд файлу

Українська мова  4  клас

Тема Рід іменника

Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – організовувати

своє робоче місце, орієнтуватися у часі та берегти його, доводити роботу до кінця; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої поведінки, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; громадянської – бережливее ставлення до людей, до самого себе; соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими;

предметних компетентностей:  актуалізувати знання учнів про іменників; удосконалювати визначати рід, закріплювати вміння учнів визначати частини мови; розвивати зв’язне мовлення, творчі  вміння побудови речень, вміння аналізувати, порівнювати; виховувати любов до української мови, бажання її вивчати.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української

літературної мови та мовленнєвого етикету.

-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними

джерелами інформації;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, в якій брав/-ла участь

Сприймає монологічне висловлення та аудіоматеріали

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання в усній та письмовій формі

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось/ кимось)

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Продовжує текст письмово (казка, оповідання тощо) за ілюстраціями

Читає вголос тексти, складені з 8-10 речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику)

Відтворює графічні знаки за зразком

Записує словникові слова

Записує під диктування слова, у яких написання не розходиться зі звучанням

Записує текст з 6-8 поширених речень, який створює на основі поданих непоширених речень

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм, світлини)

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова)

Бере участь в мовних іграх з творення нових слів (наприклад, міняє послідовність звуків або складів)

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

ІІ. Етап цілепокладання

Вправа « Мозковий штурм»

Ознайомлення з планом уроку

Перевірка домашнього завдання   

- Яким ви уявляєте наш урок? (цікавим, корисним)   

Мотивація навчальної діяльності

Повідомлення теми і мети уроку

-Сьогодні на уроці ми пригадаємо, який рід мають іменники і будемо вчитися  визначати рід іменників.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

1.Повторення вивченого матеріалу про іменник ( створення інтелект-карти)

  •   Яку частину мови ми зараз вивчаємо?
  •   Іменник вказує на ….
  •   Відповідає на запитання ….
  •   Які іменники є назвами істот? На які запитання відповідають? Наведіть приклади.
  •   Які іменники є назвами неістот? На які запитання відповідають? Наведіть приклади.
  •   Що ви знаєте про власні та загальні назви іменників? Наведіть приклади.
  •   Іменники змінюються за …
  •   За числом …
  •   За родами …
  •   За відмінками…

2.Каліграфічна хвилинка

Кі і лом ет тр

кілометр

3.Робота в групах . Вправа 96

1 група – виписує іменники ч.р.

2 група – виписує іменники ж.р.

3 група – іменники с.р.

4 група -  складає 2 речення про маму і її дитину з малюнків.

4. Робота з вправою 97 (самостійно). Перевірка на дошці.

  • Прочитай вірш
  • Які почуття він викликає?
  • Зачитайте словосполучення у переносному значенні
  • Зачитайте рядок вірша, який відповідає малюнку.
  • Виписати підкреслені іменники за родами у 3 колонки.

    5. Фізкультхвилинка

    6.Самостійна робота по варіантах (вправа 98). Учні працюють самостійно в  

    зошиті. Взаємоперевірка .

      1 варіант – списує перше речення

      2 варіант – останнє речення  

7. Гра « Покажи рід іменника»

8. Інтерактивні вправи

https://learningapps.org/view4017534

https://learningapps.org/view1342789

https://learningapps.org/3155403

https://wordwall.net/uk/resource/52654248/українська/рід-іменників

https://wordwall.net/uk/resource/26217347/мова/рід-іменників

https://wordwall.net/uk/resource/26302940/рід-іменників

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

1.Метод “Незакінчене речення”

Ми навчилися …………………

Дізналися ………………………

Зрозуміли ………………………..

Мені сподобалося ………………..

У мене виникали труднощі… 

2. Домашнє завдання

С. 40, вправа 99 + інтерактивна вправа « Визнач рід іменника».

 

1

 

docx
Додано
11 серпня 2024
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку