Конспект уроку :Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика.» Доброта і щирість головного героя

Про матеріал
Мета: розкрити доброту і щирість Чарлі Бакета шляхом аналізу твору, перегляду окремих епізодів фільму, дати поняття учням про повість-фентезі, формувати навички виразного читання та аналізу тексту, розвивати критичне мислення, творчу уяву; виховувати щирість почуттів. Тип уроку: урок-дослідження з елементами художньо-естетичного сприйняття.
Перегляд файлу

Тема: Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика.» Доброта і щирість головного героя

Мета: розкрити доброту і щирість Чарлі Бакета шляхом аналізу твору, перегляду окремих епізодів фільму, дати поняття учням про повість-фентезі, формувати навички виразного читання та аналізу тексту, розвивати критичне мислення, творчу уяву; виховувати щирість почуттів.

Тип уроку: урок-дослідження з елементами художньо-естетичного сприйняття.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань

Учитель. Ми в Англії ІІ половини ХХ століття.

  1. Інтерактивна гра «Мікрофон»
  • Чий портрет перед Вами?
  • Яку літературу представляє цей письменник?
  • Що ріднить його з М. Твеном, Е. Портер?
  •         Як називається твір Р.Дала, що приніс йому шалену популярність?
  • Які твори Р. Дала Вам відомі?
  • Чи є екранізації творів письменника?
  1. Евристична бесіда
  1. Що стало основою для написання Р. Далом твору «Чарлі і шоколадна фабрика? » (Відповіді учнів.)

Основою для написання книги «Чарлі і шоколадна фабрика» стали дитячі враження письменника під час перебування його в школі-інтернаті. Дал та інші хлопчики одержали цікаві подарунки: у сірій картонній коробці від великої шоколадної фабрики  «Кедбері» були шоколадні «новинки для дітей.»

Які факти свідчать, що «Чарлі і шоколадна фабрика» - найпопулярніший твір Дала? (Відповіді учнів.)

За 5 днів після І публікації книги продаж досягнув 125000 екземплярів. Твір перекладено багатьма мовами світу. За твором Р. Дала у 1971 році знято фільм «Віллі Вонка і шоколадна фабрика» режисером М. Стюартом, а в 2005 році – режисером Т. Бертоном. Крім того, існують мультфільми, ігри, мюзикл за повістю «Чарлі і шоколадна фабрика.»

ІІ. Оголошення теми та мети урока

Учитель. Щоб справитися з цими завданнями, заслухаємо учнів-літературознавців, а також самі активно включимо в дослідження тексту твору

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

 Робота за сюжетом твору з елементами дослідження, розвитку мовлення та художньо-естетичного сприйняття.

  1. Робота мікрогрупи з класом

Літературознавець №1.

Твір Р.Дала «Чарлі і шоколадна фабрика» приголомшив нас. І фантастика і сувора правда життя…

  • Ви чули слово «реальний»? Що воно означає? (Відповіді учнів.)

Словник

Реальний – справжній, дій сний. (Запис у зошит.)

  • А чи знайоме Вам слово «фентезі»?

Словник

Фентезі – жанр фантастичної літератури, заснований на використанні казкових та міфологічних мотивів. (Запис у зошит.)

Літературознавець №2.

Досліджуючи даний твір, наша група лінгвістів прийшла до висновку, що перед нами − повість.

Пригадайте, Що таке повість. (Підручник, стор. 267.)

Чи могли б ви, ознайомившись з головними героями і пригадавши сюжетні лінії, довести, що «Чарлі і шоколадна фабрика» − це повість.

Використати ілюстрації, виконанні учнями.  Головні герої твору.

Літературознавець №3.

Як ви пам’ятаєте, саме в тяжкий період життя, коли у письменника захворів син, померла дочка, він хотів підтримати своїх дітей (у нього було їх п’ятеро) і почав придумувати казки, в яких було дуже багато не тільки фантастичного, але й правдивого, навіть жахливого. А діти просилися: «А можна дізнатися продовження історій?»

Учитель

  • А Ви хочете дізнатися, що сталося з Чарлі Бакетом?
  • А що являє собою шоколадна фабрика Віллі Вонки?
  • Пригадаємо, як розвивається сюжет.
  • Що таке сюжет твору? (Відповіді учнів.)
  1. Робота за текстом твору.

Учитель

1). Що вам відомо про життя сім’ї Чарлі Бакета?

Р.1 «А ось і Чарлі»

2). З якою пропозицією виступив неперевершений винахідник понад 200 видів шоколаду, майстер фантастичних цукерок та морозива Віллі Вонка?

Р.5 «Золоті квитки». Монолог Віллі Вонки, директора шоколадної фабрики.

Робота з підручником. Монолог, с. 267

  1. Хто став першими двома щасливцями?

Р.6 «Два перші щасливці» ( Епізоди фільму  про Августа Глупа, Веруку Солт режисера Т. Бертона 2005 рік.); 17-19.50 хв

4) Як ви думаєте, автор на боці цих дітей? Чому?

 Р.7 «День народження Чарлі».

Інсценівка.

Автор . Чарлі з шоколадним батончиком, на якому написано «Високочудесний зефірмелад Вонки.»

Чарлі . Як хочеться мені шоколаду? Але лише раз в рік ,на день народження, мені дарують плитку шоколаду .

Пані Бакет . Не переживай, синку, якщо не знайдеш під обгорткою того, що шукаєш. Не сподівайся, що тобі аж так пощастить.

Пан Бакет . Це правда. Зрештою, в цілому світі залишилося всього три квиточки.

Автор. Усі вони знали, що смішно було сподіватися знайти чарівний квиток у жалюгідному маленькому батончику, тому намагалися лагідно й м’яко підготувати Чарлі до розчарування. Але надія, хоч маленька, та все ж була.

Пані Бакет . Не барися, розгортай, бо спізнишся до школи.

Пан Бакет . Скоріше.

Автор. Чарлі з напруженням роздирає обгортку просто посередині… і йому на коліна  впав світло-коричневий шоколадний батончик

Чарлі . Беріть, мамо,  візьміть шматочок. Поділимося. Хай усі покуштують.

Пані Бакет . Нізащо! Нам таке й не снилося. Він увесь твій.

  1. Які риси характеру хлопчика розкрилися в цьому епізоді?

Записи в зошит.

  Чарлі – добрий, скромний, щедрий хлопчик з бідної сім’ї, який любить та поважає батьків, дідусів, бабусь.

  1. Прочитайте, як Чарлі Бакет разом із сім’єю переживає страшні часи безробіття батька, голоду!

Р.10 «Родина починає голодувати.»  ( Учні цитують.)

7)  Яке диво сталося з хлопчиком одного страшенно холодного дня?

Р.13. « Настав щасливий день» …

Учитель – учні. Діалог «Юрба про щасливчиків.» ( Кадри фільму 35-37хв.)

IV. Підсумок. Удари годинника, 10 годин ранку. 

Учитель. Ми перед фабрикою містера Віллі Вонки.

Яку ж екскурсію проведе він для дітей?

Про це дізнаєтеся, прочитавши р.15,17,21розділи

 V. Домашнє завдання

Розповідь про пригоди дітей на шоколадній фабриці.

* Ілюстрація до твору.

 

Клацніть на зображення, щоб побачити його збільшену копію. http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=16702449-20-72&n=21   http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=164576201-30-72&n=21 

 

http://im8-tub-ua.yandex.net/i?id=58937891-30-72&n=21    http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=388654772-27-72&n=21http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=124056042-16-72&n=21

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Міщук Іванна Валеріївна
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
4290
Оцінка розробки
3.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку